Odczuwasz niedobór magnezu w organizmie?

Opublikowano: 2019-05-08
Chlorek magnezu sześciowodny od ViVio.
Niedobór magnezu może mieć bardzo uciążliwe i poważne konsekwencje!

Najczęstsze z nich to trudności z koncentracją, zmęczenie, drażliwość, bezsenność, skurcze mięśni, drganie powiek, wypadanie włosów i łamliwość paznokci, a nawet stany lękowe i depresyjne.

Dlatego tak ważne jest, aby uzupełniać jego niedobory. Jak to robić? O tym przeczytacie w tym artykule.

Magnez na wagę złota
Magnez to bardzo ważny pierwiastek, ponieważ uczestniczy aż w 300 procesach biochemicznych naszego organizmu. To właśnie on wspiera prawidłową pracę układu odpornościowego i nerwowo-mięśniowego. Jest jednym z ważniejszych czynników niezbędnych w prawidłowym funkcjonowaniu kości, czy wewnątrzkomórkowych procesów energetycznych.

Czy brakuje mi magnezu?
- Jeśli zauważyliśmy u siebie takie objawy jak np. skurcze mięśni, drgania powiek, łamliwość paznokci czy przewlekłe zmęczenie, bardzo prawdopodobne jest, że w naszym organizmie brakuje magnezu – mówi dietetyk Sylwia Witek, Prezes marki ViVio.

- Zawsze warto zgłosić się wtedy do lekarza, który zleci badanie stężenia elektrolitów we krwi. Warto to zrobić przed rozpoczęciem przyjmowania suplementów diety, ponieważ z drugiej strony - nadmiar magnezu w naszym organizmie może być przyczyną np. zaparć czy obniżenia ciśnienia tętniczego – przestrzega Sylwia Witek.

Jak bezpiecznie i skutecznie uzupełniać niedobory magnezu?
Najlepszym sposobem jest wzbogacenie naszej diety w produkty zawierające ten pierwiastek. Taki magnez, pochodzący z naturalnych źródeł, jest całkowicie bezpieczny. Można go w ten sposób przyjmować praktycznie w każdych ilościach. Doskonałymi źródłami magnezu są warzywa i owoce, kasza gryczana, nasiona roślin strączkowych, orzechy, kakao, gorzka czekolada, ciemne pieczywo.

- Dodatkowo bardzo ciekawym i bezpiecznym sposobem na uzupełnienie niedoborów magnezu jest kąpiel w solance z chlorku magnezu. Chlorek magnezu to bezbarwne, bezwonne płatki lub kryształy bardzo łatwo rozpływające się pod wpływem wilgoci – opowiada dietetyk Sylwia Witek.

- Magnez lepiej wchłania się przez skórę niż doustnie. Dlatego, kąpiel w solance to łatwy i przyjemny sposób, aby czerpać wspaniałe korzyści wynikające ze stosowania chlorku magnezu – dodaje Sylwia Witek.

Fot. ViVio
Informacja prasowa




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat
gggasd