Influencerzy rządzą reklamą

Influencerzy w sieci reklamy.
Tradycyjna forma reklamy przestaje być efektywna, a marketingowcy coraz chętniej powierzają kampanie reklamowe w ręce influencerów. Czemu tak łatwo dajemy się załapać na ich polecenia?

Kim są influencerzy? To zazwyczaj zwykli ludzie, którzy przed erą social mediów nie byli wcale rozpoznawalni. Swoją „markę" zbudowali na szybko rosnącej popularności w sieci, korzystając z takich platform jak na przykład Instagram. Zyskując zaufanie obserwujących i dużą rzeszę fanów są w stanie przekonać ich do zakupu produktów wybranej marki, bądź wręcz przeciwnie – zniechęcić potencjalnych konsumentów nie rekomendując danej rzeczy.

Atrakcyjna, modna kobieta pokazuje swój ulubiony kosmetyk lub inny produkt codziennego użytku. Z pozoru takie polecenie wygląda bardzo szczerze, jednak zazwyczaj nie są to koleżeńskie rekomendacje, a posty sponsorowane, za które marki płacą influcerom jak za zwykłą reklamę. Jeżeli jesteś obecna w social media od dawna pewnie bez problemu zauważasz posty z mniej lub bardziej subtelną formą reklamy, nawet jeśli nie są oznaczone jako materiał sponsorowany. Jednak mimo naszej świadomości i wiedzy jak to wszystko działa, influencerzy w dalszym ciągu mają ogromny wpływ na trendy i sprzedać produktów.

Dlaczego tak się dzieje? Gdy dany produkt czy usługa jest reklamowany przez osobę, która jest dla nas znajoma i której życie regularnie podglądamy, a do tego lubimy ją czy podziwiamy, jesteśmy znacznie bardziej skłonni kupić dany produkt z jej polecenia. Taka forma reklamy ma po prostu na nas znacznie większy wpływ. Influencerzy wydają się nam zwykłymi osobami, przez co ich wiarygodność wzrasta w naszych oczach, a instagramerkę traktujemy jak przyjaciółkę, która poleca nam coś od serca.

Dodatkowo by wywierać większy wpływ na odbiorcę reklamy w mediach społecznościowych są spersonalizowane. Bazując na naszych polubieniach, ulubionych hashtagach czy lokalizacji geograficznej wyświetlają się nam posty sponsorowane dostosowane do naszych preferencji. Influencerzy jawią się nam także jako osoby godne zaufania, posiadające wiedzę czy znające się na danych produktach lepiej niż my.

Do tego wszystko dochodzi jeszcze aspekt naszego własnego poczucia wartości. Lubimy gdy nasza opinia liczy się dla innych, chcemy być podziwiani, nawet podświadomie. Kupując produkt polecany przez influencerkę sami możemy pokazać go na swoim profilu i liczyć na to, że kiedyś i my będziemy postrzegani przez innych użytkowników danej platformy jako osoby, których opinia na temat danej rzeczy jest po prostu ważna.

Joanna Adamski
(joanna.adamski@dlalejdis.pl)

Fot. freepik




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat