W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Jak dobrze zasypiać, by umilić sobie poranek?

Opublikowano: 2017-08-25
Będziesz mieć dobry poranek jak się wyśpisz!
Zdarza się, że poranek przepełnia fala złego humoru, niekiedy złości. Mówimy wtedy, że ktoś wstał lewą nogą z łóżka.

Tak naprawdę nie ma większego znaczenia to, którą wstajesz nogą. Zawsze masz szansę na udany i radosny poranek. Spróbuj więc go sobie umilić.

Od tego, jaki będziemy mieć humor o poranku zależy też to, w jakich okolicznościach zasypiamy. Dlatego warto zadbać o to, by zasypiać w miarę możliwości przed północą, a na pół godziny przed snem nie używać już urządzeń elektronicznych, gdyż korzystanie w ciemnym już pokoju z tabletu czy smartfona pobudza i utrudnia zasypianie, bo zwyczajnie przestajemy być śpiący.

Z racji tego, że właśnie noc jest po to, by się dobrze wyspać i przygotować do kolejnego dnia, możemy stworzyć sobie nawet swój rytuał zasypiania. Warto przed snem wziąć gorącą kąpiel, która wyciszy i uspokoi lub poczytać swoją ulubioną książkę, by po pewnym czasie oczy same zaczynały się zamykać. Ważne jest, by nie robić przed snem czynności, które pobudzają organizm.

Postaraj się więc do czasu zasypiania wyciszyć wszystkie myśli minionego dnia i przestać przeżywać to, co się zdarzyło, nawet jeśli była to wyjątkowo udana impreza. Nie zawsze jest to łatwe zadanie, bo wiadomo, że przed snem wielu z nas ma ochotę na tzw. "nocne przemyślenia”. Jest to też czas, gdy budzi się wyobraźnia; mogą dać o sobie znać niezaspokojone tęsknoty czy myśli w stylu: „ale to był inspirujący dzień”, przez co w myślach przeżywa się go raz jeszcze. To wszystko utrudnia dobre zasypianie i sprawia, że czas, który trzeba przeznaczyć na sen, ucieka, stając się coraz krótszy, a rano budzimy się niewypoczęci.

Dlatego też wszystko to, co przeszkadza ci w zasypianiu, odłóż na bok, a leżąc już w łóżku z zamkniętymi oczami staraj się nie uruchamiać kolejnych myśli, tylko skupić się na oddechu i śnie. Nie pobudzaj siebie żadnymi bodźcami z zewnątrz, wyłącz telewizor i zadbaj o to, by pokój był odpowiednio ciemny. To ułatwi ci zaśnięcie, byś rano mogła wstać w pełni wypoczęta.

O poranku natomiast odwrotnie - zadbaj o to, by dodatkowo się pobudzić. Możesz wziąć szybki, letni prysznic, włączyć radosną muzykę, trochę potańczyć i pośpiewać. Gimnastyka poranna też jest dobrym rozwiązaniem. Takie naturalne sposoby pobudzające z pewnością pomogą ci się rozbudzić, a dodatkowo wspomogą organizm. Nie zapomnij też o śniadaniu, które jest ważnym elementem zdrowego i miłego poranka.

Powyżej wymienione sposoby z pewnością pomogą ci w szybki sposób zasnąć, by bez problemu obudzić się o poranku i zorganizować go tak, by z energią powitać kolejny dzień.

Monika Trentowska
(monika.trentowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com




Społeczność
Reklama