Odchudzanie bez diety

Opublikowano: 2018-05-13
Jak schudnąć bez diety
Jeśli nie w głowie nam katowanie się rygorystycznymi dietami, aby zrzucić zbędne kilogramy, są na to na szczęście inne sposoby.

Nie brakuje współcześnie osób, które postanowiły stracić na wadze bez stosowania żadnych diet. Okazuje się, że i bez drastycznych zmian w codziennym menu, można bowiem pobudzić metabolizm do wytężonej pracy.

Najlepszym sposobem na zrzucenie niepotrzebnych nam kilogramów jest bez wątpienia ruch. Nie musimy się jednak od razu zamieniać w super sportowca, biegać rano i wieczorem, godzinami pocić się na siłowni czy klubie fitness. Jeśli do zagorzałego miłośnika sportów nam daleko, wystarczy np. 20 minut gimnastyki dziennie, podzielonej na dwie tury, półgodzinne spacery chociaż trzy razy w tygodniu, krótka przejażdżka rowerem, regularne wchodzenie po schodach, większe zaangażowanie się w porządki w domu, piwnicy, strychu czy ogrodzie, zapisanie się na basen, potańczenie do energetycznej piosenki itp. Gdy przyzwyczaimy organizm do takiej aktywności fizycznej, możemy po jakimś czasie ruszać się więcej, tak aby w końcu pozbyć się zbędnych kilogramów i być zadowolonym ze swojej wagi. Nie nastawiajmy się jednak, że stanie się to w krótkim czasie. Osiągnięcie wymarzonej sylwetki zajmuje czasem lata.

Specjaliści odkryli, że jeśli przebywamy długo w chłodnych pomieszczeniach lub na dworze przy minusowej temperaturze, możemy tracić na wadze. Nasz organizm zużywa bowiem nagromadzoną energię i jej nadmiar na utrzymanie odpowiedniej, potrzebnej człowiekowi temperatury ciała. Jeśli więc przykręcimy trochę kaloryfer i wychłodzimy sypialnię do 19 stopni Celsjusza, jest szansa, że śpiąc w niej regularnie, będziemy gubić niepotrzebne nam kilogramy.

W chudnięciu bez stosowania wymyślnych diet pomaga wyrobienie w sobie nawyku zdrowego odżywiania. Aby być szczuplejszą, możemy co dzień jeść 5 posiłków dziennie, łącznie z deserem po obiedzie, ale powinny być one przemyślane, zgodne z piramidą żywieniową, wysoko jakościowe, lekkostrawne, nisko przetworzone i bardzo odżywcze. Ważne także, aby nie spieszyć się, spożywając posiłki oraz dokładnie gryźć i przeżuwać wszystkie elementy poszczególnych dań. Zrzucać zbędne kilogramy można nawet racząc się słodkościami. Warunek jest jeden: muszą to być zdrowe przekąski. Aby chudnąć, możemy konsumować stosunkowo duże porcje, ważne jednak, aby posiłki, które spożywamy były sycące, pożywne, bez konserwantów, zbędnych tłuszczy i pustych kalorii. Rozkładać tłuszcz pomaga woda. Picie 2 litrów wody mineralnej dziennie sprzyja walce z szybko tyjącym brzuszkiem.

Zmniejsza apetyt ponoć kolor niebieski. Wiele osób potwierdza, że gdy jadło posiłki z talerzy tej barwy, szybciej czuje się najedzonymi.

Iwona Trojan
(iwona.trojan@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat