Nauka od kuchni, czyli jak uczy się nasz mózg

Jak uczyć się efektywnie języków obcych?
Mózg człowieka zawiera około 100 miliardów neuronów, przy czym każdy z nich łączy się średnio z 7 tysiącami innych poprzez synapsy, w sumie takich połączeń jest około 10 do 15 potęgi! Nasz mózg, jest zatem stworzony do uczenia się, a natura wyposażyła go w to, co niezbędne – układ nagrody, gotowe do działania połączenia synaptyczne czy neuroprzekaźniki.

Jak zatem najskuteczniej wykorzystać nasze możliwości, aby mieć tego jak najlepsze efekty? I gdzie szukać nowoczesnych rozwiązań, które w pełni wykorzystają nasz potencjał?

Dotychczasowe metody nauczania języków obcych opierały się raczej na współpracy ze stacjonarnymi szkołami, w których uczniowie korzystali głównie z podręczników i zeszytów ćwiczeń. Nowe sposoby są wydajniejsze od ówczesnych rozwiązań oraz umożliwiają szybsze i wciąż jakościowe pozyskiwanie wiedzy. Dlatego uczniowie szukający wygodnych i nowoczesnych rozwiązań coraz częściej sięgają po lekcje on-line “na życzenie”, customized learning oraz micro learning.

Raport „Analiza szkół języka angielskiego w Polsce”, zrealizowana przez ConQuest Consulting, pokazuje, że obecnie – w czasie pandemii COVID-19 – intensywnie rozwijają się szkoły, które oferują naukę języków obcych przez internet. Szacuje się, że wartość globalnego rynku e-learningu mobilnego do 2026 roku ma wzrosnąć o ponad 148% względem 2019 roku.

My learning, czyli ucz się tak, jak lubisz
Platformy przeznaczone do nauki języka online są nowocześniejszymi odpowiednikami popularnych już komunikatorów. Tego typu platformą jest Tutlo – jedna z wiodących szkół językowych on-line, oferująca elastyczną naukę angielskiego, z lektorami na żywo.

Customized learning, czyli metoda polegająca na personalizacji procesu nauczania, oferuje niemal całkowite dostosowanie się do potrzeb klienta. Uczeń może wybrać dowolnego prowadzącego z platformy internetowej, a następnie uzgodnić z nim, jak będą wyglądać lekcje. Ma to bezpośredni związek z nauką “na życzenie”, która umożliwia połączenie się z nauczycielem o dowolnej porze – rano, wieczorem, w dni powszednie i weekendy, od siódmej do dwudziestej drugiej.  Kursant może “zamówić” lekcję poprzez platformę i połączyć się z dowolnego miejsca na świecie – potrzebuje jedynie dostępu do internetu.

W siłę rośnie także micro learning, polegający na udostępnianiu uczniowi niewielkich elementów szkoleniowych. Kursant poświęca na naukę niewielką ilość czasu, jednak poprzez regularne przyswajanie wiedzy jest w stanie osiągnąć rewelacyjne rezultaty. Dwudziestominutowe bloki lekcyjne są krótkie, ale bardzo intensywne i pozwalają zachować optymalne skupienie.

A co z dorosłymi?
Jednym z trendów dotyczących kursów językowych jest chęć dotarcia do dorosłego klienta. Chociaż jego szkolenie jest mniej popularne od lekcji dla dzieci i młodzieży, to przez pandemię zauważono znaczący wzrost zainteresowania w tym obszarze. Osoby pełnoletnie zapisują się do szkół językowych oferujących naukę przez internet, ponieważ chcą podnosić swoje kwalifikacje na rynku pracy.

- Zauważyliśmy, że liczba dorosłych kursantów ciągle rośnie. Ma to również związek z kursami oferowanymi przez miejsca pracy. Coraz więcej firm uważa za absolutny “must have” benefit w postaci nauki języków i jest to jak najbardziej słuszne podejście. Obecnie z naszych usług korzysta ponad 400 firm, z różnych branż: IT, FMCG, przemysłu, farmacji, usług, transportu i logistyki a w kursach biorą udział pracownicy m.in. kadry menedżerskiej, sprzedaży, administracji, HR, obsługi klienta, inżynierowie. - mówi Damian Strzelczyk z Tutlo.

Polska należy do państw, które wydają najwięcej na naukę języka angielskiego przez internet. Potwierdzają to między innymi prognozy udostępnione przez Ambient Insight, które pokazują, że nasz kraj w tej kwestii jest jednym z liderów wśród krajów Unii Europejskiej. Technologie cyfrowe znacząco wpływają na rozwój kompetencji językowych Polaków – przyczyniają się do przyspieszenia procesu nauczania i wzrostu jego wydajności.

Fot. Tutlo
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat