Plecaki na każdą okazję

Fjällräven - wybierz plecak dla siebie.
Historia marki Fjällräven zaczyna się w latach 60. XX wieku w piwnicy domu jej założyciela, w małym miasteczku Örnsköldsvik na północy Szwecji.

Pierwszym produktem, który tworzy młody Åke Nordin jest plecak turystyczny. Kilka lat później projektuje – kultowego już dzisiaj – Kånkena, żeby zaradzić problemom z plecami dzieci w wieku szkolnym. Dzisiaj – dzięki prawie 60-letniemu doświadczeniu – marka tworzy plecaki na każdą okazję.

Kånken
Charakterystycznej kostki z logo zwiniętego liska przedstawiać nie trzeba. Plecak, który początkowo był przeznaczony głównie dla dzieci szkolnych, jako równomiernie rozkładający na plecach ciężar podręczników, zyskał popularność wśród ludzi w każdym wieku i na całym świecie. Minimalistyczny design, prawie niezmieniony od 40 lat wciąż święci tryumfy. Kultowe okrągłe logo z liskiem stało się symbolem, który teraz można znaleźć także na kilkunastu praktycznych akcesoriach od breloczka na klucze przez piórnik, portfele aż po pokrowiec na laptopa czy pojemnik na lunch. Fani Kånkena mogą się wyposażyć we wszystkie niezbędne gadżety, które idealnie będą pasowały do ich ulubionego plecaka.

Na dzień powszedni – Vardag
Vardag to szwedzkie słowo oznaczające dzień powszedni. Nieważne, czy uczysz się w szkole, studiujesz, pracujesz, a może dzielisz czas między uczelnię i miejsce pracy – wszystko, co jest Ci niezbędne do życia od poniedziałku do piątku zmieścisz w plecaku lub torbie Vardag. Ta nowa seria toreb i plecaków nawiązuje swoim designem do lat 70. za pośrednictwem małego, ale istotnego elementu w stylu vintage – oryginalnego logotypu sprzed 50 lat.

Z recyklingu
„To, co fascynuje mnie w marce Fjällräven jest fakt, że wysokie standardy ekologiczne nie są tutaj traktowane jako oddzielny projekt – one leżą u podstaw wszystkiego, co robimy” – mówi Christiane Dolva Törnberg, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju we Fjällräven. Marka od lat ma w swojej ofercie produkty wykorzystujące upcykling – np. plecaki Re-Kånken uszyte z butelek PET, materiały z recyklingu czy technologie znacznie obniżające wpływ na środowisko naturalne. W nowej kolekcji wykorzystuje przetworzoną wełnę – Re-wool – która znalazła zastosowanie m.in. w torbach i plecakach. Ścinki wełny lub wełniane produkty, które nie spełniały już swoich funkcji, zostały zebrane, a następnie na nowo wykorzystane w produkcji we włoskiej manufakturze marki. Norrvåge Foldsack oraz Norrvåge Briefpack mają dedykowaną przegrodę na laptopa i będą dobrze pasować także do oficjalnego stylu. Najmniejsza – Norvvåge Pocket – pomieści z kolei wszystkie potrzebne akcesoria takie jak telefon, portfel, paszport itp.

Plecaki

Fot. Fjällräven
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat