Kody. Nowe możliwości dla sprzedających

Nowe możliwości dla sprzedających - kody.
Kody rabatowe to bardzo prosty i wygodny sposób, aby nakłonić klienta do zakupów właśnie w naszym sklepie.

Współcześnie nawet największe sieci korzystają z tego narzędzia reklamowego, co sprawia, że kody rabatowe znajdziemy praktycznie wszędzie. Mall czy inne duże sklepy, zdają sobie bowiem sprawę, że w epoce nadprodukcji liczy się każdy kupujący.

Zalety

Kody rabatowe działają, bo każdy z nas ma potrzebę oszczędzania. Jeśli ktoś zaproponuje nam możliwość zakupu danego produktu w niższej cenie, to istnieje większa szansa, że kupimy dany produkt, nawet jeśli tego zakupu nie planowaliśmy. Dzięki temu sprzedawca może namówić konsumenta do zakupu produktu, który przy zachowaniu standardowych warunków zakupowych, nigdy nie znalazłby się w jego koszyku. Dodatkowo klient jest w większości przypadków przekonany, że znalazł bardzo sprytny sposób na daną sieć handlową czy sklep i wykorzystuje okazję do zrobienia korzystnego zakupu. Dodatkowo kody rabatowe są dla kupujących wygodne. Nie ma potrzeby kupowania kuponu, bo rabat naliczany jest automatycznie podczas składania zamówienia. Produkt ze zniżką możemy kupić w dowolnym czasie, nawet od razu otrzymaniu kodu. Kody są ważne niezależnie od tego, czy nazbiera się odpowiednia liczba osób gotowa z nich skorzystać. Wszystko to sprawia, że rozwiązanie to jest powszechnie przyjmowane z uznaniem wśród kupujących.

Na czym zarabia sprzedawca?

Nie da się ukryć, że kody rabatowe, czyli po prostu tańsze zakupy są dla większości z nas korzystne. Owszem sprzedawcy próbują w ten sposób niejako zachęcić nas do zakupów, ale nie zmienia to faktu, że dany produkt otrzymujemy jednak taniej, niż miałoby to miejsce w innym sklepie. W przypadku sprzedawców kody rabatowe pełnią przede wszystkim funkcję reklamową. Klient który raz zdecydował się na zakupy w danym sklepie, najpewniej przy kolejnej okazji także wybierze tą właśnie jednostkę handlową. Dzieje się tak, bo mimo że większość z nas uważa się za łowców okazji, to w praktyce nasze zachowania dają się łatwo przewidzieć. Nawet kiedy szukamy przysłowiowych okazji, to w pierwszej kolejności robimy to w tych miejscach, gdzie natknęliśmy się na okazje wcześniej. W efekcie zachowujemy się w sposób jakie jest zaplanowany przez sprzedawców.

Dodatkowo kody rabatowe są też wygodne dla samych sprzedawców. Można je wykorzystywać zarówno jako stały element strategii marketingowej, jak i do promocji produktów sezonowych czy wyrównywania wahań sprzedaży w tak zwanych martwych okresach. Jednym słowem za ich pomocą możemy niejako kierować uwagę klientów na te towary których chcielibyśmy się szybciej pozbyć czy też musimy się pozbyć. Możemy także za ich pośrednictwem „namawiać” klienta do kupna produktu, który z jakichś powodów nie sprzedaje się korzystnie i dobrze. Dokonujemy tutaj delikatnej manipulacji wolą konsumentów, choć jak wcześniej wspomnieliśmy, cały proces zdecydowanie nie działa przecież na ich niekorzyść. Kody rabatowe Mall to także sposób na przywiązanie klienta do marki czy placówki handlowej.

Fot. Materiały zewnętrzne




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat