Butelki Lipton Ice Tea wykonane w 100% z recyklingu

PepsiCo - kolejne działania narzecz środowiska.
Lipton Ice Tea, lider na rynku herbaty mrożonej w Polsce, wprowadza do obiegu butelki w 100% wykonane z rPET, czyli plastiku pochodzącego w całości z recyklingu.

W ten sposób marka chce zminimalizować w swoich procesach produkcji wykorzystanie surowca pierwotnego i przejść na model obiegu zamkniętego. Działania te są elementem programu zrównoważonego rozwoju PepsiCo, producenta napojów Lipton Ice Tea w Polsce, w ramach którego firma dąży do wykorzystania co najmniej 50% rPET we wszystkich butelkach napojowych na obszarze Unii Europejskiej do roku 2030.

Nowe opakowania Lipton Ice Tea wykonane w 100% z rPET, będą dostępne od lipca br. w sklepach na terenie całego kraju. Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym Lipton Ice Tea rezygnuje z wykorzystania tworzyw pierwotnych przy produkcji butelek, zastępując je rPET. Tworzywo to to nic innego jak PET (politereftalan etylenu) pochodzący w 100% z recyklingu, czyli z ponownie przetworzonego plastiku.

– Wszyscy mamy pełną świadomość wyzwań dla ludzi i planety, jakie stwarza coraz większa ilość produkowanego plastiku. Bez względu na to, czy chodzi o pudełko na żywność, torebkę na zakupy, czy wreszcie butelkę ulubionego napoju, każde takie opakowanie przyczynia się do pogłębienia problemu – powiedział Kamil Andrzejewski, Brand Manager Lipton Ice Tea. – Według badań aż 55% Polaków wymienia zanieczyszczenie środowiska jako jedno z największych zagrożeń dla świata. Czas na działanie jest tu i teraz, więc wierzymy, że nasz ruch zachęci także innych producentów do podjęcia kroków na rzecz jego ochrony – dodał Kamil Andrzejewski.

Wprowadzenie rPET do produkcji opakowań herbaty mrożonej Lipton Ice Tea w Polsce umożliwi zaoszczędzenie 2 300 ton surowca pierwotnego, co oznacza że ok. 86 milionów butelek mniej trafi do obiegu. Dzięki temu możliwe jest także uzyskanie dodatkowej redukcji emisji CO2 o ponad 40% względem tradycyjnego procesu produkcji PET. Rezygnacja z wykorzystania pierwotnych tworzyw sztucznych to dopiero pierwszy krok na drodze do rozwiązania problemu zanieczyszczenia plastikiem.

– Mimo że około 2/3 Polaków deklaruje segregację śmieci, statystyki pokazują, że tylko 15% naszych rodaków wie, jak to robić poprawnie. Polska ma także jeden z najniższych wskaźników recyklingu spośród krajów Unii Europejskiej – wylicza Kamil Andrzejewski. – Jest to jedna z barier powstrzymujących wielu producentów do przejścia na opakowania wykonane w 100% z surowca wtórnego, którego jest po prostu za mało.

Marka zdecydowała się wesprzeć wprowadzenie butelek rPET komunikacją w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram) oraz w punktach sprzedaży, której celem będzie zachęcanie do wspólnych wysiłków na rzecz zwiększania poziomów recyklingu poprzez prawidłową segregację odpadów – zob. link do filmu. Na nowych butelkach Lipton Ice Tea znajdzie się ponadto specjalny znak informujący o tym, że zostały wykonane w 100% z recyklingu.

Producent napoju, firma PepsiCo, nieustannie dąży do zmniejszania gramatury opakowań plastikowych oraz stale inwestuje w proces poszukiwania materiałów alternatywnych. Rezygnuje też z używania plastików jednorazowych w trakcie akcji promocyjnych, kładzie większy nacisk na recykling w komunikacji, a także angażuje się w akcje zbiórki odpadów w lokalnych społecznościach. Firma PepsiCo Polska opracowała specjalny film, w którym prezentuje swoje inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju w Polsce.

Fot. PepsiCo
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat