Kobiety w biznesie

Ponad 30% Polek sądzi, że są bardziej narażone na porażkę w biznesie niż mężczyźni.
„Zbyt uczuciowa”, „słaba”, „baby boss” – z takimi określeniami wciąż spotykają się kobiety działające w biznesie. Marka Avon, która zbadała ten problem wśród 8 tysięcy ankietowanych w ośmiu krajach*, od 30 lat w Polsce wspiera kobiety oraz zmienia ich wizerunek, pokazując, że są przedsiębiorcze, niezależne finansowo i stawiają na rozwój. Z okazji okrągłego jubileuszu powstał także nowy raport CSR, podsumowujący działania na rzecz kobiet i środowiska.

Wynika z niego m.in., że co 8. kobieta w naszym kraju była lub jest związana z Avon! To dlatego urodzinowe hasło marki brzmi „Zbliżamy Polki. Nieustannie”, a Avon deklaruje, że będzie to robić nadal.

Lepszy świat dla kobiet to lepszy świat dla nas wszystkich
To hasło, które marka Avon ma na stałe wpisane w swoje DNA. Celem Avon jest nie tylko to, aby dbać o kobiece piękno, ale także, by dawać wsparcie w kwestii zdrowia, poczucia bezpieczeństwa oraz rozwoju zawodowego. Jak mówią wyniki badania przeprowadzonego przez Avon w 8 krajach wśród 8 tys. kobiet, rola kobiet w biznesie wciąż nie jest do końca oczywista i muszą one walczyć z różnymi stereotypami. Ankietowane przyznały m.in., że są postrzegane w pracy jako „zbyt uczuciowe” (44%), lub „słabe” (28%). Ponad 30% Polek sądzi, że jako kobiety są bardziej narażone na porażkę niż mężczyźni. Natomiast te, które mają już swój biznes, uważają, że najbardziej zawiodły w osiągnięciu właściwej równowagi między pracą a życiem prywatnym (39%).  Badania te pokazują, że w dalszym ciągu trzeba przełamywać bariery i zmieniać postrzeganie kobiet budujących swoje biznesy.

Avon zbliża Polki
Marka Avon już od trzech dekad wspiera kobiety w Polsce. W tym czasie udało się stworzyć ogromną sieć społecznościową, dając możliwość pracy na własnych zasadach ponad 2 milionom Polek, które dołączyły do grona przedsiębiorczych Konsultantek. Ważnym czynnikiem budowania tego biznesu jest pielęgnowanie relacji, dlatego Avon nieustannie udoskonala swój model biznesowy i proponuje Konsultantkom szereg programów lojalnościowych, np. „Avon nagradza”. Firma wspiera przedsiębiorczość i odwagę kobiet oraz ich pomysły na sukces, a poprzez swój model biznesowy pomaga im nawiązywać cenne relacje i rozwijać się – nie tylko zawodowo.

Jesteśmy marką kosmetyczną, ale w centrum naszych działań stoją ludzie. Od 30 lat działamy w Polsce i choć tak wiele się zmieniło od tamtego czasu, nasz cel pozostał dokładnie taki sam jak wtedy, gdy drukowaliśmy w Polsce pierwszy katalog Avon. Zamiarem tym było, jest i będzie tworzenie lepszego świata dla kobiet. Jesteśmy z nimi od momentu, gdy tylko otworzyły się dla nich możliwości rozwoju i przedsiębiorczości. Stoją za tym konkretne liczby, które można znaleźć w naszym raporcie CSR. Reagujemy także na bieżącą sytuację w Ukrainie. Dotychczas przekazaliśmy blisko 20 ton kosmetyków pierwszej potrzeby oraz dotacje na tymczasowe zakwaterowanie i wyżywienie dla kobiet z dziećmi. Wspieramy także nasze Konsultantki w Ukrainie i wciąż dostarczamy im produkty, by mogły nadal zarabiać – mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Cosmetics Polska.

Marka z misją
Najnowszy raport społeczny Avon, wydany z okazji 30-lecia marki, obejmuje działania realizowane na rzecz Konsultantek i klientek (Human-Kind), a także środowiska naturalnego i zrównoważonego biznesu (Planet-Kind). Według danych, w Polsce działa obecnie 175 tys. Konsultantek w ponad 77 tys. miast i wsi. Avon dofinansował ponad 58 tys. badań USG w ramach programu Avon Kontra Rak Piersi, a z aplikacji Avon Alert stworzonej wspólnie z fundacją Feminoteka, dzięki pomocy programu Avon Kontra Przemoc, skorzystało już 50 tys. osób. Co więcej, marka w ostatnim roku ograniczyła emisję CO2 o 200 ton, poddała recyklingowi 98,5% odpadów oraz zaoszczędziła 5000 m3 wody, co pozwala napełnić dwa baseny olimpijskie.

W raporcie bardziej szczegółowo przedstawiona została również działalność centrum dystrybucyjnego, a także fabryki w Garwolinie, która w tym roku obchodzi swoje 25-lecie i jest największym i najbardziej zaawansowanym technologicznie obiektem Avon tego typu na świecie. Pierwsze kosmetyki marki produkowane na polskim rynku powstawały w dawnej garwolińskiej „Esmeraldzie”. Od 1997 roku zakład ten był sukcesywnie rozbudowywany i modernizowany. Obecnie obsługuje ok. 50 krajów produkując nawet do pół miliarda kosmetyków rocznie - nie tylko kosmetyki Avon, ale także The Body Shop. Obok fabryki działa nowoczesne centrum dystrybucyjne, które obsługuje zamówienia z Polski, Czech, Niemiec, a obecnie również z Ukrainy. Rocznie pakowanych jest tam ok. 130 milionów sztuk produktów.

* Badania konsumenckie przeprowadzone w lutym 2020 r. na reprezentatywnej grupie 8041 kobiet w 8 krajach, na zlecenie firmy Avon.

Fot. Avon
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat