W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Sposoby na odporność

Opublikowano: 2017-10-29
Domowe sposoby na zwiększenie odporności.
Jeśli nasz organizm jest słaby, wystarczy lekki wiaterek, który wywoła u nas katar czy ból gardła. Lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego nasz organizm trzeba wzmocnić.

Na szczęście jest to bardzo łatwe, a niekiedy nawet przyjemne.

  • Rosół - nasze mamy i babcie zawsze powtarzały, że rosół jest lekarstwem na wszystko. Poza tym, że jest smaczny, to dodaje sił, a niekiedy nawet leczy infekcje, bo rozgrzewa i dostarcza witamin oraz substancji mineralnych. Zawarta w nim cysteina rozrzedza śluz i wspomaga jego odksztuszanie, oczyszczając dzięki temu płuca i skrzela z zarazków oraz działa przeciwzapalnie. Na dodatek ten magiczny wywar nawilża śluzówki nosa, łagodzi katar i kaszel, zaś zawarty w nim tłuszcz jest jak balsam na podrażnione gardło.
  • Sauna - zalecane jest odwiedzanie sauny co najmniej raz w tygodniu. Pobyt w niej podnosi temperaturę naszego ciała o 2 stopnie, a tego nie lubią bakterie i wirusy. Na dodatek wydzielamy wszystkie toksyny w trakcie pocenia. Ponadto aktywujemy układ krążenia, a to z kolei prowadzi do lepszego ukrwienia organizmu. Skutkiem tego jest przypływ energii oraz relaks całego ciała.
  • Kasze - dietetycy jednogłośnie mówią, że to właśnie kasze są podstawowym elementem zdrowej diety. Zawierają w sobie szereg niezbędnych witamin i minerałów: błonnik, magnez, cynk, żelazo, potas oraz witaminy z grupy B. Jeśli chcemy wzmocnić organizm, powinnyśmy sięgać po kasze kilka razy w tygodniu. Jaglana zawiera tryptofan, aminokwasy odpowiadające za poprawę nastroju i zwalczanie stresu, na dodatek jest naturalnym antybiotykiem i posiada cenne antyoksydanty.
  • Hartowanie  ciała zimną wodą - najpierw przez 20-30 sekund polewaj ciało ciepłą wodą, by przez następne 2-3 sekundy chłodną. Dzięki temu poprawimy nasze krążenie i zmniejszymy podatność organizmu na infekcje, ponieważ będzie przygotowany na niekorzystne warunki zewnętrzne. Ważne jest, by hartowanie odbywało się systematycznie.
  • Chlorella - to rodzaj algi, koleżanka spiruliny, która bardzo intensywnie oczyszcza organizm, ale jednocześnie jest bombą wartości odżywczych. Posiada 20 witamin i minerałów, aminokwasy oraz substancję działającą przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo, przeciwgrzybiczo, jednocześnie pobudza florę bakteryjną do namnażania. Najlepszą dawka jest łykanie 2-3 g chlorelli dziennie (np. w postaci tabletek).


Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com




Społeczność
Reklama