Pomysł na imprezę firmową

W jaki sposób zorganizować wyjątkowe wydarzenie dla pracowników?
Aż 57% pracowników zgłasza potrzebę udziału w integracji firmowej. W polskich firmach do niedawna najczęściej bowiem organizowano 2-3 tego rodzaju wydarzenia rocznie. Pomysł na imprezę firmową to zadanie, przed którym obecnie stanęło wielu managerów. A jak się zabrać do jego realizacji?

Zaskocz pracowników
W jakim klimacie powinna być zorganizowana impreza firmowa? To pytanie, od którego warto zacząć planowanie działań. Z racji, że w ostatnim roku okazji do wspólnego świętowania było bardzo mało, warto przygotować wyjątkowe wydarzenie. Nie trzeba ograniczać się do uniwersalnych rozwiązań, ale stworzyć pomysł, który będzie miał „osobisty” charakter. Swój pomysł na imprezę firmową przedstaw najbliższym współpracownikom. Zorganizuj burzę mózgów, aby wybrać najlepszą koncepcję.

Budżet - ile kosztuje impreza firmowa?
Następnym istotnym krokiem jest przełożenie idei na koszty. W tym przypadku warto również pomyśleć o rezerwie na wypadek nieprzewidzianych sytuacji. Istnieje także prostszy sposób niż samodzielna wycena eventu. Wiele miejsc, w których odbywa się event, oferuje firmom wsparcie event managera, który nie tylko przygotuje pełny kosztorys, ale także zapewni dodatkową pomoc. Od przygotowania scenariusza, przez dobór atrakcji, przygotowanie wystąpień, menu, aż po zorganizowanie gier i zabaw, czy koncertu zespołu muzycznego. Ceny organizacji eventów zależą od ich rodzaju - nie jest rzadkością, że duże firmy inwestują bowiem ponad 100 tys. zł w wyjazd integracyjny.

Poniżej krótkie zestawienie przykładowych cen, jakie oferuje jeden z obiektów specjalizujących się w tym obszarze - Dwór Korona Karkonoszy:

  • noclegi ze śniadaniem już od 99 zł/ os. netto
  • sala konferencyjna już od 199 zł netto /dzień
  • uroczysta kolacja już od 129 zł/ os. netto
  • open-bar już od 55 zł/os netto

Zmień otoczenie
Kolejnym ważnym elementem realizacji pomysłu początkowego jest rozpoznanie lokalizacji: musi oczywiście w pełni odzwierciedlać pomysł i koncepcję, a jednocześnie spełniać konkretne kryteria. Jakie? Przede wszystkim należy ocenić obszar lub terytorium geograficzne, na którym znajduje się to miejsce; później wybrać preferowany krajobraz: miejski, elegancki, wiejski, tradycyjny, zapewniający możliwość korzystania z dużych przestrzeni itp. Ważne jest również, aby zdecydować o stylu lokalizacji np. domek wiejski, pałac lub nowoczesna przestrzeń przemysłowa; wreszcie należy wziąć pod uwagę kwestie logistyczne, w tym możliwość pomieszczenia konkretnej liczby uczestników lub dostępność w danym terminie. Według badań polskie firmy najczęściej organizują wyjazdy firmowe w: maju, czerwcu i wrześniu. Ponad 50% z nich wybiera wyjazdy z pojedynczym noclegiem, a ok. 33% z dwoma noclegami. W przypadku lokalizacji - wyszukiwane są przede wszystkim lokalizacje oddalone od miasta. 80% badanych wskazało także, że zależy im na miejscach w okolicach lasu lub jeziora, a 40% organizuje tego rodzaju wydarzenie na wsi.

Pomysł na imprezę firmową – przykładowa tematyka

Wśród najbardziej popularnych koncepcji znajdują się:

  • Biesiada staropolska (impreza firmowa inspirowana legendarnymi ucztami organizowanymi w dawnej Polsce)
  • Bal kostiumowy
  • Grill firmowy
  • Turniej kulinarny
  • Warsztaty survivalu
  • Warsztaty gotowania
  • Impreza w klimatach Las Vegas lub Ojca Chrzestnego

- Ciekawy pomysł na imprezę firmową to jeden z obszarów, który często posiada tzw. drugie dno. Oprócz zabawy zespół ma bowiem okazję do integracji i wzmacniania więzi. A tego zdecydowanie brakowało wielu pracownikom w ostatnim czasie – podsumowuje Katarzyna Bemsz, reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy.

Fot. Dwór Korona Karkonoszy
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat