Polacy oglądają telewizję w rodzinnym gronie

Jak i z kim spędzamy czas przed telewizorem?
W najbliższą sobotę, 15 maja przypada Międzynarodowy Dzień Rodziny. Polacy chętnie zasiadają przed telewizorem w rodzinnym gronie – wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, do którego należy marka Philips TV & Sound.

Choć dawniej uważano, że wspólny czas przed telewizorem nie sprzyja interakcji z najbliższymi, okazuje się, że programy telewizyjne czy oglądane na platformach streamingowych to popularny temat rozmów w gronie bliskich osób.

Jak wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, blisko 84% ankietowanych lubi oglądać telewizję w towarzystwie partnera lub partnerki, a ponad 75% czerpie dużą frajdę ze spędzania czasu przed telewizorem razem z dziećmi. Na pytanie o to, z kim chętnie oglądają telewizję, więcej niż 73% badanych wskazało ogólnie – rodzinę.

Lubimy też dyskutować o tym, co wspólnie obejrzeliśmy. Najczęściej Polacy rozmawiają o programach informacyjnych – 48%. Na kolejnym miejscu uplasowały się zawody sportowe, transmitowane w telewizji, o których debatuje ponad 28% ankietowanych. Seriale oglądane na platformach streamingowych to z kolei temat do rozmowy dla 24% biorących udział w badaniu.

– Pod względem programów rok 2021 będzie wyjątkowy – odbędą się piłkarskie EURO oraz Igrzyska Olimpijskie. Duże zawody sportowe wyzwalają wiele emocji i są popularnym tematem dyskusji – komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce. – Dużo osób chce oglądać zmagania sportowców w najwyższej jakości, stąd decyduje się na zakup nowego telewizora. Dlatego na ten rok przygotowaliśmy szeroką gamę nowych telewizorów, w tym nowy model Ambilight, który gwarantuje bardzo wysoką jakość obrazu i dźwięku w rozsądnej cenie, a także pierwsze telewizory Philips w technologii Mini LED – podkreśla Marcin Habzda.  

Aby mieć jeszcze większą przyjemność z oglądania, niemal 36% ankietowanych przygotowuje smaczne przekąski i napoje, a niecałe 30% dostosowuje światło w pomieszczeniu tak, aby cieszyć się obrazem na ekranie. Blisko 18% badanych podczas oglądania telewizji lub treści na platformach streamingowych nie korzysta ze swojego telefonu – nie odbiera połączeń i nie sprawdza wiadomości. Blisko 43% ankietowanych stwierdza natomiast, że nie potrzebuje żadnych dodatkowych zabiegów, aby cieszyć się seansem. – Dzięki nowoczesnym urządzeniom  możemy cieszyć się wysoką jakością obrazu i dźwięku, stąd znaczna część badanych nie potrzebuje dodatkowych zabiegów, aby zwiększyć frajdę z oglądania programu czy transmisji sportowych. Na przykład soundbary Philips Fidelio zapewniają efekt przestrzennego dźwięku, dzięki czemu widz może poczuć się niemal jak na stadionie – komentuje Marcin Habzda z TP Vision.

O badaniu
Badanie online przeprowadzone przez PanelWizard Direct na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia w dniach 24-29 września 2020 roku.

Fot. TP Vision
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat