Chcesz zmienić swoje nawyki?

Opublikowano: 2019-01-10
Poznaj proste sposoby, które Ci w tym pomogą!
Początek roku to dla wielu z nas moment, w którym zostawiamy za sobą minione 365 dni i zaczynamy „od zera”.

To właśnie wtedy najczęściej podejmujemy decyzję, by zadbać o siebie i wdrożyć nowe, zdrowe nawyki. Najlepiej robić to stopniowo i zacząć od drobnych zmian, dzięki czemu zwiększamy szanse na wytrwanie w noworocznym postanowieniu przez cały rok.

Codzienny ruch
Codziennie zadbaj o swoją aktywność. Nie musisz od razu dźwigać ciężarów na siłowni! Wystarczy wysiąść 2 przystanki wcześniej i przejść się spacerem do domu, wspólnie pobawić w grupie na śniegu czy potańczyć do ulubionej muzyki. Każda – nawet drobna aktywność fizyczna jest ważna!

Śniadanie na dobry początek
Spożywaj 5 posiłków dziennie w odstępach nie większych niż 4 godziny. Koniecznie zjedz pożywne śniadanie, które pobudzi metabolizm i ureguluje łaknienie na resztę dnia.

Porcja witamin
Trzy porcje warzyw i dwie porcje owoców – tyle powinno gościć każdego dnia w naszym menu tych najbardziej wartościowych dla organizmu produktów. Ich zapewnienie  jest bardzo proste! Porcją mogą być np. jabłko, pomidor na kanapce i szklanka soku do śniadania, sos z przecieru pomidorowego
z makaronem lub kiszony ogórek do obiadu.

Energia ze zboża
Wzbogacaj posiłki o produkty zbożowe, w tym pełnoziarniste. Zwłaszcza śniadanie powinno być w nie bogate – bo to właśnie ze zbóż czerpiemy najwięcej energii. Produkty pełnoziarniste jak makarony, kasze, czy płatki to także źródło witamin z grupy B.

Pij mleko
Mleko i jego przetwory to produkty, po które warto sięgać. Zawierają wapń – pierwiastek niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania naszego ciała, który jest najlepiej przyswajalny właśnie z mleka.

Ogranicz spożycie cukru i soli
Sól i cukier dodają potrawom smaku. Nie musimy z nich rezygnować, jednak warto ograniczyć ich spożycie. Możemy stopniowo rezygnować ze słodzenia kawy czy herbaty, a ciekawe i bardziej różnorodne smaki dań uzyskamy stosując zioła zamiast soli.

Ważne jest nawodnienie
To, ile litrów wody potrzebujemy, zależy od płci, codziennej aktywności fizycznej, ilości spożywanych posiłków i aktualnego stanu zdrowia. Jednak wielu dietetyków zgodnie twierdzi, że każdy powinien pić ok. 2,5 litra wody dziennie. Koniecznie róbmy to regularnie, małymi łykami – w ten sposób nasz organizm skorzysta z jej dobrodziejstwa najlepiej. Pamiętajmy, że woda jest również w produktach, które jesz i pijesz: zupach, warzywach, owocach i sokach.

Tłuszcze z roślin
Tłuszcze roślinne powinny stanowić większość tłuszczów spożywanych wraz z codzienną dietą. Są one niezbędne do prawidłowego rozwoju całego organizmu – w tym zmysłu wzroku czy układu nerwowego. Bez tłuszczów nie moglibyśmy też prawidłowo przyswajać cennych witamin!

Jedz produkty białkowe
Drób, ryby i warzywa strączkowe – to w nich znajdziesz cenne białko, składnik, który m.in. wchodzi
w skład ciał odpornościowych czy służy do odbudowy tkanek.

Doceń radość ze wspólnego gotowania
Wspólne posiłki i ich przygotowywanie razem to doskonały sposób na to, żeby być ze sobą naprawdę blisko. Dzięki temu mamy możliwość porozmawiać, okazać bliskim zainteresowanie i sami opowiedzieć o ważnych dla nas sprawach. Wspólne gotowanie to także doskonały moment, aby uświadomić najmłodszym członkom rodziny dlaczego nie powinno się marnować żywności i pokazać im jak to zrobić, np. wykorzystując do przyrządzenia pysznego obiadu składniki z innych posiłków.

Noworoczne wyzwania możemy podejmować całą rodziną! Łatwiej nam będzie przyrządzić wspólne posiłki czy wzajemnie dopingować się do wyjścia z domu. Warto więc uświadomić także dzieci o pozytywnych następstwach prowadzenia zdrowego trybu życia. Mogą w tym również pomóc nauczyciele, np. w czasie tematycznych zajęć Akademii Uwielbiam. To program edukacyjny przeznaczony dla uczniów klas VI-VIII szkoły podstawowej  i III klasy gimnazjum.  Przygotowane dla nauczycieli materiały pozwalają na przeprowadzenie ciekawych zajęć m.in. uświadamiających młodych na temat roli zdrowego odżywania.

Fot. PR HUB
Informacja prasowa




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat