Jak stać się skowronkiem?

Opublikowano: 2020-03-24
Wcześnie wstawaj.
Nawet jeśli jesteś typem sowy, to niekiedy życie wymaga tego, by polubić wczesne wstawanie - jak stać się skowronkiem i nie zwariować?

Zmienienie swoich przyzwyczajeń i polubienie wczesnego wstawania nie jest łatwe. Niestety, zazwyczaj gdy zaczynamy dorosłe życie okazuje się, że musimy stać się skowronkami z przymusu. Oto kilka wskazówek, jak odnaleźć w sobie naturę skowronka.

Zacznij od stworzenia swoich porannych rytuałów, nawet jeśli oznacza to wstanie o kilka czy kilkanaście minut wcześniej. Niezależnie jaką czynność wybierzesz - musi być to coś, co lubisz. Możesz zaczynać dzień od czytania, ulubionej maseczki na twarz czy kubka dobrej kawy. Istotne jest to, by była to rzecz, która zmotywuje cię do wstania rano i przede wszystkim - będzie dla ciebie na tyle przyjemna, że dźwięk budzika przestanie cię irytować. Zadbaj o to, by dzień wcześniej przygotować śniadanie do pracy czy spakować torebkę, tak by rano było ci łatwiej wygospodarować kilkanaście minut na przyjemności.

Zadbaj też o wieczorną rutynę i postaraj się kłaść spać wcześniej. Ludzie, którzy śpią na dobę średnio 8 godzin mają lepszy metabolizm i łatwiej jest się im skoncentrować w ciągu dnia. Zarówno przed zaśnięciem, jak i bezpośrednio po obudzeniu nie korzystaj z telefonu - wieczorem może to wpłynąć negatywnie na jakość twojego snu, a rano podnieść kortyzol, czyli hormon stresu. Zadbaj również o to co jesz przed snem - nie należy się kłaść zarówno głodnym, jak i przejedzonym. Postaraj się jeść ostatni posiłek kilka godzin przed położeniem się do łóżka, a popołudniu unikaj również napoi z kofeiną. Nie nadużywaj też funkcji drzemki używając budzika w telefonie. Postaraj się wstawać przy pierwszym dzwonku - korzystając z kilku dodatkowych minut snu i ryzykując spóźnienie nie wstaniesz w lepszym humorze.

Jeśli wszelkie sposoby zawodzą i dalej nie masz dobrego humoru wstając wcześnie, postaraj się planować w tygodniu rzeczy, które będą dla ciebie przyjemną nagrodą. Dużo łatwiej wstaje się wczesnym rankiem w dobrym humorze wiedząc, że w ciągu dnia czeka nas coś fajnego. Nie bój się także mówić nie - unikaj wieczorem aktywności, które będą dla ciebie stresujące. Nie sprawdzaj służbowego e-maila, nie oglądaj wiadomości lub telewizji, nawet jeśli partner chce dokończyć film. Dbaj o to, by nie rezygnować bez istotnego powodu ze swojej wieczornej rutyny.

Joanna Adamski
(joanna.adamski@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat