Lato coraz bliżej! Czy jesteś już na nie gotowa?

Opublikowano: 2019-05-06
Bądź gotowa na lato.
Lato zbliża się coraz szybciej, a to doskonała pora, aby schudnąć!

Ciepłe dni sprzyjają treningom, świetnie motywują i zachęcają do spędzania czasu poza domem, ale też wpływają na nasze pozytywne nastawienie. Zadbaj o formę!

Aby przygotować formę i poprawić sylwetkę oraz kondycję na lato, trzeba zacząć trenować i zmienić swoją dietę najlepiej kilka miesięcy wcześniej. Jednak żadna pora roku nie jest zła, aby rozpocząć rewolucję i wdrożyć zdrowe nawyki. Korzystaj z lata – czyli nowych motywacji, słonecznych dni i bogactwa warzyw oraz owoców – aby dzięki wytężonej pracy i zdrowej diecie uzyskać choćby zadowalającą formę.

Co kryje się pod pojęciem „zdrowa dieta”?

Zdrowa dieta składa się z pełnowartościowego białka, węglowodanów i nienasyconych tłuszczów dostarczanych do organizmu w odpowiednich proporcjach. Latem nie każdy ma potrzebę spożycia posiłku co 2–3 godziny, ale warto wprowadzić odpowiednie dla siebie przerwy.

Trzeba też pamiętać o cennych witaminach, błonniku i minerałach oraz regularnym nawadnianiu organizmu – pomocna będzie woda, świeżo wyciskane soki i napoje botaniczne, np. na bazie tymianku, czarnego bzu, bergamotki, eukaliptusa itd. Jeśli do tej pory nie możesz się zmobilizować do ćwiczeń i zmian diety, latem jest to dużo łatwiejsze.

Nie obawiaj się wyrzeczeń

Przekonasz się, że zdrowa i smaczna dieta nie wymaga aż takich wyrzeczeń i wielu poświęceń, jak może Ci się wydawać. W razie nagłego głodu zawsze możesz sięgnąć po owoce i warzywa, których o tej porze roku nie brakuje, a pragnienie ugasić wodą z dodatkiem ziół lub napojem botanicznym B-life Botanicals.

Wiele zależy od tego, w jaki sposób się odżywiasz. Jeśli lubisz fast foody, chipsy i wieczorne objadanie się, faktycznie czeka Cię dużo zmian. Większość z nas potrzebuje jednak tylko motywacji do urozmaicenia diety, głównie o warzywa i owoce.

Co najmniej 2 litry płynów dziennie

Pamiętaj też o regularnym nawadnianiu organizmu – napoje botaniczne, zioła, soki tłoczone i woda mineralna powinny być zawsze pod ręką. Woda potrzebna jest do wszystkich procesów metabolicznych, oczyszcza organizm z toksyn, rozpuszcza witaminy itd. – dwa litry płynów to codzienne minimum. Jeśli żyjesz aktywnie, tracisz ją szybciej i potrzebujesz ich jeszcze więcej.

Aktywność w parze z dietą = najlepsze efekty

Zdrowa dieta i aktywność, zwłaszcza na świeżym powietrzu, to recepta na najlepsze efekty – poprawę samopoczucia i kondycji oraz uzyskanie ładnej sylwetki. Warto korzystać z dłuższych i słonecznych dni, poświęcając je na bieganie, jazdę na rowerze i spacery, a także poznawanie nowych sportów, m.in. tenisa, wspinaczki itd. Poza tym aktywność odstresowuje, znacznie poprawia nastrój i stanowi dobry oraz sprawdzony sposób na spędzenie czasu wolnego. Można trenować samodzielnie bądź w grupie – np.. kajaki są idealne na wspólny wypad w gronie znajomych!

Letnia dieta na letnią formę

Letnia dieta jest lekka i bardzo przyjemna, gdyż obfituje w świeże owoce i warzywa, cenne źródło witamin, błonnika, ale i antyoksydantów. Jest ich pod dostatkiem, wciąż pojawiają się kolejne – możesz codziennie przyrządzać zdrową owsiankę z truskawkami lub malinami, komponować nowe sałatki, a także wyciskać świeże soki. W sezonie wiosenno-letnim świetnie sprawdzą się też chłodniki, ale warto ograniczyć białko i tłuste dania, czyli głównie mięso, zastępując je większą ilością warzyw. Obciążają układ pokarmowy, przez co organizm czeka ciężka praca, aby strawić posiłek.

Fot. Materiały zewnętrzne




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat
gggasd