Buty symbolem pokolenia

Oto Kickers, czyli marka którą pokochały gwiazdy rocka!
To marka zrodzona z marzeń. O czym? O wolności, podążaniu swoją drogą i życiu pełnią życia. Te słowa doskonale opisują francuską firmę Kickers, założoną w 1970 roku przez Daniela Raufasta.

Inspiracją do założenia brandu był musical Hair. Raufast zachwycił się wizerunkiem młodych ludzi w jeansach, bosych, wolnych i beztroskich. Zapragnął stworzyć buty, które będą dedykowane właśnie takim osobom.

I udało się! Klasyczne, „poprawne” mokasyny odeszły w niepamięć. Pierwsze pary zostały zaprojektowane przez Jacquesa Chevallereau.Po stworzeniu nowych modeli pozostało jeszcze znalezienie odpowiedniej nazwy. Uwagę Raufasta zwrócił angielski czasownik „kick” – oznaczający „kopać”. Ewoluował do „kicker”, a finalnie „kickers” – po sugestii Chevallareau, że nazwa świetnie będzie pasowała do słowa „jeans”. Raufast z pewnością nie spodziewał się, jak wielką furorę w świecie mody zrobią kickers & jeans!

Projekty Kickersów opierały się na połączeniu skóry i zamszu z gumową podeszwą. Był to kontrowersyjny pomysł, ale okazał się być ogromnym sukcesem. Wkrótce oferta poszerzyła się także o buty dla całych pokoleń – zaczęto produkować buty dla dzieci, oznaczone charakterystycznymi, kolorowymi kropkami na podeszwach butów. Idea była prosta: miało to za zadanie pomóc dopasować dziecku obuwie na odpowiednią nogę – zielona kropka odpowiadała prawej, a czerwona lewej stopie. Ta cecha wkrótce stała się znakiem rozpoznawczym marki.

W ciągu niespełna dziesięciu lat niektóre modele butów zostały okrzyknięte klasykami – jak np. kultowy mokasyn na grubej podeszwie Kick Lo, kolorowy traper za kostkę Kick Color, czy sneaker Kick7. Każdy z nich zachwycał wygodą, nowoczesnym designem i nonkonformistycznym podejściem do mody.

„This is my generation, This is my generation, baby …”. To słowa z utworu przeboju angielskiego zespołu The Who. W latach 70., muzyka była głosem pokoleń, niosła siłę i wolność. I nie mogło stać się inaczej – rockowi muzycy pokochali to, w jaki sposób rozumiała te pojęcia marka Kickers. Buty nosili między innymi Rod Stewart lub Roger Daltrey – wokalista The Who, który parę lat to wydaniu przeboju „My Generation” został ambasadorem firmy Kickers.

Markę możemy kojarzyć także z takimi nazwiskami jak Noel Gallagher (autor tekstów zespołu Oasis), czy zespół The Arctic Monkeys. W latach 80. Kickersy stały się popularnym wyborem butów szkolnych dla dzieci w angielskich szkołach.

Obecnie, buty marki Kickers to szeroki wybór modeli – dla niej, dla niego i dla najmłodszych. Są to zarówno oksfordki, trapery, jak i sneakersy. Wszystkie tworzone z najlepszych materiałów i w ponadczasowym stylu.  Tak samo jak muzyka, która jest nieodłączną częścią ich historii – stale inspirują, rozwijają się i po prostu – tworzą legendy.

Fot. Kickers
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat