Podążaj śladami pierwszych kawiarni

Limitowana edycja kaw Nespresso Coffee Houses.
Ruszyła właśnie nowa kampania Nespresso „Coffee Houses – Podążaj śladami pierwszych kawiarni”, w której marka przenosi klientów do Istambułu z XVI wieku oraz Wenecji z XVIII wieku.

Tętniąca życiem i gwarna atmosfera tamtych miejsc stały się inspiracją do stworzenia niepowtarzalnych smaków nowej edycji limitowanej Nespresso – Café Istanbul i Caffé Venezia. Kawa Nespresso dostępna jest w butikach Nespresso. Można ją zamówić także poprzez Centrum Obsługi Klienta, stronę www.nespresso.com oraz poprzez aplikację mobilną.

Według historycznych źródeł kawa została sprowadzona do Istambułu w XVI wieku. Były to ziarna pochodzące z Jemenu, które następnie wymieszały się z ziarnami kaw z Indii Wschodnich i Półwyspu Indyjskiego. Mieszkańcy miasta rozsmakowywali się w ich egzotycznych nutach, zapoczątkowując bogatą kulturę picia kawy. Pierwsze kawiarnie, które wówczas powstawały, stały się przestrzenią dla zderzenia idei i żywiołowych dyskusji. Nespresso zainspirowane wyjątkową atmosferą tej epoki, stworzyło mieszankę Café Istanbul. To kawa mająca intensywny smak o palonych aromatach i korzennych nutach. Przywodzi ona na myśl bogactwo kulturowe Turcji i tajemniczy klimat dawnych tureckich spotkań kawowych.

Historia pierwszych kawiarni nie kończy się jednak na Istambule. W XVII wieku kawa dotarła do Wenecji. Były to ziarna pochodzące ze starożytnego regionu Harrar, dzisiaj znajdującego się na terytorium Etiopii, które mieszano z indyjską Arabiką, a następnie transportowano do Wenecji. Początkowo z powodu orientalnych korzeni i pobudzających właściwości kawa uznawana była za diabelski trunek zagrażający religii. Dopiero dzięki papieżowi Klemensowi VIII stała się napojem chrześcijańskim, umożliwiając tym samym powstanie pierwszych włoskich kawiarni. Złożone profile aromatyczne kawy przyciągały pierwszych koneserów czarnego trunku, czyniąc pierwsze kawiarnie miejscem o niezwykłej atmosferze wypełnionym muzyką i ożywionymi dyskusjami. Caffè Venezia z limitowanej edycji Coffee Houses pozwala cofnąć się w czasie i poznać korzenie kultury kawowej. Bogata w egzotyczne aromaty mieszanka kawy posiada silny i żywiołowy  smak, pełen dzikich i kwiatowych nut.

„Współcześnie kawiarnie wciąż służą spotkaniom – tym prywatnym, i tym biznesowym. Kawa nadal jest wierną towarzyszką rozmów i pomaga kultywować sztukę konwersacji. Kultura kawiarniana cały czas jednak ewoluuje. Obecnie konsumenci zwracają większą uwagę na różnorodność smaków i aromatów. Liczy się również jakość ziarna oraz sposób jego wypalania. Świadomość ludzi w zakresie picia kawy wzrasta, dzięki czemu  ona sama staje się ważnym tematem do rozmów.” – zauważa Anna Oleksak, Coffee Ambasador Nespresso i dodaje: „Nowe kawy Nespresso: Cafe Istanbul i Caffe Venezia przenoszą konsumentów do świata pierwszych kawiarni, zachwycając przy tym swym niepowtarzalnym smakiem.”

Cena jednej kapsułki z kawą z edycji limitowanej Coffee Houses wynosi 2,10 zł.

Fot. Nestlé Nespresso
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat