Premiera teledysku do piosenki "Guarda La Luna"

Natalia Moskal z nowym singlem z płyty "There is a star"
„Guarda la luna” to trzeci teledysk promujący najnowszą płytę Natalii Moskal „There Is A Star”. Płyta zawiera 14 piosenek znanych m.in. z włoskiego, powojennego kina w nowych aranżacjach Jana Stokłosy.

Klimatyczny album prezentuje Włochy zarówno Federico Felliniego, jak i Paolo Sorrentino z odrobiną Frances Mayes. Utwory zostały zaaranżowane na orkiestrę z wykorzystaniem m.in. akordeonu, wibrafonu czy saksofonu. Wideoklip „Guarda la luna” jest kontynuacją historii opowiedzianej w teledysku  „Tu vuo' fa l'Americano”, który został nominowany do Berlin Music Video Awards – rozdanie nagród odbędzie się 29 czerwca 2021 r.

„Guarda la luna” – deklaruje artystka – to utwór zaczerpnięty z musicalu „Nine” z 2009 roku w reżyserii Roba Marshalla, śpiewany przez Sophię Loren. W swoich projektach zawsze szukam kobiet, które potrafią być inspirujące: silne, ciekawe, często bezkompromisowe. Sophia Loren jest niewątpliwie takim przykładem: tytan pracy, fascynująca postać, o której można mówić bez końca. To jej postać zainspirowała mnie do nagrania płyty „There Is A Star” i stworzenia projektu audiowizualnego opartego na języku włoskim. Teledysk do „Guarda la luna” jest kontynuacją klipu "Tu vuo fa l'americano", gdzie zastosowaliśmy otwarte zakończenie. Dlatego chciałam, aby historia toczyła się dalej. Zaprosiłam do współpracy po raz kolejny Gigi'ego Salierno, włoskiego aktora, który grał mojego partnera. Americano sylizowaliśmy na film noir z nutką komediową, podczas gdy Guarda la luna jest nieco poważniejszą, choć wciąż przerysowaną, historią miłości współczesnych Bonnie i Clyde'a.  Widzimy tu zarówno intymność, jak i zdradę, a na koniec zemstę. Zakończenie ponownie nie jest jasne, ponieważ ta historia, jeszcze się nie zakończyła... Za oba teledyski odpowiada reżyser Dawid Ziemba, nominowany do nagrody Fryderyki 2019 w kategorii teledysk roku, stworzył również m.in. teledyski dla Viki Gabor.

Reżyser: Dawid Ziemba
Scenariusz: Dawid Ziemba, Natalia Moskal
Produkcja: Fame Art, Mind Productions
Wystąpili: Natalia Moskal, Gigi Salierno
Autor utworu: Maury Yeston
Fotosy: Matt Kalinowski
Aranżacja i produkcja: Jan Stokłosa

To kwintesencja kobiecości, nastroju i tego, co we włoskim życiu (i kinie) najwspanialsze. Sophia Loren? Też! Ale także płyta Natalii Moskal, której udało się przypomnieć w pięknym stylu naprawdę genialne piosenki z repertuaru włoskiej aktorki. Takiej muzyki się już nie pisze. Natalia dodała też coś specjalnego od siebie - odrobinę słowiańskiej melancholii i łagodności, które sprawiają, że słucha się tego albumu z taką czułością nie tylko pod słońcem Toskanii, ale również w Warszawie, Krakowie czy Poznaniu. – Magda Miśka-Jackowska, dziennikarka filmowa i muzyczna, autorka podcastu - „Score and the City”

Natalia Moskal wraz z producentem Janem Stokłosą prezentuje na nowym albumie nie tylko swoje możliwości wokalne, ale również lingwistyczne. Na płycie THERE IS A STAR stworzyła klimat, który ukoi nerwy, otuli ciepłem i dobrą włoską energią. – Gabi Drzewiecka, dziennikarka muzyczna, prezenterka telewizyjna i radiowa

Jestem pod wrażeniem. Płyta wspaniała, Natalia Moskal zabrała mnie w niezwykłą, sentymentalną i zarazem magiczną podróż. Serdecznie dziękuję za ten czas. Gratuluję fenomenalnych i jakże zasłużonych sukcesów. – Łukasz Maciejewski, dziennikarz, filmoznawca, krytyk filmowy i teatralny

Moje odkrycie ostatnich tygodni, to włoskie przeboje w wykonaniu polskiej wokalistki Natalii Moskal, która świetnie operuje głosem oraz wprowadza nas w klimat dawnej Italii. Utwór Zoo Be Zoo Be Zoo poznałam w serialu Mad Men, dzięki Natalii chociaż na chwilę przeniosłam się do skąpanej w słońcu Italii. Piękny hołd dla włoskiej kultury. – popkulturakobiet.pl

Włochy to dla Natalii Moskal drugi dom, ale też kraj pełen fascynujących artystów. Młoda polska wokalistka od wielu lat interesuje się włoską kulturą, szczególnie kinematografią i muzyką. W końcu postanowiła połączyć swoje pasje w jeden projekt, tak zrodził się pomysł nagrania płyty z piosenkami, które w dużej części powstały kilkadziesiąt lat temu. Wśród zaaranżowanych przez Jana Stokłosę utworów znalazły się m.in. Soldi soldi soldi z filmu Boccaccio ’70 Federico Felliniego (1960),  Tu vuo’ fa’ l’americano z filmu Zaczęło się w Neapolu w reż. Melville Shavelsona (1960), czy Mambo Italiano z filmu Chleb, miłość, i…, reż. Dino Risi (1955). Wszystkie utwory, które znalazły się na płycie, były wykonane m.in. przez Sophię Loren. Płyta „There Is A Star” utrzymana jest w większości w stylistyce oryginałów, jednak z nową, świeżą instrumentacją. Aranżacje Jana Stokłosy są wielobarwne, oparte na akustycznych instrumentach wśród, których oprócz tak oczywistych jak perkusja czy kontrabas znalazły się mniej spotykane jak np. wibrafon czy akordeon. Współczesne brzmienie zapewniają instrumenty elektroniczne, jak moog czy piano fendera.  Wśród sporej plejady polskich muzyków znaleźli się m.in Marcin Wyrostek czy Buslav.

W nagraniu płyty udział wzięli:

Perkusja – Jerzy Markuszewski
Kontrabas/Bas – Piotr Lewańczyk
Gitary, banjo, mandolina – Andrzej Olewiński
Fortepian, Rhodes, Hammond – Jan Stokłosa (3,8,7,11,14) Marek Lipski (1,2,6,9,10,13)
Wurlitzer – Adam Bieranowski (3,7)
Pianino – Miłosz Oleniecki (5)
Moog – Adam Bieranowski (3), Jan Stokłosa (3,7)
Akordeon – Marcin Wyrostek
Wibrafon, przeszkadzajki – Katarzyna Bojaryn
Saxofon altowy, tenorowy, flet, klarnet – Mariusz „Fazi” Mielczarek
Trąbka – Michał Michota
Puzon – Piotr Żarnoch
Kwartet smyczkowy – Paulina Mastyło, Anna Szalińska, Oliwia Kędziora, Robert Dacko
Saxofon altowy – Bartosz Smorągiewicz (1,10)
Saxofon tenorowy – Szymona Nidzworski (1,10)
Saxofon tenorowy – Tomasz „Buslav” Busławski (1)
Trąbka – Ostap Popovych (1,10)
Trąbka – Mateusz Urbanik (1)
Puzon – Tomasz Dworakowski (1,10)
Chórek – Maciej Pawlak (2,8), Zuzanna Falkowska (8,9,14), Almira Szachowicz (8,14), Daniela Bereza (8,14), Andrzej Gręziak (9), Jakub Szafrański (9), Jan Stokłosa (3)
Aranżacja, programming i produkcja muzyczna – Jan Stokłosa

Równocześnie z polską premierą, odbyła się premiera płyty na rynku włoskim. Pierwszy singiel „Mambo Italiano” emitowany był w prawie 50 stacjach radiowych w całych Włoszech, do daje ponad 100 emisji piosenki tygodniowo. Zarówno utwór, jak i cały album zostały bardzo ciepło przyjęte przez włoskich dziennikarzy i słuchaczy. Natalia udzieliła dotychczas ponad 50 wywiadów radiowych i prasowych, m.in. dla popularnego dziennika „Il Giorno”.

Fot. Matt Kalinowski, Materiały prasowe
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat