Jak odchudzić swoje potrawy?

Opublikowano: 2019-04-11
Odchudzamy potrawy.
Tycie niekoniecznie musi być rezultatem objadania się. Bardzo często dzieje się tak wskutek popełniania wielu błędów żywieniowych.

Sztuką i kluczem do dobrego samopoczucia i wymarzonej sylwetki jest dokonywanie mądrych wyborów i tworzenie menu opartego na zdrowych produktach. Oto kilka przykładów, które pokazują, jak w prosty sposób zredukować ilość zbędnych kalorii podczas codziennego przyrządzania posiłków:

  • Do sałatek i surówek zamiast majonezu dodawaj jogurtu naturalnego. Aby podkreślić smak potrawy możesz zrobić lekki sos czosnkowy. Jogurtem naturalnym możesz zastąpić również kaloryczną śmietanę – na tej zamianie sos nie ucierpi. Jogurtem można doskonale zabielić zupę.
  • Zrezygnuj ze smażenia! 100 g smażonego kurczaka na oleju lub oliwie z oliwek ma ponad 450 kalorii, gdy taka sama ilość kurczaka grillowanego lub duszonego ma o połowę kalorii mniej, a smakuje równie pysznie!
  • Nie kupuj soków owocowych w kartonach! Są one robione na bazie koncentratu i wzbogacone o dodatkową porcję cukru. Lepiej samemu wycisnąć sok np. z pomarańczy lub jabłek.
  • Znajdź zdrowe zamienniki produktów – wystarczy, że zamiast mąki tortowej użyjesz razowej lub orkiszowej; zamiast jasnego makaronu lub ryżu – ugotujesz ciemny, a twoje potrawy już zyskają na wartości!
  • Zamień popularne płatki kukurydziane na owsianki z dodatkiem orzechów i owoców. Nie dość, że owsianki mają mniej kalorii i cukru, to na dodatek poprawiają perystaltykę jelit i dają uczucie sytości na dłużej.
  • Uwielbiasz frytki? Zamień je na frytowane ziemniaczki ze skórką. Stugramowa porcja ziemniaczków ma dwukrotnie mniej kalorii, a jest równie pyszna.
  • Spróbuj zrobić wersje fit znanych i kalorycznych dań – rewelacyjna i pyszna jest np. pizza na spodzie z cukinii lub kalafiora; pasztet z soczewicy i pieczarek nie ustępuje miejsca temu z kurczaka, a ciasto brownie z fasoli i bananów smakuje obłędnie. Warto poszperać w sieci i poszukać różnych przepisów.


Anna Stasiuk
(anna.stasiuk@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat
gggasd