Pedagogika wydawnictwa IMPULS

Pedagogika w Oficynie Wydawniczej Impuls.
Szanowni Państwo, a „w maju jak raju”!... Twórczy szał ogarnął także i „Impuls&rd uo; – zaledwie podeptaliśmy pierwszą dekadę miesiąca, a na ko cie wydawniczym odnotowaliśmy już czternastą nowość.

Wynik, nie chwalą się, imponujący! A ponieważ czternasta nowość miesiąc zjawił się w dostojnym towarzystwie trzynastej i dwunastej, dziś u nas mowa o wszystkich razem i każdej z osobna.

Maraton nowości rozpoczynamy  o tomu zbiorowego, jaki powstał pod redakcją Joanny Skibskiej, Diagnoza interdyscyplinarna. Wybrane problemy. Diagnoza interdyscyplinarna, rozumiana jako proces, stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych, zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od no my i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej społecznej. Diagnoza interdyscyplinarna, będąca efektem końcowym (wynik em) tego procesu, powinna za to mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw uwzględniając przy tym analizę zebranych danych, i, jako taka, stano ić warunek konieczny optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilora u rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jes punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnyc , terapeutycznych i rehabilitacyjnych. W monografii wyodrębniono czter części poświęcone wybranym zagadnieniom diagnozy interdyscyplinar ej, decydujące o globalnym i wielospecjalistycznym poznaniu dziecka Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogicz ą: nauczycieli i specjalistów, a także rodziców i studentów pedagogiki, zainteresowanych problematyką diagnoz interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podst wą do dalszych analiz i naukowo-praktycznyc poszukiwań.


Zapraszamy do lektury:
http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/diagnoza-interdyscyplinarna,187 4.html

 


Od Diagnozy interdyscyplinarnej, obejmującej szeroki wachlarz zagadnień, przechodzimy do publikac i opracowanej pod redakcją Barbary Winczury, również zbiorowej, le z tym razem operującej  już wyspecjalizowaną problematykę Emocje dzieci i młodzieży z trudności mi w rozwoju i zachowaniu to książka trudna, przede wszystkim ze względu na przedmiot anal z. Wywołując w świadomości hasło „dzieciństwo”, budzimy z eguły obrazy pogodne, nawet szczęśliwe. Dzieci nie powinny mieć zmart ień – kłopoty przejmują dorośli. Okres dzieciństwa, w któ ym w naturalnym procesie uspołeczniania poznaje się wymagania otoczenia, w silnym stopniu kształtuje zręby osobowości podstawowej. Wtedy nastę uje pierwsze tworzenie się obrazów świata społecznego z j go radościami i smutkami. Powstają wyobrażenia o sobie i swo ch możliwościach, a nawet marzenia. Wyobrażenia te są odbiciem doświa czeń dziecięcych, ich intelektualno-emocjonalnych interpretacji zdarzeń, obrazów kulturowych oraz ocen wartościujących, które sły zą i poznają. To, co się w tych latach dzieje, ma budować czło ieka szczęśliwego, otwartego na ludzi, chętnego zmianom świata na lep ze, twórczego. Dzieciństwo jest wprawdzie okresem uczenia się potrzebnych umiejętności w życiu dorosłym, ale zakres i formy wybiera ą z troską dorośli. W dużej części przypadków tak jest, ale z razem część dzieci z bardzo wielu powodów takiego radosn go dzieciństwa nie doświadcza. Przyczyny są różne: cho oby przewlekle, deficyty rozwojowe czy niepełnosprawności, ale i taki , które z tym związane są bezpośrednio i pośrednio, a nawet wyni ają całkowicie z innych przyczyn.

Zapraszamy do lektury:
http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/emocje-dzieci-i-mlodziezy-z-tru dnosciami-w-rozwoju-i-zachowaniu,1863.html

Dzisiejsze propozycje wieńczy lektur zdecydowanie lżejsza w odbiorze, choć ciężar jakościowy jest tu ogromn . Edukacja. Korzenie – źródła; narracje Aleksandra Nalaskowskiego to książka, jak zaznac a sam Profesor, „szczególna”, gdyż… Ale najlepie będzie, gdy oddamy głos Autorowi: „Proponowana Czytelnikom książka jest dla mnie pozycją dość szczególną. Można powiedzieć, że jest rodzajem prezentu, jaki sobie sprawiłem w związku z okrągłą roc nicą moich urodzin. Osiągnąłem bowiem wiek i dojrzałość (czyli zest rzałem się), w którym dokonuje się pewnych podsumowań. Nawet nie zauważyłem, jak priorytetem stała się dla mnie promocja podopiecznyc na stopień doktora. Promocja dużej grupy zdolnych studentó w przygotowujących pod moim kierunkiem prace magisterskie. Mówiąc kolokwialnie, z naukowego koguta, zainteresowanego przede wszystkim własnym rozwojem, stałem się kwoką wychowującą pisklaki. W takim wypad u nie może dziwić fakt, że oglądam się wstecz, na ślady, któr jako ów metaforyczny kogut po sobie zostawiłem. I taka jest właś ie ta książka. To collage, a mówiąc bardziej współcze nym językiem – rodzaj patch­worka. Przeglądając własny dorob k i penetrując twardy dysk w komputerze, odnalazłem sporo tekstó w nigdzie nieopublikowanych, zaczętych, a nieskończonych, który h pisanie zarzuciłem z powodu albo braku pomysłu, albo zniechęcenia czy eż szwankującego niekiedy zdrowia. Z obecnej perspektywy niektóre z nich uznałem za całkiem sensowne i postanowiłem nad nimi jesz ze popracować. Jakkolwiek nie nad wszystkimi i nie od razu. Wracałem o nich, zmieniałem, zostawiałem, wracałem. Każdy z badaczy ma sw&oacu e;j warsztat pisarski i własny sposób przelewania myśli a papier”.


Zapraszamy do lektury:
http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/edukacja-korzenie-zrodla-narrac je,1864.html

Opis: Macintosh HD:Users:pawegowiak:Desktop:logo-Impuls.png




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat