Dietetyczne przekąski na mecze

Opublikowano: 2018-07-08
Dietetyczne przekąski na mecze (nie tylko piłki nożnej).
Miłośniczki piłki nożnej i innych sportów z niecierpliwością oczekują na rozpoczęcie rozgrywek. Nieodłącznym elementem meczów są przekąski, jednak ich kaloryczność spędza nam sen z powiek.

Jak sobie z tym poradzić?

Mecze nieodłącznie kojarzą nam się z butelkami pieniącego się piwa, słonymi paluszkami, preclami, paczkami chipsów, pizzą czy hamburgerami. Nie oszukujmy się – takie przekąski nie idą w parze z piękną, zgrabną figurą (i dobrym samopoczuciem). Jeżeli będzie to jednorazowy „wyskok”, to nic wielkiego się nie stanie, jednak częste objadanie się kalorycznym jedzeniem może być tragiczne w skutkach. Czy to znaczy, że musimy rezygnować z przekąsek i zadowolić się jedynie piłkarską ucztą? Oczywiście, że nie! Wystarczy wprowadzić drobne modyfikacje, które pozwolą obniżyć kaloryczność i uratują nasz organizm przed chemicznymi substancjami dodawanymi do żywności.

Na pierwszy ogień pójdą chipsy. Możecie zamienić je na dostępne w sklepach chipsy warzywne (uwaga – unikajcie chipsów bananowych, są bardzo kaloryczne!). Jeżeli nie chcecie tracić tak dużo pieniędzy, to zdrowe chipsy z powodzeniem możecie przygotować w domu. Wszystko zależy od Waszych upodobań kulinarnych – możecie wybrać zwykłe ziemniaki, bataty, buraczki, marchewkę, cukinię czy jabłka. Wystarczy pokroić je w cienkie plasterki, dodać ulubione przyprawy, ewentualnie delikatnie skropić oliwą i upiec w piekarniku. Jeżeli chodzi o hamburgery czy hot dogi, te również warto przygotować w domu. Bułki pszenne możecie zastąpić pełnoziarnistymi wypiekami, zamiast kalorycznych sosów dodajcie lekko doprawiony przecier pomidorowy. Mięso możecie zastąpić warzywami (np. kotlety z ciecierzycy, kaszy czy buraka), a idealnym rezerwowym dla pieczywa będą chociażby plasterki awokado. Pizzę możecie upiec na spodzie z kalafiora, cukinii lub bakłażana (tutaj również zrezygnujcie z kalorycznych sosów). A co z paluszkami? Wystarczy zastąpić je chociażby chrupiącymi paluchami orkiszowymi. Świetną alternatywą dla tuczących tradycyjnych przekąsek będą także jajeczne muffiny, owsiane ciasteczka czy domowe lody na bazie mrożonych owoców.

Katarzyna Kubiak
(katarzyna.kubiak@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat