W czwartej edycji plebiscytu organizowanego przez redakcję National Geographic Traveler oddano ponad 115 tysięcy głosów (najwięcej w historii plebiscytu!).
Zacięta walka trwała do ostatniej chwili.
– Pierwsze miejsce w plebiscycie „7 nowych cudów Polski” organizowanym przez National Geographic Traveler zajął kompleks OFF Piotrkowska w Łodzi. Ale wygranymi są wszystkie wyjątkowe miejsca, które znalazły się w finałowej siódemce. Na łamach magazynu zawsze docenialiśmy i opisywaliśmy piękno naszego kraju, ale już po raz czwarty udało nam się zaangażować do wspólnej zabawy naszych Czytelników. W tegorocznym konkursie oddano dokładnie 115 325 głosów i jest to rekord w historii tego plebiscytu. Tym samym udowadniamy, że moda na Polskę wciąż trwa! – mówi Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna National Geographic Traveler.
Ideą plebiscytu „7 nowych cudów Polski” jest promocja ciekawych, niebanalnych i atrakcyjnych turystycznie miejsc w naszym kraju. Przez cały rok redaktorzy magazynu podróżują po kraju i szukają zakątków magicznych, nowo powstałych lub takich, w które tchnięto drugie życie. Udowadniają, że Polska jest najpiękniejsza i nie trzeba pokonywać tysięcy kilometrów, by przeżyć przygodę i zachwycić się światem.
W czwartej edycji konkursu redakcja nominowała 16 miejsc (po jednym z każdego województwa). Z nich czytelnicy wybrali finałową siódemkę w głosowaniu internetowym. Każdy, kto oddał głos w plebiscycie, miał szansę wygrać atrakcyjne nagrody: 3 x Fiata Freemont na weekend, 20 x półroczną prenumeratę Travelera, 25 x zestaw dla biegaczy IFITNESS.
Nagrody zostaną wręczone podczas uroczystej gali na Targach Regionów i Produktów Turystycznych w Poznaniu. Poprowadzi ją Martyna Wojciechowska – redaktor naczelna Travelera, razem z Rafałem Szmytke – prezesem Polskiej Organizacji Turystycznej. Galerię wszystkich nagrodzonych i nominowanych miejsc można znaleźć w listopadowym numerze magazynu oraz na stronie www.7cudow.national-geographic.pl
Konkurs organizowany jest we współpracy z Targami Regionów i Produktów Turystycznych. Partnerem konkursu jest firma Fiat, patronują mu zaś Radio Złote Przeboje i Gazeta.pl.
WYNIKI PLEBISCYTU:
I miejsce (23% głosów)
OFF Piotrkowska
Łódzkie
II miejsce (15% głosów)
Suwalski Park Krajobrazowy
Podlaskie
III miejsce (14,8%)
Zakrzówek
Małopolskie/Kraków
IV miejsce (8,2%)
Tężnie solankowe
Kujawsko-pomorskie/Inowrocław
V miejsce (6,3%)
Brama Poznania
Wielkopolskie/Poznań
VI miejsce (5,4%)
Klasztor Cystersów
Dolnośląskie/Lubiąż
VII miejsce (4,6%)
Muzeum Państwa Krzyżackiego
Warmińsko-Mazurskie/Działdowo
Pozostałe nominacje: