Czas na eko zmiany

Olej Wielkopolski zmienia się dla Ciebie.
Producent Oleju Wielkopolskiego, jako pierwszy na rynku olejów jadalnych w Polsce, wprowadza butelkę powstałą w 51% z materiałów z recyklingu.

Polski i zagraniczny przemysł coraz mocniej zwraca uwagę na to, jak negatywny wpływ na środowisko ma produkcja i używanie plastiku. W odpowiedzi na ten problem, producent Oleju Wielkopolskiego, jako pierwszy na polskim rynku w kategorii olejów jadalnych, wprowadza butelki pozyskane w 51% z materiałów z recyklingu.

Olej Wielkopolski będzie pionierem w tej dziedzinie, gdyż jako pierwszy w Polsce wprowadzi olej w butelkach z 51% RPET. Produkcja w nowych opakowaniach rozpocznie się w polskich zakładach już pod koniec lipca – początkowo dla butelek 1 litrowych. Wpowadzenie zmienionych opakowań dla pozostałych produktów Oleju Wielkopolskiego zaplanowane jest na wrzesień tego roku. Butelki zmienią się nie tylko pod względem składu, odświeżeniu ulegną także etykiety produktów. Marka planuje również kampanię edukacyjną na temat recyklingu i ochrony środowiska w polskich szkołach podstawowych.

Ekologia motywacją do zmian
Pojęcie biodegradowalności oraz ekologicznego stylu życia staje się coraz istotniejsze dla producentów. Według danych, człowiek wyprodukował już łącznie ponad 8 miliardów ton plastiku, co odpowiada za 70% zanieczyszczeń mórz i oceanów. Dla porównania największe morskie skupisko plastikowych odpadów, dryfujące po Pacyfiku, ma już powierzchnię pięć razy większą niż Polska.

Grupa Princes z innowacyjnymi rozwiązaniami
Biorąc pod uwagę zagrożenia, jakie niesie za sobą nadmierna produkcja plastiku oraz korzyści wynikające z wykorzystywania tworzyw biodegradowalnych, producent Oleju Wielkopolskiego zdecydował się wprowadzić na polski rynek olej w butelkach powstałych w 51% z materiałów z recyklingu (51% RPET).

Ten innowacyjny projekt w sektorze olejów jadalnych został wdrożony przez Grupę Princes, która, jako jeden z pierwszych dużych producentów żywności i napojów, podjęła się tego wyzwania. W ramach przeprowadzonych zmian, w Wielkiej Brytanii butelki z asortymentu napojów i olejów będą produkowane z plastiku powstałego w ponad 50% z recyklingu. Princes Food rozpoczął produkcję swoich napojów i olejów w butelkach 51% RPET w maju tego roku i przewiduje, że przed końcem września 2019 roku wszystkie należące do grupy, markowe oraz własne produkty, będą już dostępne w nowych opakowaniach.

Jak przekonuje David McDiarmid, Dyrektor ds. Relacji Korporacyjnych w Princes:

Chcemy zwiększyć zawartość surowców wtórnych w całym używanym przez nas plastiku i od pewnego czasu pracujemy nad wdrożeniem opakowań z 51% RPET, ponieważ jest to zdecydowanie największy obszar zastosowań tworzyw sztucznych. Jesteśmy pionierem w stosowaniu RPET od 2009 r. i stopniowo zwiększamy jego wykorzystanie we wszystkich   naszych produktach.

Działania na rzecz środowiska
Wdrożenie butelek z recyklingu to kolejna inicjatywa, mająca na celu poprawę środowiska naturalnego, w jaką zaangażował się producent Oleju Wielkopolskiego. W 2018 roku otrzymał certyfikat ISCC potwierdzający zaangażowanie firmy w ochronę środowiska i dbałość o zrównoważony rozwój. Deklarując ekologiczną odpowiedzialność, producent podjął decyzję o rozpoczęciu projektu o nazwie Zatrzymaj bociana z Wielkopolskim. Akcja ta ma skupiać się na współpracy i wsparciu inicjatyw, które mają na celu wzrost liczebności gatunku bociana białego w Polsce, ochronę jego żerowisk, a także działania badawczo-edukacyjne, które pozwolą lepiej rozpoznać zwyczaje tego gatunku.

  • Sugerowana cena detaliczna produktu: 5,99 pln / 1 litr

Fot. Princes
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat