Naprawdę "czarny piątek dla Foreo"

Opublikowano: 2019-12-02
Ogromna popularność produktów marki Foreo.
2-godzinne zakłócenie na stronie marki w czasie Black Friday, kosztowało markę ponad 10 milionów dolarów. Mimo wielkich strat, FOREO ogłasza, że zrealizuje wszystkie zakupy.

Polska na drugim miejscu w ilości dokonanych zakupów w czasie Black Friday. Czy możemy być dumni z takiego wyniku?

W poniedziałek o 8 rano, szwedzka marka FOREO, oficjalnie potwierdziła, że 29 listopada w czasie tegorocznego Black Friday, w wyniku zakłócenia na stronie internetowej marki, można było kupić flagowe urządzenie do pielęgnacji UFO w cenie 43 zł. Regularna cena produktu to 1199 zł, co oznacza, że w wyniku błędu produkt został przeceniony aż o 96%!

Jak wynika z raportu sprzedaży, użytkownicy w czasie ok 2 godzin, zakupili ponad 38 tysięcy urządzeń w promocyjnej cenie, co doprowadziło do strat w przychodzie, na poziomie 10 milionów dolarów. W czasie 1 sekundy sprzedawało się nawet 20 urządzeń UFO! Usterka, która pojawiła się na oficjalnej witrynie foreo, prawdopodobnie zaczęła się ok 21:30, w piątek 29 listopada, a jej przyczyny można doszukiwać się w ponadprzeciętnym ruchu w sklepie internetowym.

Kiedy media społecznościowe na całym świecie zalała informacja, przekazywana sobie przez użytkowników, o rekordowej obniżce z okazji Black Friday (syndrom FOMO ang. Fear of Missing Out), zespół FOREO starał się jak najszybciej naprawić awarię. Jak podaje marka, jej przyczyną był po prostu… ludzki błąd, w wyniku którego pomylono cenę urządzenia UFO z ceną masek w płachcie kompatybilnych z UFO. Ich cena w czasie Black Friday miała wynosić właśnie 43 zł.

Kiedy twórca FOREO, Filip Sedic usłyszał o „naprawdę Czarnym Piątku”, oświadczył, że marka zobowiązuję się zrealizować wszystkie zamówienia złożone w piątek 29 listopada.

„Na rynku nie istnieje drugie takie urządzenie do pielęgnacji jak UFO, więc jeśli wiadomość o rekordowej obniżce na foreo dotarła do tysiąca osób na całym świecie, w zaledwie 2 godziny, to znaczy, że tym razem to fani FOREO byli bardziej czujni…. niż my, z powodu szaleństwa zakupowego w Czarny Piątek” – komentuje Sedic. „Straciliśmy ponad 10 milionów dolarów przychodu…, ale zyskaliśmy prawie 40 000 nowych klientów na cały świecie, co jest pozytywną myślą, szczególnie w kontekście przedświątecznej atmosfery. Będziemy zatem honorować wszystkie zamówienia i postaramy się, aby wszystkie zakupu zostały zrealizowane w obiecanym przez nas terminie” – dodaje Sedic.

Wszyscy, którzy mają pytania co do statusu swojego zamówienia mogą skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta poprzez oficjalną stronę marki.

W Polsce sprzedało się 9 704 urządzeń UFO w cenie 43 zł. Jeżeli fani FOREO dokonaliby zakupu takiej ilości produktów w cenie regularnej, obrót wyniósłby ponad 11 milionów złotych.

Oficjalne dane sprzedażowe Czarnego Piątku dla FOREO:

  • W ciągu 120 minut, w wyniku błędu w sklepie internetowym foreo, sprzedało się aż 38 575 w cenie 9,99 USD (43 zł), co oznacza straty w obrocie marki FOREO w wysokości 10 762,425 milionów dolarów. Regularna cena detaliczna produktu to 1199 zł.
  • Polacy to prowadzi łowcy okazji! Polska osiągnęła drugie miejsce w ilości zakupów UFO w czasie trwania usterki. Wyprzedziły ją jedynie Stany Zjednoczone, w których użytkownicy kupili 10 832 sztuk.
  • Zakupy poprzez domenę foreo były możliwe aż w 50 krajach.
  • W ciągu 120 minut sprzedawało się 5 sztuk urządzenia UFO, a w szczytowej fazie dochodziło nawet do 20 zakupów UFO na sekundę.

Fot. FOREO
Informacja prasowa




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat