Czym jest pozycjonowanie?

Na czym polega pozycjonowanie w internecie.
Chcąc przetrwać wśród silnej konkurencji rynkowej, trzeba zaistnieć w Internecie.

Nie da się ukryć, że większość konsumentów zaczyna poszukiwania potrzebnego produktu właśnie w sieci. Dla wszystkich, którzy chcą wybić się na tle innych firm stworzono pozycjonowanie.

O co chodzi w pozycjonowaniu można domyślić się już z samej nazwy. Najprościej rzecz ujmując, jest to szereg różnorodnych zabiegów, które mają na celu zwiększenie pozycji danej strony www w wyszukiwarce Google. Co to daje?

Zalety
Im wyższe pozycje naszego serwisu, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient natrafi na proponowaną przez nas ofertę. Zadaniem specjalistów z zakresu SEO (Search Engine Optimalization) jest skuteczne działanie, mające na celu wskoczenie najlepiej w pierwszą dziesiątkę wyników wyszukiwania. Co warte wyróżnienia, usługa tego typu jest stosunkowo niedroga. Płacimy tylko wtedy, kiedy specjalista osiągnie określone wyniki, o których była mowa w umowie. W związku z tym, nie jest to strata pieniędzy, ale uiszczanie opłaty wyłącznie za konkretne rezultaty. Pozycjonowanie pozwala na zwiększenie ruchu na stronie i w konsekwencji na wyraźne pomnożenie zysków.

Kluczowe frazy
Pozycjonowanie nie mogłoby istnieć bez kluczowych fraz. Wybierane są konkretne wyrażenia, które tyczą się usług, produktów czy charakteru pozycjonowanej strony. Przykładowo, jeżeli klientem agencji SEO jest właściciel komisu samochodowego we Wrocławiu, specjaliści zaproponują z reguły frazę regionalną typu „komis samochodowy Wrocław”, bo takie też są najczęstsze zapytania użytkowników sieci szukających autokomisu na terenie tej miejscowości. W oparciu o takie zestawienie słów sporządzane są artykuły. Copywriting SEO odgrywa ogromną rolę, ponieważ teksty muszą być unikatowe, odpowiednio długie oraz zawierać istotne frazy. Generalnie dla pozycjonowania nie jest ważne, w jakiej branży działa zleceniodawca. Uzyskać satysfakcjonujące wyniki da się w każdym przypadku.

Nie od razu Rzym zbudowano
Decydując się na wykupienie usługi pozycjonowania, warto jednak uzbroić się w cierpliwość. Jeżeli wybierzemy doświadczonego pozycjonera, nie ma obaw o to, że wyrzucimy pieniądze w przysłowiowe błoto, bo z pewnością tak nie będzie. Na pożądane rezultaty trzeba jednak trochę poczekać. Pierwsze efekty dostrzegalne są przeważnie po około trzech miesiącach. Wszelkie zabiegi realizowane w ramach SEO stanowią proces długotrwały, dlatego nie oczekujmy cudów po upływie zaledwie kilku dni od zlecenia usługi.

Anna Waliłko
(anna.walilko@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat