Jak prowadzić bloga o modzie?

Prowadź skutecznie swój blog modowy.
Coraz więcej osób – nie tylko kobiet – zwraca uwagę na odpowiedni sposób ubierania.

Jedni stawiają na oryginalność, inni na ponadczasową klasykę – każdy jednak pragnie czymś się wyróżniać i przede wszystkim dobrze prezentować. By jednak zorientować się we wszystkich nowinkach prosto z wybiegu, czy zabłysnąć czymś ciekawym niektórzy potrzebują wsparcia – i to jest szansa dla osób, które prowadzą blogi modowe! Jeśli masz pasję, własny styl, ciekawe pomysły i dobre pióro możesz na tym dobrze zarobić i stać się bardzo popularna! Od czego jednak zacząć?

Jak założyć blog modowy?

Przed przystąpieniem do działania wato obmyślić strategię – czy wpisy będziesz wrzucać codziennie, kilka razy dziennie, a może tylko w weekendy? Ta ostatnia opcja nie jest zbyt dobra, ponieważ Twoim głównym celem powinno być stałe podtrzymywanie zainteresowania internautów. Dwa wpisy w tygodniu to trochę za mało. Jeśli nie masz czasu, powinnaś w weekend opracować kilka wpisów, żeby następnie wrzucać je systematycznie w ciągu tygodnia. Wbrew pozorom prowadzenie bloga modowego to sporo pracy – ale przecież to przyjemna praca. Wiele zależy też od tego, na jaką wersję bloga się zdecydujesz.
Co jest do wyboru? Główny podział biegnie w ten sposób:
1. Street fashion – czyli wrzucanie ciekawych stylizacji innych ludzi. Wymaga jednak sporego samozaparcia i ciągłego noszenia przy sobie dobrego aparatu, bo nigdy nie wiadomo kogo interesującego i modnego się spotka.
2. Fashion news – czyli najświeższe informacje z branży modowej. Wymaga przeglądania stron różnych marek, by poinformować o najnowszych projektach, oglądania pokazów, by wybrać to, co najbardziej interesujące i tak dalej. Trzeba być na bieżąco, żeby ktoś z czytających nie pomyślał, że sam wie więcej, niż Ty.
3. Personal style blogger – czyli pokazywanie siebie w wymyślonych samodzielnie stylizacjach. Można wrzucać informacje o promocjach w danych sklepach, próbować mieszać podpatrzone na wybiegach stylizacje tworząc coś unikalnego, wklejać swoje zdjęcia w nowych ciuchach czy najmodniejszym makijażu w sezonie, radząc też czego używać, gdzie coś znaleźć, ile kosztuje i dlaczego warto to i tamto ze sobą łączyć, a tamto i to już ze sobą nie współgra. To zdecydowanie najlepszy typ bloga modowego, przy czym można też łączyć wszystkie trzy typy.
Blog zakładamy z łatwością na wybranej platformie blogowej – wystarczy się zarejestrować i zadbać o warstwę wizualną (wszystko musi być przejrzyste, ale warto by było też zachęcające, czyli w jakiś sposób wyjątkowe graficznie). Konieczne jest też wykupienie domeny, której nazwa powinna być prosta, a jednocześnie charakterystyczna – by łatwo można ją było zapamiętać.

Rozkręcanie bloga modowego

Gdy już założysz bloga, musisz być konsekwentna – po wklejeniu kilku wpisów roześlij link do niego swoim znajomym, prosząc, by oni z kolei rozsyłali go dalej. W ten sposób możesz uzyskać całkiem sporo pierwszych fanów, a kolejni będą przybywać z czasem. By jednak tak było, musisz bardzo dbać o swoje wpisy – dodawaj zdjęcia, porady, filmiki, infografiki. Dbaj, by blog był ciekawy. Potrzebny Ci będzie na pewno dobry aparat, gdyż wiele zależy od jakości zdjęć. Porozmawiaj też z kimś znajomym, żeby Cię fotografował – ubrania zawsze wtedy lepiej leżą, niż gdybyś każde zdjęcie wykonywana samowyzwalaczem w telefonie, albo robiła je do lustra. Wybieraj ciekawe plenery, fotografuj się raz w domu, raz na mieście. Nie zapominaj o blogu nawet na wycieczkach!
Możesz pisać o wielu innych rzeczach – wrzucać porady dotyczące diety, przepisy, informacje o nowych gadżetach, albo skutecznych ćwiczeniach. Moda ma być linią przewodnią, ale jeśli Twoi czytelnicy znajdą na stronie także porady dotyczące dekoracji wnętrz na Boże Narodzenie, czy skutecznego odchudzania chętniej będą na nią powracać. Blog o modzie warto zacząć prowadzić po przejrzeniu kilku już istniejących – można się na nich początkowo lekko wzorować, nim nie wypracuje się własnego stylu. Istnieje wiele wartych polecenia – na przykład EstelleFashion.

Fot. Autor zewnętrzny




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat