W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Na tropie #wielkiegoO

Opublikowano: 2017-02-21
Na tropie #wielkiegoO, czyli orgazm Polaków.
Większość Polaków uprawia seks co najmniej raz w tygodniu.

Jak wynika z najnowszego badania Durex, wśród tych osób orgazmu istotnie częściej doświadczają mężczyźni, których aż 60% osiąga go za każdym razem. Tymczasem jedynie 23% kobiet szczytuje podczas każdego zbliżenia. Jaki jest klucz do orgazmu Polek i Polaków?

Kochanie, weź mnie do sypialni
Seks zazwyczaj uprawiamy kilka razy w tygodniu. Spośród aktywnych seksualnie Polaków w wieku 18-55 lat 21% uprawia seks raz w tygodniu, 41% uprawia seks 2-3 razy w tygodniu, a 18% 4-5 razy w tygodniu. Codziennie kocha się 8% Polaków – 6% kobiet i 10% mężczyzn. Czy seks zawsze jest dla nas źródłem prawdziwej rozkoszy?

- Zarówno kobieta, jak i mężczyzna są zdolni do przeżywania orgazmów wielokrotnych. Niemniej, kobiety, fizjologicznie, mają ku temu większą sposobność i mogą osiągać orgazm podczas jednego stosunku od 3 do 5 razy. Dochodzi do niego najczęściej podczas stymulacji łechtaczki na drodze albo masturbacji, albo seksu oralnego. Warunkiem do tego jest brak spadku poziomu podniecenia poniżej fazy plateau – mówi Izabela Jąderek, seksuolog, terapeuta, ekspert marki Durex.

A jak jest w rzeczywistości? Wielokrotne orgazmy pozostają raczej w sferze… baśni. Jak pokazują wyniki ogólnopolskiego badania, podczas zbliżenia orgazmu za każdym razem doświadcza 59% mężczyzn i tylko 23% kobiet. Dla niemal co szóstego mężczyzny seks jest najczęstszym sposobem na osiągnięcie orgazmu. Podczas masturbacji łatwiej doświadcza go raptem 9%. Nieco inaczej wygląda to u kobiet – 18% z nich osiąga szczyt przyjemności w pojedynkę.

Czy #wielkieO jest jak Yeti?
Ze swoich orgazmów bardziej zadowoleni są mężczyźni niż kobiety. Z ich intensywności usatysfakcjonowanych jest 70% kobiet i 76% mężczyzn, a z częstotliwości ich występowania - 70% kobiet i 77% mężczyzn. Jednocześnie jednak 4 na 10 pań udawało kiedyś orgazm. Co ciekawe,  aż 23% z nich robi to prawie za każdym razem. Czy mężczyźni mogą udawać orgazmy? Tak, to nie mit! 13% deklaruje, że zdarzyło im się upozorować szczytowanie.

Dla większej rozkoszy
Blisko 80% badanych wprowadziło do sypialni chociaż jedno urozmaicenie mające na celu zwiększenie intensywności przeżywanych orgazmów. Poszukujemy ich na różne sposoby. Najczęściej są to nowe pozycje seksualne – 48% badanych, a także techniki i pieszczoty ciała – 46%. Około 1/5 Polaków sięga też po żele intymne oraz gadżety erotyczne. Jakie są inne sposoby na większą rozkosz w miłosnej alkowie?

- Żeby czerpać głęboką przyjemność z seksu, niezbędna jest akceptacja i znajomość swojego ciała. Nie bez wpływu są też kondycja fizyczna i sprawność, znajomość preferowanej formy dotyku i umiejętność zakomunikowania swoich potrzeb partnerowi. Zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn na jakość doznań mogą wpływać również ćwiczenia mięśni Kegla. Ważnym elementem umożliwiającym szczytowanie jest także wyzbycie się kontroli, brak zadaniowego podejścia do seksu, a skupienie się na doświadczaniu oraz satysfakcjonująca relacja z partnerem – mówi dr Daniel Cysarz, seksuolog, psychoterapeuta, ekspert marki Durex.

Bez wątpienia, orgazm jest dla Polek i Polaków ważnym elementem życia seksualnego. Ponad połowa z nas uważa, że orgazmy służą zachowaniu dobrej kondycji fizycznej i psychicznej – jest to ich najczęściej wskazywana zaleta. Dla większej rozkoszy warto dodać odrobinę pikanterii w związku. Żeby przełamać rutynę, nie trzeba iść do sex shopu. Żele i gadżety erotyczne są obecnie dostępne w drogeriach, a korzystanie z nich staje się naturalne. Eksperymentowanie w zaciszu sypialni pozwoli odkrywać nieznane dotąd źródła przyjemności – krok po kroku, aby znaleźć własną drogę na szczyt rozkoszy.

Fot. Durex
Informacja prasowa




Społeczność
Reklama