Słodkie podejście do życia na chłodno

Badanie „Lody oczami Polaków i Włochów”
Wellbeing na stałe wpisał się we współczesny styl życia jako sposób na zachowanie równowagi między codziennymi obowiązkami a troską o siebie.

Na nasze dobre samopoczucie nieoceniony wpływ mają również tzw. małe przyjemności. Wyniki badania „Lody oczami Polaków i Włochów”1 pokazały, że jedną z nich może być spontaniczne sięganie po mroźne słodkości. Psycholog Maria Rotkiel i Wedel zachęcają do okazjonalnego cieszenia się smakowitymi przyjemnościami, które mogą być elementem celebrowania życia i pozwalać na złapanie dystansu.

Spontaniczna lodowa rozkosz
Jak wynika z badania zrealizowanego przez Kantar na zlecenie LOTTE Wedel, lody jedzą (prawie) wszyscy Polacy i Włosi – na 1000 respondentów w Polsce znalazły się jedynie 4 osoby, które deklarują, że nie jedzą lodów (we Włoszech 2).  Nad Wisłą, lody najczęściej konsumowane są w godzinach popołudniowych, Włosi natomiast chętniej sięgną po nie w południe lub wieczorem. Polacy częściej niż Włosi konsumują mroźne słodkości podczas spacerów, spotkań z bliskimi poza domem, jako dodatek (np. do kawy, szarlotki) lub jako słodką przekąskę w ciągu dnia, a także na randce. Spożycie lodów w Polsce i Włoszech różni się pod kątem pory konsumpcji czy okazji, jednak motywacja jest najczęściej ta sama – 70 proc. Polaków, a 58 proc. Włochów, po lody sięga spontanicznie, wtedy, gdy najdzie ich na to ochota.

Małe, a cieszy
Wyniki badania wskazują, że pomimo pędzącego tempa codzienności i licznych obowiązków, nie zapominamy o rozpieszczaniu siebie samych – potrafimy zatrzymać się na chwilę i pozwolić sobie na chwilę słodkiego zapomnienia np. w postaci  lodów. To dobrze, ponieważ jedzenie, poza funkcją odżywczą, powinno być również źródłem radości. Jak przypomina psycholog, Maria Rotkiel, małe przyjemności pozwalają zachować równowagę w codziennym życiu i poprawiają samopoczucie. Aby dbać o siebie, o dobrą kondycję psychofizyczną, o witalność i energię, trzeba umieć zatrzymać się na chwilę i docenić drobne przyjemności. To ich celebracja jest afirmacją naszego apetytu na życie, potrzeby równowagi i satysfakcji z każdego dnia. Na nasze długofalowe dobre samopoczucie i satysfakcję z życia największy wpływ ma codzienność. To nie jednorazowe wydarzenia i spektakularne sukcesy są najważniejsze; to drobne przyjemności są receptą na uśmiech każdego dnia – wyjaśnia ekspert.

Przyjemność, którą miło się dzielić
Małych przyjemności w postaci lodów można dostarczać sobie indywidualnie lub sięgać po nie w towarzystwie. Polacy delektują się mroźnymi smakołykami przede wszystkim z rodziną (57 proc.) lub z partnerem (47 proc.). Mieszkańcy Włoch natomiast zdają się być w tej kwestii większymi indywidualistami – w pojedynkę lody konsumuje 26 proc. badanych (w Polsce 18 proc.). O różnych obliczach rozpieszczania siebie i innych mówi Maria Rotkiel:

Lody są doskonałym przykładem przyjemności, po którą warto okazjonalnie sięgać. Mogą być słodkim dopełnieniem chwil spędzanych z bliskimi, a także odpoczynku w osobności. Przyjemność smakowania to wyraz celebracji życia, to ukojenie i błogość, która kojarzy się ze słodyczą i radością. Jeśli zależy nam na budowaniu pozytywnych relacji, jeśli ważne są dla nas bliskie osoby i to, co możemy dać od siebie światu, to przede wszystkim powinniśmy zadbać o siebie i własną pozytywną energię, a najszybciej i najłatwiej zrobimy to otwierając się na codzienne, małe radości – wyjaśnia Maria Rotkiel.

Jaki smak ma rozpieszczanie?
Lody, poza ochłodą w upalne dni, dają okazję na chwile relaksu w samotności lub te, dzielone z bliskimi. Przy wyborze małych, mroźnych przyjemności kierujemy się nie tylko impulsem – ważny jest również ich smak. Badanie ujawniło przywiązanie do tradycji: podium lodowych faworytów w Polsce należy do wanilii, śmietanki i czekolady. Włosi natomiast, poza bezkonkurencyjną czekoladą, gustują także w orzechu laskowym i pistacji. Klasyka rządzi również, jeżeli chodzi o ulubione lodowe dodatki – zarówno Polacy i Włosi najchętniej sięgają po te czekoladowe.

Cieszymy się, że w tym sezonie możemy być jeszcze bardziej obecni w celebracji małych przyjemności przez Polaków, dostarczając im lody odpowiadające ich upodobaniom. Oferta lodowa LOTTE Wedel obejmuje zarówno formaty impulsowe, jak i familijne, aby móc  rozkoszować się chwilą relaksu na swój ulubiony sposób, zawsze w czekoladzie – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej w LOTTE Wedel.

Badanie „Lody oczami Polaków i Włochów” zrealizował ośrodek badawczy Kantar na zlecenie LOTTE Wedel w dniach 15-23 kwietnia, metodą CAWI (panel), 15 min, na reprezentatywnej grupie Polaków i Włochów korzystających z internetu.

Fot. LOTTE Wedel
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat