Nudności w ciąży – jak je przetrwać?

Opublikowano: 2018-09-10
Jak przetrwać nudności w ciąży?
Nieregularne posiłki, niska waga, nieprawidłowa dieta - to wszystko może doprowadzić do nudności w ciąży. Żeby im skutecznie zapobiegać, warto stosować kilka naszych sprawdzonych rad.

Wskazówki dietetyczne dla kobiet w ciąży

  1. Tuż po przebudzeniu sięgnij po lekką przekąskę, która uspokoi żołądek. Zjedz ciasteczko owsiane, lub kilka migdałów. Koniecznie zrób to zanim wstaniesz z łóżka! Szybkie wstawanie na czczo najpewniej skończy się mdłościami.
  2. Jedz zdrowe produkty w odpowiednich proporcjach, najlepiej co dwie-trzy godziny. Posiłki przyrządzaj tak, by nie traciły wartości odżywczych. Pamiętaj, że najzdrowsze jest gotowanie na parze.
  3. Unikaj potraw, które wywołują u ciebie nudności.
  4. Ogranicz jedzenie tłustych, bardzo słonych, ostrych lub słodkich posiłków. Wszystkiemu, co niezdrowe powiedz „nie”!
  5. Pij przynajmniej 5-6 szklanek wody dziennie (najlepiej mineralnej, niegazowanej). Odpowiednie nawodnienie nie tylko osłabia nieprzyjemne mdłości w ciąży, ale także wpływa na właściwy rozwój dziecka. Wodę możesz wzbogacić plasterkiem cytryny. Cytryna wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn wywołujących nieprzyjemne dolegliwości. Pamiętaj, że nie ma znaczenia, kiedy pijesz wodę: przed, w trakcie, czy po posiłku. Ważniejsze od pory przyjmowania płynów jest tempo ich picia – pij małymi łyczkami, to uspokoi mdłości.
  6. Kiedy dopadną Cię nudności sięgnij po gumę do żucia Pregna Vomi. To suplement diety na bazie wyciągu z kłącza imbiru, zawierający także witaminę B6 oraz magnez. Działanie składników suplementu błyskawicznie łagodzi dyskomfort w postaci mdłości oraz zmniejsza uczucie zmęczenia i znużenia. Badania producenta wykazały, że żucie gumy Pregna Vomi zmniejsza mdłości w ciąży u 77 procent badanej grupy. Warto więc wypróbować!


Na co jeszcze powinna zwrócić uwagę kobieta w ciąży?

  1. Naucz się panować nad stresem. Kobiety w ciąży często boją się o zdrowie dziecka, zapominając, że stres potęguje takie dolegliwości, jak nudności i wymioty. Im większy stres, tym większy dyskomfort. Znajdź sposób na zwalczenie stresu i spróbuj oderwać się od męczących Cię myśli.
  2. Unikaj spania na plecach. Dzięki temu zmniejszysz nacisk na zwieracz górny przełyku i zmniejszysz prawdopodobieństwo wystąpienia mdłości.
  3. Wystrzegaj się noszenia obcisłych ubrań, które nie są wskazane  podczas ciąży. Pamiętaj także, że ściśnięty żołądek nie pracuje prawidłowo. Wybierz więc luźniejsze ubranie, a na pewno poczujesz się bardziej komfortowo.



Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat