Jak poradzić sobie z wiosennym przesileniem?

Opublikowano: 2018-05-11
Wiosenne przesilenie - jak sobie z nim poradzić?
Nasz organizm po zimie jest osłabiony, brakuje mu ważnych witamin i mikroelementów. Stąd właśnie bierze się nasze fatalne samopoczucie.

Dzięki kilku prostym sposobom szybko wrócimy do formy – będziemy tryskać energią, poprawimy odporność i zwiększymy koncentrację.

  1. Poranne rozciąganie ciała dotleni i rozrusza nasze ciało. Dzień najlepiej zacząć od drobnych ćwiczeń, np. jogi. Najlepiej to robić zaraz po przebudzeniu, dzięki temu rozruszamy ciało, dotlenimy się i szybko poprawimy sobie nastrój.
  2. 15-minutowa drzemka poprawi koncentrację. Jeśli dopadła nas senność, zamiast pić kolejna kawę, warto uciąć sobie 15-20 minutową drzemkę. Jak obliczyli naukowcy, taka chwila relaksu wystarczy do zregenerowania mózgu. Pozwoli nam to wydajnie pracować aż do samego wieczora. Jeśli w pracy nie mamy do tego warunków, wystarczy pomedytować kilka minut. Po prostu zamknąć oczy i zacząć liczyć oddechy.
  3. Zielony koktajl uzupełni niedobory witamin i mikroelementów. Wystarczy zmiksować garść liści jarmużu albo szpinaku, pół pęczka natki pietruszki z sokiem wyciśniętym z pomarańczy i szklanka wody mineralnej. Do tego dosypujemy łyżeczkę spiruliny, która jest źródłem żelaza i antyutleniaczy. Taki napój oczyszcza organizm z toksyn, dodaje energii i wzmacnia odporność.
  4. Banan z czekoladą łagodzi stres i poprawia nastrój – po taki deser warto sięgnąć, gdy jest się rozdrażnionym i nic nas nie cieszy. Banan zawiera ważne dla pracy układu nerwowego potas, witaminę B6 oraz tryptofan – związek, który organizm przekształca w hormon szczęścia, czyli serotoninę. A czekolada to doskonałe źródło łagodzącego stres magnezu.
  5. Witamina D leczy stan zapalny i pomaga przy alergii. Im mniej słońca na dworze, tym mniej niezbędnej dla naszego zdrowia witaminy D produkuje organizm. Po zimie warto sięgnąć po suplementy z tym związkiem, aby wzmocnić serce, kości i zapobiec wiosennemu atakowi alergii.


Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat