Eksperckie warsztaty kawowe z De'Longhi

Relacja z eksperckich warsztatów kawowych z De'Longhi.
Kto nie wyobraża sobie poranku bez świeżej, pachnącej kawy? Polacy podobnie jak Włosi są w niej rozsmakowani.

W miniony poniedziałek, w Studiu Smolna w Warszawie miało miejsce kawowo-włoskie wydarzenie, warsztaty eksperckie z marką De'Longhi. W tym pięknym miejscu z panoramą niemal całej Warszawy na zaproszonych dziennikarzy i blogerów czekało wiele atrakcji.

Marka De'Longhi, rodzinna firma z włoskimi korzeniami i ponad 100 letnim dziedzictwem znana z produkowania wysokiej klasy ekspresów do kawy postanowiła prócz dostarczania ludziom czarnego aromatycznego napoju pod ich ulubioną postacią także edukować ich w kwestii doboru kawy i sposobu jej przygotowania. W tym celu powstał DeLonghi Club, a poniedziałkowe spotkanie było jego inauguracją.

Na eksperckich warsztatach mowa była oczywiście o marce De'Longhi, o jej tradycji i wartościach, designie nie tylko w kontekście kawy. O niej zaś i o uwielbieniu Włochów do tego napoju mówiła za to Angela Ottone, mieszkająca w Polsce włoszka, lektorka Instytutu Włoskiego i animatorka kultury. Opowiadała ona zebranym o tym czym jest kawa dla Włochów, jak piją ją najchętniej, a jakiej kawy Włoch nigdy by się nie napił.

Kolejnym zaproszonym gościem była Natalia Piotrowska, Mistrzyni Polski Barista 2017, która na jesieni będzie reprezenowała Polskę na Mistrzostwach Świata Baristów. Natalia o kawie mówiła z bardziej praktycznej strony. O jej przygotowywaniu, o tym jak z owocu przeistacza się ona w produkt, z którego przygotowujemy swój ulubiony napój w domu. Po krótce opisała również przebieg zawodów na najlepszego baristę i przybliżyła zgromadzonym latte art, czyli sztukę malowania mlekiem po kawie.

Po jej pokazie parzenia kawy, przyszedł czas na warsztaty, na których uczestnicy mieli możliwość pod okiem Natalii wykonania pierwszego kroku do latte art., to znaczy tzw. dot i serduszka.

Trzeba przyznać, że chodź w rękach Natalii wszystko wydawało się proste (nie ma jak 8 lat nauki), w rzeczywistości zrobienie serduszka, czy nawet kropki z mleka na kawowej piance nie jednej osobie nastręczyło sporo problemów. Ale jak wiadomo trening czyni mistrza, więc i z takim założeniem zebrani rozeszli się do domów.

Polacy kochają kawę, na inny sposób może niż Włosi, ale tak samo gorliwie. Marka De'Longhi tą miłość pragnie przełożyć na lepsze umiejętności i edukować Polaków w zakresie przygotowywania tego napoju, doboru odpowiednich ziaren i oczywiście ekspresu, który ułatwi wydobycie z kawy wszystkiego co najlepsze. I to się chwali, bo którz z nas nie chciałby zachwycić rodziny i znajomych aromatyczną kawą z np. ekstrawaganckim wzorkiem z mleka.

Anna Pytel
(anna.pytel@dlalejdis.pl)




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat