Kobieca siła w biznesie

Kobiece biznesy przed 35. roku życia.
Jak wynika ze statystyk, w Polsce przybywakobiet, które zakładają własne firmy przed 35 rokiem życia – zazwyczaj zaczynając od mniejszego przedsiębiorstwa.

Często są to inicjatywy kreatywne, łączące biznes z pasją, życiowym doświadczeniem i… wygodne. Pozwalają na elastyczność i, co za tym idzie, łączenie różnych ról, w tym rodzinnych. Od pomysłu do realizacji droga wcale nie jest długa, a może zaowocować kreatywnym i intrygującym projektem.

Dla kobiet własny biznes to wyznacznik niezależności, świadomość tego, że mogą same decydować o własnym losie i rozwoju kariery. Niewątpliwą zaletą jest również możliwość  połączenia wielu ról. Brak ograniczenia czasowego pozwala na poświęcenie większej ilości czasu dla rodziny. Jest to szczególnie istotne dla młodych matek, bo coraz częściej zaczynają sprawdzać się jako młode businesswoman. Przykładem może być jedna z marek z branży odzieży dziecięcej założona właśnie przez dwie kobiety: młodą mamę oraz ciocię:

Pracujemy w koleżeńskim duecie i jest to niezwykle inspirujące. Kasia po urodzeniu maluszka zwariowała na punkcie ubranek, akcesoriów i zabawek dla dzieci, a ja już długo myślałam o swojej marce ubrań. Kocham modę i kreatywne myślenie. Tak to się zaczęło. Łączymy pracę z pasją i nie ograniczają nas sztywne godziny pracy – mówi M.G., jedna z założycielek marki Misumisu.

Kobiety widzą we własnym biznesie możliwość rozwoju zawodowego, realizowania samej siebie, tym bardziej, że często brakuje na rynku alternatywy w postaci pracy dającej satysfakcję. Zakładają swoje przedsiębiorstwa także z chęci wykorzystania sprzyjających okoliczności. Robią to w przeświadczeniu, że na ich produkty i usługi znajdzie się duży popyt. 

Zauważyłyśmy, że na rynku jest za dużo wzorów, kolorów, pasków, kropek i kokardek. Nie ma rzeczy prostych, ładnych, stonowanych, takich których materiał jest wyjątkowy a krój nowoczesny. Alternatywą dla nich ma być nasza marka Misumisu. Projektując inspirujemy się zarówno światem dzieci (zabawkami, pluszakami, ruchem dzieci, ich mową ciała, zabawami w które grają), jak i światem dorosłych-  śledzimy sztukę współczesną, czyste formy, grafiki. Kochamy minimalistyczną architekturę i przestrzeń, ciekawe faktury,  no i tkaniny, materiały które oglądamy, mierzymy, sprawdzamy... wszystko jest inspirujące – mówią Katarzyna Zimniak i M.G. 

Inspiracja jest tym, co nadaje energii do pracy i wpływa na rozwój firmy. Często determinacja i chęć osiągnięcia sukcesu jest w przypadku kobiet wyższa niż u mężczyzn. Ich przedsiębiorstwa w Polsce ciągle się rozwijają, a to oznacza, że potrafią swoje pomysły zrealizować z sukcesem. Tym bardziej, jeśli łączą je z życiową pasją. Ta może być bowiem źródłem nieograniczonej liczby konceptów. Misumisu wprowadza teraz do swojego asortymentu stroje kąpielowe dla dzieci i… ciągle myśli nad nowymi projektami, którymi zaskoczy swoich klientów. 

*Opracowane na podstawie: raport PARP Z 2012 roku i dane z GUS dot. przedsiębiorczości kobiet.

Fot. MISUMISU
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat