W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Jak zdrowo przytyć

Opublikowano: 2017-08-10
Chcesz przytyć? Podpowiemy jak to zdrowo zrobić.
Wszystkie twoje koleżanki rozmawiają o dietach odchudzających, a tymczasem ty masz odwrotny problem i bardzo chciałabyś przytyć? Starasz się jak najwięcej jeść a mimo to uważasz, że jesteś za chuda?

Oto kilka sposobów na to, jak przytyć ładnie i zdrowo:

  • Ruszaj się! Sport bardzo poprawia apetyt. Poza tym, jeżeli będziesz dużo się ruszać, nabierzesz masy mięśniowej, a nie tylko samego tłuszczu, dzięki czemu twoja sylwetka będzie piękna, a ty będziesz zdrowa.
  • Jedz wartościowe, wysokokaloryczne produkty: banany, daktyle, orzechy, awokado, tłuste ryby, tłuste sery. Znajdź w Internecie listę wysokoenergetycznych, a przy tym bogatych w niezbędne składniki odżywcze produktów spożywczych i wprowadź je na stałe do swojej diety.
  • Jedz regularnie. Nie zapominaj o posiłkach, nie opuszczaj żadnego z nich. Postaraj się jeść pięć posiłków dziennie.
  • Nie przejadaj się! Nie jedz tak długo, aż poczujesz nieprzyjemne uczucie pełności, nie „dopychaj się” na siłę, aby przyjąć więcej pokarmu. W ten sposób osiągniesz skutek odwrotny od zamierzonego- nabawisz się dolegliwości trawiennych i zamiast przytyć, jeszcze bardziej schudniesz. Wzdęcia, niestrawność i biegunka (!) nie są sprzymierzeńcami w walce o nabranie masy ciała!
  • Stosuj zioła wspomagające apetyt. Dodając je do posiłku, poprawisz trawienie, będziesz przyswajać więcej energii z każdego posiłku i szybciej będziesz się robić na powrót głodna.
  • Sięgnij po odżywcze koktajle dla osób z niskim apetytem. Zawierają one dużo białka i dzięki płynnej formie, łatwo je spożyć, nawet kiedy cierpi się na brak łaknienia. Uwaga: NIE chodzi o koktajle białkowe dla kulturystów, tylko o te dla osób chorych, starszych, po operacjach!
  • Maksymalnie wyeliminuj stres ze swojego życia- to on jest częstą przyczyną tracenia na wadze.
  • Jeżeli jednak, pomimo stosowania powyższych sposobów, nadal nie uda ci się przytyć, a twoje BMI będzie wskazywać, że masz niedowagę, powinnaś udać się do lekarza. Twoja niska waga, może być bowiem spowodowana jakimiś poważnymi problemami zdrowotnymi!


Katarzyna Lewcun
(katarzyna.lewcun@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com




Społeczność
Reklama