Jak założyć salon fryzjerski? Praktyczne wskazówki

Praktyczne wskazówki jak założyć salon fryzjerski.
Otwarcie salonu fryzjerskiego może być świetnym pomysłem na biznes. To bardzo popularna branża, która cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem wśród klientów. Jak założyć własny salon fryzjerski? Przedstawiamy praktyczne wskazówki.

Podstawą jest dobry biznesplan

Podczas zakładania niemal każdej działalności, niezależnie od jej profilu, kluczową rolę odgrywa dobrze napisany biznesplan. Dzięki niemu można dokładnie określić, z jakimi wyzwaniami będzie się mierzyć właściciel, a także, jakie koszty i przychody będzie generować takie przedsiębiorstwo. Odpowiednio sporządzony plan biznesowy jest także mocną kartą przetargową w przypadku, gdy przedsiębiorca stara się o dofinansowanie swojego projektu w urzędzie lub banku.

Ustal docelową grupę klientów

„Fryzjer” jest bardzo ogólnym pojęciem. Można założyć zakład, w którym specjaliści będą obcinać włosy wszystkim klientom – kobietom, dzieciom i mężczyznom. Jednak warto zaryzykować tezę, że konkretna specjalizacja będzie najlepszym wyborem. Salon, który jest wyjątkowo dobry w jednej dziedzinie, może przyciągać rzeszę wiernych klientów lub klientek, w zależności od tego, pod jaką grupę docelową wyprofiluje swoją ofertę.

Jeżeli chodzi o kobiety, warto, żeby salon fryzjerski miał w ofercie takie zabiegi, jak na przykład układanie estetycznych koków i upięć, modelowanie i czesanie, trwała ondulacja, prostowanie, a także przedłużanie i zagęszczanie włosów. W przypadku, gdy salon ma oferować usługi wyłącznie dla mężczyzn, dobrze jest sprawdzić, jaką ofertę mają barberzy. To właśnie oni są prawdopodobnie najczęstszym wyborem wśród panów. W takim zakładzie fryzjerskim można skorzystać z usług, takich jak m.in. strzyżenie i trymowanie brody,, a także kompleksowe doradztwo odnośnie kosmetyków, jakich można używać do pielęgnacji skóry oraz włosów.

Coraz popularniejsze staje się także fryzjerstwo, z którego mogą skorzystać głównie najmłodsi. Warto zadbać o wystrój salony, który będzie atrakcyjny dla najmłodszych. Przed dużym wyzwaniem staną także pracownicy, ponieważ do małych klientów należy podejść ze szczególną troską.

Zadbaj o prawidłową komunikację

Po etapie, w którym dokładnie sprecyzujesz, czym chcesz się zajmować, oraz jaki rodzaj fryzjerstwa oferować, należy odpowiednio zareklamować swoją działalność. Do tego potrzebna jest dopasowana domena oraz kampania reklamowa.

Pomimo tego, że rezerwacje online są bardzo często wybierane przez klientów, to najpopularniejszą opcją ciągle jest umawianie wizyt przez telefon. Dlatego warto wybrać usługę, taką jak telefonia dla firm. Najpopularniejszymi rozwiązaniami są pakiety operatorów INEA, T-Mobile czy Play.

Pierwsza z wymienionych firm oferuje bardzo atrakcyjną usługę. Jej telefonia dla firm może być dopasowana do profilu przedsiębiorstwa, jakim jest salon fryzjerski. INEA jako operator telefonii mobilnej, zapewnia ogólnopolski zasięg w oparciu o sieć Play. Telefonia dla firm od INEA gwarantuje nielimitowane rozmowy i SMS-y na terenie Polski oraz pakiet Internetu mobilnego do 20 GB.. Ponadto, firma ma zapewniony stały kontakt z opiekunem biznesowym, a także jedną fakturę za wszystkie usługi telekomunikacyjne.




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat