Ogromna ilość Polek widzi we własnej działalności sposób na swoją karierę, spełnienie, możliwość zabezpieczenia bytu materialnego dla rodziny. Nic więc dziwnego, że firmy zakładane przez przedstawicielki płci pięknej w naszym kraju wyrastają jak grzyby po grzyby. Panie nie poprzestają jednak tylko i wyłącznie na założeniu biznesu, ale nieustannie dbają o jego rozwój. Rynek usług wymaga ciągłego udoskonalania produktu, który oferujemy, elastyczności i konkurencyjności. Aby utrzymać się w branży i przyciągać coraz to nowych klientów nigdy nie można osiąść na laurach. Popularną metodą doprowadzenia firmy do prosperity jest rozszerzanie zakresu działalności. Często więc w salonie kosmetycznym klientki do wyboru mają szeroki zakres usług, a nie tylko kilka podstawowych zabiegów. Podobnie jeśli któraś z Polek zakłada piekarnię. Błyskawicznie poszerzona ona zostaje o wyroby cukiernicze i gorące napoje i zamieniona w lokal, w którym przechodnie na miejscu konsumować mogą oferowane wyroby. Aby rozkręcić swój biznes, spora ilość pań gotowa jest zatrudnić nowego lub nowych pracowników. Dodatkowe ręce do pracy to gwarancja przyciągnięcia i zadowolenia większej liczby klientów. I chociaż trzeba wtedy opłacić składki pracownika i oddać część zysku na jego comiesięczną wypłatę, bilans korzyści dla firmy i tak wypada z reguły dodatnio. Niejedna z pań, by jej interes kwitł, gotowa jest włożyć weń wszystkie swoje oszczędności, finanse uzyskane ze spadku po krewnym, wygrane w loteriach itp. Jeśli pomysł na dany biznes się sprawdził, a na koncie firmy nie brakuje funduszy, bywa to bodźcem do otwarcia nowej placówki, która korzysta z doświadczeń swojej poprzedniczki. Gdy właścicielka danego miejsca pracy nie posiada jednak wkładu własnego, często sięga po kredyt, dzięki którym planuje rozszerzyć swoją działalność. Bywa to strzałem w dziesiątkę i motorem rozwoju biznesu, ale i gwoździem do trumny niejednej firmy. Wzięcie pożyczki trzeba bowiem bardzo dokładnie przemyśleć, a uzyskane w ten sposób środki odpowiednio zainwestować.
Coraz większa ilość kobiet prowadzących działalność gospodarczą zdaje sobie sprawę, że bez skutecznego marketingu ani rusz. Pewna część przychodu firmy jest więc przeznaczana na reklamę i informację o usługach oferowanych przez daną markę. Nic więc dziwnego, że firmy prowadzone przez przedstawicielki płci pięknej korzystają współcześnie nagminnie z nowych technologii i mediów społecznościowych. Najlepszym jednak sposobem na rozwój własnej firmy jest sumienna praca, pasja i serce, których nie należy żałować, aby nasz biznes odniósł długofalowy sukces.
Iwona Trojan
(iwona.trojan@dlalejdis.pl)
Fot. pixabay.com