W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Jak bezboleśnie przejść na wegetarianizm?

Opublikowano: 2017-08-08
Zmień dietę! Przejdź bezpiecznie na wegetarianizm!
Kochasz zwierzęta, nie chcesz przykładać ręki do ich zabijania i chciałabyś przejść na wegetarianizm, ale nie wiesz czy dasz radę?

Boisz się, że będzie brakować ci smaku mięsa, albo że rezygnacja z mięsa pogorszy stan twojego zdrowia? Oto wskazówki, które pomogą ci łatwo i bezboleśnie „wypisać się” z grona mięsożerców:

  • Sprawdź, jak dostarczyć organizmowi niezbędnych składników, nie jedząc mięsa. Ponieważ mięso jest ważnym źródłem białka i żelaza, musisz znaleźć roślinne produkty, bogate w białko i żelazo, aby nie doprowadzić do ich niedoborów. Bezmięsne żelazo to nie tylko szpinak- bogate w żelazo jest na przykład żółtko jajka oraz nasiona siemienia lnianego. A białko? Znajdziesz go pod dostatkiem na przykład w soi. Będąc wegetarianką nie musisz rezygnować z produktów pochodzenia zwierzęcego- możesz spożywać nabiał, dzięki czemu w twojej diecie na pewno nie zabraknie wapnia.
  • Nie wpadnij w pułapkę „wszystko albo nic”- sama rezygnacja z jedzenia mięsa to już bardzo dużo. Nie miej więc wyrzutów sumienia, że nie robisz więcej, aby polepszyć sytuację zwierząt. Jeżeli będziesz chciała od razu, dodatkowo, zrezygnować z używania wszystkich produktów wykonanych ze zwierzęcej skóry i wykluczyć z diety także nabiał i jajka, może się to okazać zbyt trudne.
  • Poszukaj wegetariańskich przepisów. Wegetariańskie jedzenie jest pyszne, zdrowe, kolorowe, urozmaicone. Wegetarianka nie musi żywić się samą sałatą! W Internecie znajdziesz MNÓSTWO przepisów na smakowite wegetariańskie dania. Wybierz te, które wydają ci się najciekawsze, wypróbuj je i wprowadź na stałe do swojego menu.
  • Poszukaj wegetariańskich lokali w swojej okolicy. Albo takich, w których serwują dania zarówno mięsne, jak i całkowicie bezmięsne (Uważaj: nazwy dań bywają mylące! W niektórych restauracjach, do dań „jarskich” dodają na przykład mięsne skwarki.) Dzięki temu będziesz mogła wychodzić ze znajomymi na spotkania do restauracji, nie wpadając przy tym w panikę, że nie znajdziesz w menu niczego, co będziesz mogła zamówić.
  • Nie „nawracaj” znajomych i rodziny na swój sposób żywienia. Zapewne, część twoich bliskich będzie komentować twój nowy styl żywienia. Możesz tłumaczyć im motywy swojej decyzji, ale nie przekonuj ich za wszelką cenę, że twój wybór jest jedynym słusznym. Jeżeli będziesz prowadzić agresywną „kampanię” na rzecz wegetarianizmu, odniesiesz odwrotny skutek- zniechęcisz ludzi do wegetarianizmu… i do siebie. Szanuj wybory innych, po to, żeby oni szanowali twój. Dużo skuteczniej przekonasz innych do przejścia na bezmięsną dietę, częstując ich wegetariańskimi pysznościami, niż nazywając ich mordercami niewinnych zwierząt.


Katarzyna Lewcun
(katarzyna.lewcun@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com




Społeczność
Reklama