Pół miliona iRobotów w Polsce

Zamień odkurzacz na roboty sprzątające.
Roboty sprzątające to globalnie jedna z dynamiczniej rozwijających się kategorii małego AGD. Polacy podążają za tym trendem, chętnie zamieniając tradycyjny odkurzacz na robota.

Propagatorem tego typu rozwiązań jest amerykańska firma iRobot, która za sprawą autoryzowanego importera i dystrybutora – firmy DLF – poinformowała właśnie o przekroczeniu pułapu sprzedaży 500 000 robotów w Polsce.

Bieżący rok obfituje w ważne dla marki iRobot wydarzenia:

  • 30 lecie powstania – założona w 1990 roku firma opracowała jedne z najważniejszych robotów na świecie i ma bogatą historię pełną innowacji.
  • 30 milionów sprzedanych robotów sprzątających na świecie.
  • 500 tysięcy sprzedanych robotów sprzątających w Polsce.

Pierwszy robot odkurzający Roomba został zaprezentowany światu w 2002 roku. Już dwa lata później za sprawą polskiego dystrybutora, firmy DLF, roboty sprzątające iRobot weszły na polski rynek. Jako zupełnie nowa kategoria produktowa, w której AGD łączy się z IT, musiały przejść długą drogę od sprzętu niszowego, dla tzw. geeków do urządzeń powszechnie używanych w naszych domach. Dynamika rozwoju tej kategorii znajduje odzwierciedlenie w liczbach. W Polsce do 2010 roku roboty sprzątające iRobot znalazły około 50.000 nabywców, a w kolejnej dekadzie 9-krotność tej liczby. Statystyka ta nie uwzględnia wyłącznie robotów odkurzających Roomba, ale także współpracujące z nimi roboty mopujące Braava, które stanowią około 10% udziału sprzedaży w Polsce.

„Z marką iRobot współpracujemy od 16 lat i niezmiernie cieszy nas jej rynkowy sukces na rynku globalnym. Wspólnie, konsekwentnie pracowaliśmy nad  popularyzacją kategorii robotów sprzątających przeznaczonych do użytku domowego. Działania te w połączeniu z produktem wysokiej jakości oraz dbałością o najwyższy poziom jakości obsługi przed i posprzedażowej, przyniosły wymierne efekty.  Poza dynamiką sprzedaży, iRobot cieszy się mianem najbardziej pożądanej marki wśród robotów sprzątających i jednej z najpopularniejszych marek w kategorii urządzeń do odkurzania. To niezwykłe osiągnięcie, zważywszy na fakt, że w 2012 roku rynek tej kategorii produktowej wart był 3 mln PLN, a szacujemy, że pod koniec roku wartość rynku będzie oscylowała w granicach 400 mln PLN. Kategoria robotów sprzątających stanowi wartościowo około 25% całego rynku odkurzaczy w Polsce, a w ostatnim kwartale może sięgnąć 30%. Te imponujące wartości nie byłyby możliwe do osiągnięcia bez stabilnych podstaw struktur naszej firmy i współpracy z rzetelnymi partnerami handlowymi” – powiedział Arkadiusz Grochowski, członek zarządu DLF sp. z o.o., dyrektor ds. sprzedaży i marketingu.

Fot. iRobot
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat