Dobrze zorganizuj sobie sprzątanie

Dobra organizacja sprzątania domu.
Chaos nigdy nie pomaga w życiu, dlatego, jeżeli zależy nam na tym, żeby mieć wokół siebie porządek - również sprzątanie warto sobie zorganizować.

Zatrudnij pomoc domowąPomoc domowa pomoże Ci zaoszczędzić czas, jaki trzeba poświęcić na wykonywanie codziennych obowiązków. Szczególnie jeśli masz małe dzieci, albo pracujesz na pełen etat, dostrzegasz jak wiele spraw trzeba załatwić każdego dnia. Dlatego, w organizacji planu tygodnia, na pewno pomocna będzie osoba, która zadba o Twój dom. Samo znalezienie pomocy domowej nie jest trudne. Wiele ofert znaleźć można na stronach takich jak www.pomocedomowe.pl. W wyszukiwarce wystarczy wpisać odpowiednie hasło, na przykład "sprzątanie w Warszawie", żeby bez trudu odszukać interesujące ogłoszenie. Nawet jeśli tak jak wiele kobiet, masz problem, żeby zatrudnić pomoc domową, ponieważ lubisz, kiedy porządki w domu są zrobione po Twojej myśli - spróbuj się przełamać. Warto czasem nauczyć się oddelegowywać część swoich obowiązków i lepiej wykorzystać wolny czas - chociażby na to, aby zwyczajnie odpocząć po pracy.

Jak to zrobić, żeby nie wchodzić sobie nawzajem w drogęZatrudniłaś pomoc domową, ale cały czas musisz być zaangażowana w proces sprzątania? Wciąż padają pytania o położenie odkurzacza, żelazka i innych potrzebnych przedmiotów? To oznacza, że należy się lepiej zorganizować. Po pierwsze, warto wyznaczyć zatrudnionej osobie rozsądny zakres obowiązków. Jeśli chcesz na przykład sama zająć się gotowaniem, nie zlecaj w tym samym momencie sprzątania kuchni - będziecie sobie cały czas wchodzić w drogę. Po drugie, dobrze jest zaplanować sobie odpowiednio przestrzeń, w której przechowujemy akcesoria do sprzątania. Trzeba przyznać, że najczęściej są one kłopotliwe i jeśli nie ma się specjalnego schowka, trudno znaleźć dla nich odpowiednie miejsce. Przede wszystkim - umieść wszystkie sprzęty i akcesoria tak, aby osoba, którą zatrudniasz miała do nich bezproblemowy dostęp i nie musiała za każdym razem pytać Cię o położenie przedmiotów. Po drugie - naucz się wykorzystywać dostępną przestrzeń w jak najbardziej ekonomiczny sposób. Część szafy wnękowej można wykorzystać jako schowek. Po wewnętrznej stronie drzwi umieścić można "kieszonki" do których schowasz akcesoria do sprzątania, a także specjalne uchwyty na żelazko czy miotły. Ściereczki, gąbki i środki czystości przechowywać dobrze jest we wspólnym, plastikowym pudelku. Koniecznie należy pamiętać, żeby zabezpieczyć je przed dziećmi!

Niezależnie od tego, czy sama dbasz o dom, czy zatrudniasz pomoc domową, warto zorganizować się w taki sposób, aby sprzątanie nie utrudniało funkcjonowania i wykonywania innych obowiązków.

Fot. pomocedomowe.pl
Autor zewnętrzny




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat