W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


„SMS Parking” dla firm

Opublikowano: 2010-11-24
„SMS Parking” to rozwiązanie szczecińskiej SPP, przeznaczone nie tylko dla indywidualnych użytkowników, lecz także dla właścicieli mniejszych i większych przedsiębiorstw. Jak to działa? Szybko, łatwo,
„SMS Parking” to rozwiązanie szczecińskiej SPP, przeznaczone nie tylko dla indywidualnych użytkowników, lecz także dla właścicieli mniejszych i większych przedsiębiorstw. Jak to działa? Szybko, łatwo, niezawodnie – kwituje Jerzy Fydrych, Z-ca Dyr. szczecińskiego MZOG.  


Opłaty za korzystanie ze szczecińskiej „strefy” dotychczas można było wnosić na kilka sposobów: albo poprzez zakup biletu w urządzeniu parkingowym, stojącym w podstrefie, albo przez wykupienie abonamentu, bądź też poprzez zasilenie konta i płacenie za postój za pomocą elektronicznej karty płatniczej SPP.

- Z dniem 15 listopada – zauważa Z-ca Dyrektora MZOG –  wprowadziliśmy nowe, dodatkowe rozwiązanie, zwiększające komfort użytkowania płatnych parkingów w centrum miasta – tzw. usługa „SMS Parking”. Ma on ułatwiać życie nie tylko indywidualnym użytkownikom, ale również – i w szczególności – właścicielom firm, zatrudniającym pracowników, którzy podczas wykonywania swoich obowiązków nie mogą obejść się bez użycia samochodu czy innego pojazdu, parkującego w „strefie”.

Lepsza kontrola pracowników, czyli firma oszczędza
„SMS Parking” jest rozwiązaniem, dzięki któremu administrator, zarządzający „flotą” pojazdów firmowych, na bieżąco kontroluje czas i miejsca, w których pracownicy parkują w „strefie”. Administrator może w każdej chwili pobierać raporty z opłat, wnoszonych na poczet rezerwacji miejsc parkingowych w SPP. Wie więc kiedy, kto (który pracownik) i jakim pojazdem parkował w obszarze SPP. Pozwala mu to (a przez to także i właścicielowi firmy!) stale kontrolować pracowników, a co za tym idzie i wydatki (wszak niemałe!), ponoszone na „wyjazdy służbowe” do centrum miasta. Najlepsze jest jednak to, że usługa „SMS Parking” działa również w innych miastach Polski (więc i w nich możemy parkować/kontrolować przez sms, płacąc za postój z firmowego konta!) m.in. w: Białymstoku, Chełmnie, Częstochowie, Gdyni, Świnoujściu, Warszawie, Włocławku, Sopocie i Chorzowie.      

Co może administrator?
Opcja „SMS Parking” dla firm i instytucji pozwala administratorowi na stałe, bieżące zarządzanie numerami rejestracyjnymi (pojazdami firmowymi) oraz numerami MSISDN (firmowymi telefonami komórkowymi) za pośrednictwem interfejsu www.smsparking.pl. Oznacza to, że za pośrednictwem strony www.smsparking.pl administrator ma m.in. możliwość generowania bieżącego raportu parkowań pojazdów oraz sprawdzania salda firmowego konta, przeznaczonego na opłaty parkingowe. Ponadto każda zarejestrowana firma otrzymuje cyklicznie noty księgowe, za opłacony czas parkowania w podstrefach.

Aktywacja usługi - krótko i na temat
Oto czynności, jakie administrator firmy czy instytucji powinien wykonać, w celu aktywowania usługi „SMS Parking”:
1. Wysłać sms na numer 82002 o treści: PARKING.
2. W odpowiedzi telefonicznej administrator otrzymuje instrukcje, w jaki sposób aktywować usługę. Następnie na adres e-mailowy administratora wysłany zostaje „Formularz aktywacyjny”, który wypełnia według otrzymanego wzoru i przesyła na: smsparking@fmsolutions.pl i/lub pod numer faksu: 22 63 84 523.
3. Po tym, gdy usługa zostanie już aktywowana, administrator za pośrednictwem e-mail’a dostaje odpowiednie dane, niezbędne do zalogowania się na stronie i rozpoczęcia zarządzania usługą.

Jak korzystać?    
By móc opłacić rezerwowany czas płatnego parkowania w podstrefach SPP, należy posiadać odpowiednią ilość „środków parkingowych” na wspólnym „koncie firmowym”. Gromadzone (przelewane przez administratora) środki są udostępnione dla wszystkich numerów z konta firmowego (numerów, które administrator firmy dodał w usłudze). Każda zarejestrowana firma czy instytucja otrzymuje niepowtarzalny numer identyfikacyjny, który - przy uzupełnianiu środków firmowych - wpisuje w tytule przelewu. Z tych właśnie środków dokonywane są rezerwacje czasu płatnego parkowania dla poszczególnych pojazdów służbowych, znajdujących się „w terenie”, w obrębie „strefy”.

- Należy dodać, że uzupełnienie firmowych środków parkingowych odbywa się poprzez zrealizowanie przelewu na konto – tłumaczy Jerzy Fydrych. - Wpłat, uzupełniających środki parkingowe, należy dokonywać w banku lub za pośrednictwem przelewów elektronicznych, wyłącznie w walucie PLN.

Realizacja przelewu wygląda następująco:
1. Jako odbiorcę przelewu wpisuje się nazwę usługi: „SMS PARKING BRE Bank Warszawa, ul. Królewska 14”.
2. Przelewu dokonuje się na konto: „20 1140 1010 0000 9419 3900 1001”.
3. Przelewaną kwotę należy oszacować według uznania i częstotliwości parkowania firmowych pojazdów w podstrefach SPP.
4. Jako nazwę zleceniodawcy należy wpisać własne dane adresowe.
5. W tytule przelewu należy wpisać swój indywidualny numer identyfikacyjny firmy, który jest nadawany przy aktywacji usługi „SMS Parking”.

Ponadto warto wiedzieć, że po dokonaniu przelewu na konto środki parkingowe znajdą się na nim dopiero następnego dnia roboczego, czyli po zaksięgowaniu kwoty na rachunku bankowym. Administrator usługi otrzymuje e-mail potwierdzający wpłatę, wraz ze stanem środków firmowych, które mogą być wykorzystywane na opłatę miejsc parkingowych przez wszystkie zarejestrowane w usłudze firmowe numery telefonów komórkowych (MSISDN).

Istotnym jest również fakt, że w przypadku przemieszczania się po mieście i parkowania w innych podstrefach SPP (A, B i C) należy przy każdym „nowym postoju” zwrócić szczególna uwagę na rodzaj podstrefy, w jakiej w danym momencie dnia stawiany jest pojazd. Przy zmianie podstrefy parkingowej np. z podstrefy A na podstrefę C należy zawsze wysłać nowego sms’a rozpoczynającego korzystanie z miejsca parkingowego z literą odpowiadającą podstrefie, w jakiej w danej chwili zaparkowany jest pojazd. Oznacza to, że nie warto – jak to ma miejsce w przypadku zakupu papierowego biletu w urządzeniu do pobierania opłat – przemieszczać się w obszarze różnych podstref, mając niejako „włączoną” usługę (rozpoczęte sms’em parkowanie w jednym miejscu) np. w strefie A, ponieważ upoważnia to jedynie do parkowania w tej podstrefie, w której parkowanie zostało rozpoczęte (np. na numer 82002 został z numeru telefonu pracownika firmy wysłany sms o treści: SZC A, a w danym momencie parkuje on w podstrefie B; wówczas nie posiada on prawa do parkowania w podstrefach B i C, mimo tego, że postój w nich jest mniej kosztowny).



Społeczność
Reklama