P&G inspiruje do zmiany

Opublikowano: 2019-01-24
P&G dołącza do LOOP - platformy e-commerce stworzonej wokół idei gospodarki o obiegu zamkniętym.
P&G dołącza z 11 markami do przyjaznej środowisku i sprzyjającej wygodzie zakupów e-commerce'owej platformy LOOP, zainicjowanej przez Terracycle.

DAVOS, 24 stycznia 2019 r. - Spółka Procter & Gamble ogłosiła dzisiaj plany wprowadzenia opakowań nadających się do ponownego wykorzystania i wielokrotnego napełniania dla niektórych ze swoich najbardziej popularnych produktów.  To jedno z działań, które inspiruje do zmiany podejścia do  wykorzystywania opakowań jednorazowych i produkcji odpadów na całym świecie. W ramach współpracy z Loop™, platformy e-commerce stworzonej wokół idei gospodarki o obiegu zamkniętym przez spółkę TerraCycle, międzynarodowego lidera w sektorze recyclingu, P&G wprowadziło także nowe rozwiązanie działające w myśl zasady „odbieraj i przetwarzaj”, które przyczyni się do wyeliminowania odpadów. Wiele globalnych marek P&G, takich jak Pantene™, Tide™*, Cascade™** oraz Oral-B™ jeszcze w tym roku będzie dostępnych na tej innowacyjnej platformie.

Loop to pierwsze unikalne w skali światowej narzędzie zarządzania opakowaniami i zakupami, stworzone na podstawie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym. Celem platformy jest poprawa efektów oddziaływania na środowisko i standardów w zakresie zakupów w porównaniu ze stosowanymi obecnie w e-commerce. Oferowane w ramach platformy opakowania produktów są odbierane, czyszczone, ponownie napełniane i gotowe do ponownego wykorzystywania. Serwis Loop oferuje także możliwość odbioru zużytych produktów bezpośrednio od konsumentów w celu ich ponownego przetworzenia lub użycia. P&G to pierwszy producent produktów konsumenckich, który dołączył do platformy Loop.

O współpracy P&G i Loop poinformowano podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w szwajcarskim Davos. Jest to kolejny krok na drodze do realizacji celów w obszarze dbałości o środowisko, zawartych Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ambition 2030 spółki P&G, a także dowód na zaangażowanie w działania, które pozwolą przekuć ekologiczne idee w codzienne czynności. Przykładem działań P&G dążącym do idei gospodarki o obiegu zamkniętym są opakowania head & shoulders wykonane w 100 % z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu (PCR - post consumer recycled resin), w tym z plastiku zbieranego na plażach. 50% PCR zawierają także produkty Lenor i Lenor Unstoppables, dostępne także na polskim rynku oraz wiele innych. Długofalowa strategia  zakłada, że do 2030 wszystkie opakowania produktów P&G będą się nadawały do recyklingu.

Zespół naukowców i inżynierów P&G opracował innowacyjne rozwiązanie obejmujące proces produkcji, pakowania i dystrybucji, które z pewnością podbije serca konsumentów i pozwoli im z łatwością dokonywać świadomych, przyjaznych dla środowiska wyborów. Jedenaście marek P&G znajdzie się na platformie Loop w jednym z trzech formatów. Działanie systemu Loop zostanie przetestowane, a następnie zoptymalizowane na bazie wniosków wyciągniętych po pilotażowym jej uruchomieniu, zaplanowanym na połowę 2019 r. - w Paryżu i Nowym Jorku.

Trwałe opakowania
Dla produktów cenionych przez konsumentów i popularnych marek gospodarstwa domowego, takich jak Pantene, Tide*, Cascade**, czy Crest™*** opracowano nowe trwałe opakowania, które nadają się do ponownego napełnienia, w tym luksusowe pojemniki wyposażone w nowe funkcje i parametry.

  • Szampon i odżywka Pantene będą dostępne w unikalnej butelce wykonanej z lekkiego, wytrzymałego aluminium.
  • Marka Tide*, numer 1 wśród proszków do prania na rynku amerykańskim, wprowadzi na platformę Loop Tide pureclean, płyn do prania na bazie roślin dostępny w nowej wytrzymałej butelce wykonanej ze stali nierdzewnej z wygodną nakrętką i lejkiem.
  • Cascade**, marka nieustannie dążąca do tego, by mycie naczyń stało się czynnością przyjemną i przyjazną środowisku, opracowała nowe ultrawytrzymałe opakowanie dla tabletek Cascade ActionPacs, które pozwalają zrezygnować z mycia wstępnego.
  • W imię realizacji zrównoważonego podejścia do opracowania produktów higieny jamy ustnej, Crest*** wprowadza nowy płyn do płukania ust Crest Platinum, którego formuła gwarantuje świeży oddech i zapobiega przebarwieniom – a wszystko to zamknięte w ekologicznej szklanej butelce nadającej się do ponownego napełnienia.
  • Marki Ariel™ i Febreze™**** wprowadzają wytrzymałe opakowania do ponownego napełnienia, dostępne także w sklepach, a tym samym testują nowy model pozwalający na ponowne napełnienie i wykorzystanie.

Recycling wkładów do produktów

  • Oral-B, od przeszło 50 lat lider innowacji w zakresie higieny jamy ustnej, przetestuje rozwiązania stworzone z myślą o gospodarce obiegu zamkniętego zarówno w szczoteczkach elektrycznych, jak i tradycyjnych. Oral-B CLIC, nowy sztandarowy model szczoteczki tradycyjnej, zostanie wyposażony w wytrzymałą rączkę i wyjątkowy mechanizm pozwalający na wymianę głowicy szczoteczki. Platforma Loop będzie ponownie przetwarzać zużyte głowice zarówno szczoteczek elektrycznych, jak i tradycyjnych.
  • Marki Gillette™ i Venus™ wprowadzą wysokiej jakości zestawy podróżne, zawierające wytrzymałe opakowania, które konsument będzie mógł przechowywać wraz z rączką maszynki. Zużyte części i ostrza z maszynek będą odbierane od użytkowników przez TerraCycle i ponownie przetwarzane.
  • Recycling zużytych artykułów higienicznych
  • Pampers™ i Always™ przetestują odbiór zużytych artykułów higienicznych bezpośrednio z domów użytkowników w  celu ich dalszego przetworzenia przy wykorzystaniu własnej rewolucyjnej technologii, opracowanej przez Fater – jest to wspólne przedsięwzięcie realizowane przez P&G i Angelini Group. W wyniku jej zastosowania, środki higieniczne o właściwościach absorpcyjnych, zostają zamienione w surowce wtórne do zastosowania przy wytworzeniu bardziej wartościowych produktów (np. bionawozów).

„Wykorzystujemy 180 lat doświadczeń w zakresie tworzenia innowacyjnych rozwiązań, a także naszą dogłębną znajomości konsumentów, aby upowszechnić odpowiedzialną konsumpcję na skalę światową” – powiedziała Virginie Helias, Wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju P&G. „Jesteśmy dumni, że jako pierwszy producent pakowanych dóbr konsumpcyjnych połączyliśmy siły z TerraCycle, włączając się w ten rewolucyjny program. Jest to jeden z wielu sposobów realizowania przez nas celów określonych w ramach strategii Ambition 2030, której celem jest napędzanie przyjaznej środowisku innowacyjności i tworzenie rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego. Właśnie teraz jest odpowiedni czas na działanie. Chcemy wykorzystywać zasięg oddziaływania naszych globalnych marek i  zaufania, jakim darzone są na całym świecie, aby sprawić, że rozwiązania przyjazne środowisku będą stosowane na większą skalę. Wspólne działania, które prowadzą do faktycznych zmian, to klucz do realizacji tej misji – ponieważ nikt z nas nie odniesie sukcesu działając w pojedynkę” – dodała.

„Z wielką radością realizujemy wspólne przedsięwzięcia z P&G i innymi światowymi markami, detalistami, firmami zajmującymi się tworzeniem infrastruktury, a także Światowym Forum Gospodarczym. Dzięki tym partnerstwom możemy wprowadzać nowe rozwiązania pozwalające na bardziej odpowiedzialną konsumpcję dóbr” – mówił Tom Szaky, CEO spółki TerraCycle. „ Platforma Loop powstała nie tylko po to, by wyeliminować odpady pochodzące z opakowań.  Ma ona przede wszystkim służyć znacznej poprawie doświadczeń konsumentów podczas korzystania z produktów i zapewnić im wygodę podczas zakupów. Dzięki Loop użytkownicy będą mieli możliwość wyboru produktów w specjalnie zaprojektowanych, trwałych opakowaniach wielokrotnego użytku lub w całości przeznaczonych do ponownego przetworzenia. Wykorzystując siłę i zasięg globalnych marek, takich jak marki P&G, możemy zmienić nawyki konsumenckie i osiągnąć taką skalę, która pozwoli temu modelowi zrealizować nasze założenia.”

Jak działa Loop

  • ZAKUPY: Konsumenci robią zakupy za pośrednictwem platformy Loop lub serwisów poszczególnych partnerów Loop, wybierając sprawdzone marki w nowych, udoskonalonych, bezodpadowych opakowaniach.
  • DOSTAWA: Konsumenci otrzymują produkty zapakowane w wytrzymałe pojemniki opracowane z myślą o Loop, które eliminują potrzebę wykorzystania jednorazowych materiałów, takich jak pudła kartonowe.
  • SATYSFAKCJA: Konsumenci mogą cieszyć się elegancją i wygodą, a wykorzystywane przez nich opakowania nie przyczyniają się do produkcji dodatkowych odpadów.
  • ODBIÓR: Nie trzeba myć ani wyrzucać opakowania – kiedy produkt się kończy, wystarczy umieścić puste opakowanie w specjalnym pojemniku Loop, a Loop odbierze je bezpośrednio spod drzwi.
  • CZYSZCZENIE: Zespół naukowców Loop opracował unikalne technologie czyszczenia, które sprawiają, że każdy produkt może być bezpiecznie wykorzystany ponownie.
  • PONOWNE NAPEŁNIENIE, PRZETWORZENIE LUB WYKORZYSTANIE: Loop szybko uzupełnia produkty i dostarcza uzupełnione pojemniki do konsumenta. W przypadku odzyskiwanych zużytych artykułów, takich jak pieluszki, podpaski, ostrza czy części szczoteczek, Loop poddaje je obróbce w celu ponownego wykorzystania lub przetworzenia.

Fot. P&G
Informacja prasowa




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat
gggasd