Rola drugiego śniadania w naszej diecie

Opublikowano: 2018-10-11
Jak drugie śniadanie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie.
Instytut Żywności i Żywienia bez względu na wiek czy płeć zaleca spożywanie 5 posiłków w ciągu dnia. Często jednak okazuje się, że w natłoku codziennych obowiązków brakuje nam na to czasu

Powszechnym zjawiskiem, zwłaszcza wśród osób pracujących zawodowo, jest pomijanie drugiego śniadania. A jaka jest jego rola w naszym codziennym jadłospisie? Czy można z niego zupełnie zrezygnować? 

Dlaczego 5 posiłków?
W naszej diecie najważniejsza jest regularność. To właśnie ona kształtuje prawidłowy metabolizm energetyczny. Co to oznacza? Organizm otrzymując niewielkie porcje pożywienia w stałych odstępach czasowych, przygotowuje się do trawienia jeszcze zanim sięgniemy po pierwszy kęs. Dzieje się tak dlatego, że nasz żołądek instynktownie „wyczuwa” porę kolejnego posiłku i tuż przed nim rozpoczyna wzmożoną produkcję kwasów żołądkowych i enzymów ułatwiających rozpad złożonych białek, tłuszczy i węglowodanów do substancji prostych, które trafiają do krwioobiegu.
Instytut  Zywności i Żywienia rekomenduje spożywanie 5 posiłków dziennie, co 3-4 godziny o stałych, wyznaczonych porach. Jeśli jednak masz ochotę na „małe co nieco” częściej, nic nie stoi na przeszkodzie, aby spożywać 6 czy 7 posiłków w ciągu dnia - zwróć jedynie uwagę, by były one proporcjonalnie mniejsze.

Drugie śniadanie - dawka energii na cały dzień
Pamiętaj, aby pod żadnym pozorem nie pomijać drugiego śniadania, gdyż może to negatywnie odbić się na Twoim samopoczuciu i sylwetce. Dlaczego? Okazuje się, że drugie śniadanie zapobiega spadkom cukru we krwi w pierwszej części dnia, tym samym zapewniając organizmowi stały dostęp energii, co jest niezwykle istotne zwłaszcza, gdy jesteśmy aktywni fizycznie. Ponadto, warto wiedzieć, że raz rozregulowany metabolizm energetyczny trudno później „naprawić”. Tak dzieje się szczególnie jeżeli narazimy go na liczne wahania ilości składników odżywczych i energii spowodowanych przez głodówki czy restrykcyjne diety odchudzające. Zdecydowanie lepiej jeść mniej, a częściej - to najlepsze rozwiązanie.

Drugie śniadanie – w pracy i w domu
Drugie śniadanie jest niewielkim posiłkiem zjadanym pomiędzy śniadaniem, a obiadem, w związku z czym to co na nie wybierzemy, w dużej mierze zależy od naszych preferencji, apetytu o tej porze dnia oraz miejsca spożycia. Przygotowując je warto zwrócić uwagę, aby było ono przygotowane z produktów wysokiej jakości, które będą bogate w składniki mineralne i witaminy – a w szczególności w witaminę D i wapń, które są ważne dla odporności naszego organizmu oraz zdrowia naszych kości. Składniki te znajdziemy np. w serkach homogenizowanych.. Jest to niewielka, poręczna i wyjątkowo smaczna przekąska – idealna do zabrania do szkoły czy do pracy. Zawiera mnóstwo wartościowych składników takich jak wspomniane wit. D i wapń czy łatwo przyswajalne białko. Dodatkowym jego atutem jest różnorodność smaków, dzięki czemu takie drugie śniadanie nigdy się nie znudzi. Aby takie drugie śniadanie było naprawdę zdrowe i wartościowe
na zakupach zawsze zwracaj uwagę na skład produktu, który ląduje w Twoim koszyku. Najlepiej wybierać serki i jogurty typu BIO, gdyż kupując je masz pewność, że to naprawdę zdrowa i wartościowa żywność. 

Serek homogenizowany BAKOMA BIO został wyprodukowany jedynie ze składników wysokiej jakości pochodzących z gospodarstw ekologicznych. Certyfikat BIO gwarantuje, że składniki uprawiano bez użycia nawozów sztucznych i pestycydów. W produkcji nie używano także produktów GMO, a pasza krów została pozyskana z produkcji własnej gospodarstw ekologicznych. Włączając do diety takie produkty możemy być pewni, że dostarczamy do organizmu jedynie zdrowe składniki bez dodatku „chemi” i barwników. Słowem czystą dawkę energii.
W myśl zasady „Jesteśmy tym, co jemy” pamiętajmy, aby posiłki, które dostarczamy naszemu organizmowy były wartościowe i zdrowe. Mimo codziennego zabiegania starajmy się pamiętać o systematyczości jedzenia, by nasze ciało i umysł mogły funkcjonować na najwyższych obrotach – dotrzymaując tempa naszemu stylowi życia.
Serek Bakoma BIO dostępny jest w kilku popularnych wariantach smakowych takich jak wanilia czy truskawka.

Fot. Bakoma
Informacja prasowa




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat