W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Jak przetrwać na rynku medycyny estetycznej ze stale rosnąca konkurencją? Eksperci Marketing System

Opublikowano: 2014-06-03
Promocja kliniki medycyny estetycznej w internecie.
Prowadzisz klinikę medycyny estetycznej. Oferujesz najlepsze zabiegi z wykorzystaniem innowacyjnych urządzeń. A mimo to narzekasz na niedostateczną liczbę pacjentów?

Zastanawiasz się, jak wyprzedzić konkurencję, skłaniając pacjentów do wybrania właśnie Twojej oferty? O tym, jak przetrwać na rynku ze stale rosnącą konkurencją, opowiada Dariusz Jurek - Head SEO i właściciel Marketing System.

Czy dobra jakość usług oraz atrakcyjna cena nie wystarczą, aby wyprzedzić konkurencję?
Wysoka jakość świadczonych usług oraz atrakcyjne ceny są czynnikiem kluczowym, ale nie najważniejszym. Klient, który nie zna jeszcze kliniki, nie jest w stanie stwierdzić czy dana placówka faktycznie świadczy usługi najwyższego standardu, bo najzwyczajniej w świecie jeszcze z zabiegów nie skorzystał. Ale by się dowiedzieć, będzie szukać informacji w Internecie - dlatego tak ważne jest to, by zadbać o pozytywny wizerunek w sieci oraz w ogóle w niej istnieć.

Jak to osiągnąć? Samo pozycjonowanie wystarczy?
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania ma ogromne znaczenie, ponieważ pozwala dotrzeć do znacznie szerszego grona potencjalnych klientów. Ważne jest jednak to, by działać zgodnie z zasadami Google. Wielu naszych klientów skarży się na „agencje-krzaki”, których działania bardzo często kończą się nałożeniem kar przez Google albo wyraźnym spadkiem pozycji na skutek wprowadzania zmian algorytmów. Dlatego nie tylko należy koncentrować się wyłącznie na pozycjonowaniu, ale działać przede wszystkim wielopłaszczyznowo. Bo tylko to przynosi oczekiwane efekty.

Naszym klientom oferujemy szeroki zakres działań z zakresu e-marketingu. Koncentrujemy się zarówno na działaniach SEO, oczywiście zajmujemy się też pozycjonowaniem. Ponadto realizujemy założenia content marketingu oraz działamy w zakresie PR-online. To wszystko sprawia, że nasi klienci jawią się w Internecie jako eksperci, którzy znają się na branży Health&Beauty i którym można zaufać.

Nasze wieloletnie doświadczenie [Marketing System istnieje już pod 5 lat, a Dariusz Jurek od 7 lat zajmuje się tematyką marketingu w Internecie, poszerzając swoją wiedzę w USA oraz na polskich kursach branżowych - przyp. red] pokazuje, że liczy się nie tylko generowanie ruchu z wyszukiwarki. Istotne znaczenie ma również ruch alternatywny. Dlatego należy zadbać o to, by stać się widocznym w serwisach branżowych czy mediach społecznościowych. Marketing System współpracuje z blogerami oraz kobiecymi portalami, gdzie nasi klienci mogą zaprezentować się jako eksperci w swojej branży. To wpływa pozytywnie na ich wizerunek, zwiększa wiarygodność i rozpoznawalność.

Z jakimi problemami kliniki medycyny estetycznej borykają się najczęściej?
I w tym przypadku możemy bazować na naszym doświadczeniu. Zgłaszają się do nas kliniki, które przede wszystkim nie widzą efektów z dotychczas prowadzonych działań marketingu konwencjonalnego. Bardzo często okazuje się, że wykorzystywane narzędzia są nieodpowiednie dobrane do specyfiki firmy oraz zakresu działań. Sporym problemem jest także wcześniejsza współpraca z pseudo-agencjami SEO, o czym wspominałem nieco wyżej.

Niektórzy klienci nie mają świadomości, że w Internecie drzemie naprawdę ogromny potencjał promowania ich firmy, a my im to po prostu uświadamiamy. Świadczymy usługi z zakresu doradztwa budowy skutecznej oferty online, a także stale monitorujemy wizerunek online i natychmiast reagujemy, gdy pojawią się jakieś negatywne emocje dotyczące marki klienta.

I to działa?
Sądząc po liczbie dotychczasowych klientów MS - Dariusz Jurek, działa. Aktualnie obsługujemy ponad 150 firm z całej Polski, którym pomagamy w uzyskaniu pozytywnego wizerunku w sieci oraz w generowaniu ruchu na stronę z wyszukiwarek oraz ruchu alternatywnego - a co za tym idzie - pomagamy zwiększyć sprzedaż.

Najważniejsze jest to, by oddać swoją klinikę w ręce profesjonalistów, którzy posiadają doświadczenie oraz dysponują wiedzą. I chociaż niekiedy na efekty trzeba nieco poczekać, warto - bo właśnie w ten sposób można wyprzedzić konkurencję, pozostawiając ją daleko w tyle.

Fot. dariuszjurek.pl
Autor zewnętrzny




Społeczność
Reklama