Obecnie nie wyobrażamy sobie codziennej pielęgnacji bez użycia ulubionego dezodorantu, który zapewni nam ochronę i świeżość. W wyborze odpowiedniej formy walki z zapachem powinnyśmy przede wszystkim sugerować się swoim stylem życia i poziomem aktywności fizycznej. Marka CD przygotowała kilka porad na temat dostępnych form pielęgnacji.
Nasi przodkowie do ochrony przed nieprzyjemnym zapachem wykorzystywali różne sposoby, najczęściej te pochodzące wprost z natury. W starożytnym Egipcie kobiety bardzo dużą rolę przywiązywały do swojego zapachu. W tym celu stosowały różnorodne olejki perfumowane, m.in. kwiatem henny, drzewem cedrowym, żywicami czy ziołami . Jednak najpopularniejszą substancją zapachową używaną przez Egipcjanki był lotos, gdyż uważano, że odzwierciedla on zapach samych bogów . W Chinach natomiast wykorzystywano kryształy minerałów, np. ałunu. Zawarta w nich sól bardzo dobrze chłonęła pot i zabezpieczała przed rozwojem bakterii. Dzisiaj nie musimy być aż tak zaradne, ponieważ mamy szeroką ofertę kosmetyków, które czerpią inspirację z natury. Nawet jeśli zależy nam na bezpiecznych kosmetykach, możemy sięgnąć po te o przejrzystym składzie, a wybór jest nieograniczony – możemy wybrać ulubiony zapach, ale również formę ochrony. Ekspert współpracujący z marką CD, dr Sven Munke mówi: Należy pamiętać, że dezodorant i antyperspirant to dwie zupełnie inne opcje ochrony przed nieprzyjemnym zapachem. Dezodorant działa na powierzchni skóry, a jego podstawową funkcją jest zwalczanie bakterii, które powodują nieprzyjemny zapach oraz maskowanie go. Natomiast antyperspirant zapobiega wydostawaniu się potu oraz zapachu na powierzchnię skóry, poprzez zatykanie gruczołów potowych. Dzieje się tak ze względu na zawartość soli aluminium, które w środowiskach naukowych budzą wiele dyskusji.
Podczas poszukiwania odpowiedniej ochrony trzeba przede wszystkim wziąć pod uwagę formę aplikacji. Na półkach sklepowych możemy znaleźć następujące warianty dezodorantów:
Według badania przeprowadzonego na zlecenie marki CD prawie połowa z nas najczęściej wybiera dezodorant w formie roll on (46,1% badanych), po aerozol sięga 25,4%, a po deo atomizer jedynie 4,1% . Oprócz wyboru formy aplikacji, powinnyśmy również zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii:
Fot. Materiały prasowe