Prawa dziecka dźwignią pedagogiki

Prawa dziecka dźwignią pedagogiki. Nowości w Oficynie Impuls.
Początek każdego roku to szansa na świeży start i choć, nawet mimo początkowego entuzjazmu, lubimy szybko o tym zapominać...

Oficyna Wydawnicza „Impuls” znakomicie wykorzystała swoją szansę na nowy początek, pokazując, jak w praktyce zastosować znaną wszystkim metodę „na Hitchcocka” (na początku trzęsienie ziemi, a potem napięcie musi rosnąć…). Emocje towarzyszące początkowi stycznia nie ustąpiły intensywnością tym noworocznym. Mnogość nowości nie pozwala zwolnić tempa, lecz dla naszych Czytelników wybraliśmy dziś kolejne, szczególnie nam bliskie, które bez wątpienia można ochrzcić mianem „mocnego uderzenia”.

Bardzo intersującą publikację Prawa dziecka w przestrzeni edukacyjno-społecznej szczególnie polecają jej autorki Iruna Surina oraz Anna Babicka-Wirkus
Celem książki jest przede wszystkim ukazanie złożoności i wielowymiarowości problematyki praw dziecka i praw człowieka, a także faktycznego ich poszanowania w przestrzeni życia edukacyjno-społecznego. Oprócz zaprezentowania obszarów, w których prawa te występują w formie narracji, a nie rzeczywistego poszanowania, istotne jest również ukazanie pozytywnych praktyk implementacji praw dziecka i człowieka w codzienności życia szkolnego i społecznego. Z tego też względu książka adresowana jest w głównej mierze do profesjonalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi i młodzieżą.
W książce Prawa dziecka w przestrzeni edukacyjno-społecznej należy zwrócić zdecydowanie uwagę zarówno na procesualne, jak i faktograficzne ujęcie prawnego i społecznego statusu dziecka, a także ścisłe ich wiązanie [...] w świetle specjalistycznego piśmiennictwa polskiego i obcego oraz wyników poznania empirycznego. [...] szacunek dla opracowania budzi wielość podejść specjalistycznych do wybranej problematyki z punktu widzenia najbliżej związanych dyscyplin poznania naukowego: pedagogiki i psychologii, socjologii i politologii. Pierwsza część książki zasadnie osadza problematykę w kontekstach edukacyjnych. Druga zaś – w kontekstach wychowawczo-resocjalizacyjnych. Za zaletę [...] trzeba uznać dobór literatury specjalistycznej – celowy, wielodyscyplinarny, obejmujący literaturę polską i obcą [...].
Zapraszamy: http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/prawa-dziecka-w-przestrzeni-edukacyjno-spolecznej,1840.html

Karol Bidziński, Mirosław Babiarz i Alicja Giermakowska oddają w Państwa ręce nowość pt. Dzieci i młodzież ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej.

Do książki zaprosimy fragmentem z recenzji dr hab. Jolanty Zielińskiej, prof. UP im. KEN w Krakowie
[…] monografia wpisuje się w dyskurs społeczno-medialno-naukowy nad postrzeganiem i zaspokajaniem specjalnych potrzeb edukacyjnych w zmieniającej się dynamicznie na skutek rozwoju nowoczesnych technologii rzeczywistości edukacyjnej. […] Należy podkreślić, że zbiór wszystkich tekstów posiada zarówno dużą wartość teoretyczną, jak i praktyczną. Na pewno zaś pragmatyczną, pokazuje bowiem dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jako pełnoprawnych członków rzeczywistości szkolnej. Lektura […] książki uwidacznia, jak mogą spojrzeć na ten problem zarówno osoby pełno-, jak i niepełnosprawne, praktycy i teoretycy, humaniści i inżynierowie. Tworzy tym samym przestrzeń i pozytywny klimat do podejmowania zmian edukacyjnych w polskiej szkole, co jest niezmiernie istotne, zwłaszcza w kontekście postępującej inkluzji osób niepełnosprawnych.
Zapraszamy: http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/dzieci-i-mlodziez-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi-w-przestrzeni-informacyjnej,1839.html

Do czytania potrzebny jest Impuls!




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat