|
Zeszyt ćwiczeń dla szkół muzycznych. Klasy I - IV
Małgorzata Chowaniec
Wewnątrz znajdują się znaki muzyczne do wypełniania przez dzieci, pełny zakres określeń teoretycznych i muzycznych obowiązującego programu nauczania, propozycje różnych form realizacji ćwiczeń melodyczno-rytmicznych, a także - w atrakcyjnej formie - zbiór dyktand melodycznych, rytmicznych, trójdźwiękowych i interwałowych. Całość dopełniają muzyczne rebusy i krzyżówki... więcej
|
|
2. Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy głosek... Wszystkie części (10 zeszytów ćwiczeń w jednym komplecie)
Krzysztoszek Grażyna, Piszczek Małgorzata
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy poszczególnych głosek w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i zdaniach oraz w opozycji bezdźwięczna-dźwięczna. Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w w. przedszkolnym i młodszym szkolnym... więcej
|
|
3. Bajki terapeutyczne
Hanna Szaga
"Bajki terapeutyczne" Hanny Szagi są przekonujące przede wszystkim dlatego, że ich autorka zna temat z własnej praktyki zawodowej - jest doświadczoną polonistką, bibliotekarką oraz nauczycielką prowadzącą zajęcia z zakresu bajkoterapii... więcej
|
|
4. Skarbiec nauczyciela-terapeuty...
Franczyk Anna, Krajewska Katarzyna
W pracy nauczyciela- terapeuty wszytko rozpoczyna się od stworzenia odpowiedniego programu, który pozwoli właściwie działać, przez jakiś wyznaczony wcześniej czas. Po stworzeniu konkretnego programu nadchodzi moment rozpoczęcia kolejnego etapu pracy, realizacji...więcej
|
|
5. O pedagogice społecznej i jej rozwoju Wybrane zagadnienia. Wybór tekstów z badań własnych
Mariusz Cichosz
Monografia autorstwa Mariusza Cichosza pełni w moim przekonaniu dwie funkcje. Pierwszą z nich jest funkcja dydaktyczna. Książka zawiera elementarne informacje i wiedzę o dyscyplinie naukowej, która stanowi przedmiot studiów tysięcy młodych ludzi, potencjalnych pracowników niezliczonej ilości instytucji i dziedzin organizujących życie społeczne, tworzących i przetwarzających środowisko życia i pracy osób wymagających wsparcia i różnorodnej pomocy.... więcej
|
|
6. Ćwiczenia dla jąkających się i nie tylko
Monika Lubina
Książka będzie wartościową pomocą dla wszystkich borykających się z jąkaniem i pracujących z nimi logopedów. Zgromadzony materiał można wykorzystać także w terapii wad wymowy, zwłaszcza starszych uczniów czy dorosłych, a także wszystkich, którzy z racji swojego zawodu pragną ćwiczyć płynne wypowiadanie się. Dodatkowym atutem publikacji są ilustracje autorstwa Agaty Fuks i Piotra Olszówki... więcej
|
|
7. Śpiewnik - teraz z dwiema płytami CD!
Zachwatowicz-Jasieńska Katarzyna
Śpiewnik zawiera wybór 51 popularnych piosenek, wraz z zapisem nutowym oraz kolorowymi ilustracjami Kazimierza Wiśniaka. Wśród zaproponowanych piosenek możemy znaleźć m.in. Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie, Krakowiaczek jeden, Bajka iskierki, Mam chusteczkę haftowaną... więcej
|
|
8. AFA-SKALA. Jak badać mowę dziecka afatycznego?
Paluch Anna, Drewniak-Wołosz Elżbieta i Mikosza Lucyna
Książka jest rezultatem wieloletnich doświadczeń Autorek, na co dzień zajmujących się terapią dzieci afatycznych. Zasadniczą część książki stanowi skala, będąca konkretną propozycją sposobu zbierania materiału służącego do oceny sprawności językowej i komunikacyjnej dziecka z zaburzonym rozwojem mowy... więcej
|
|
9. Kwestionariusz badania mowy
Grażyna Bilewicz, Brygida Zioło
Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Składa się z obrazków, których nazwy zawierają samogłoski i spółgłoski w trzech pozycjach, w których mogą pojawić się w wyrazie: w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Głoski występujące w nazwach obrazków ułożone są w kolejności zgodnej z tym jak pojawiają się w rozwoju mowy dziecka... więcej
|
|
10. Mutyzm wybiórczy. Trzy spojrzenia
Cabała Monika, Leśniak-Stępień Agnieszka, Szot Renata i Szyszka Katarzyna
Niniejsze opracowanie jest próbą spojrzenia na mutyzm wybiórczy z różnych perspektyw. Punktem odniesienia stało się dziecko, ponieważ to właśnie z dziećmi pracuje każda z nas. Nie ma dwóch osób z takim samym przebiegiem mutyzmu – nawet wśród bliźniąt są spore różnice w funkcjonowaniu... więcej
|