Święta godne, a nie głodne

Kamis kolejny raz pomaga podczas Świątecznej Zbiórki Żywności!.
Pandemia zdecydowanie wpłynęła na nasze podejście do sposobu odżywiania się oraz zmieniła nasze nawyki żywieniowo-zakupowe.

Pokazuje to badanie konsumenckie przeprowadzone przez markę Kamis i Banki Żywności w ramach 6. edycji programu „Kulinarnie Mocni”. Dodatkowo pandemia wpłynęła na wzrost liczby osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności o pomoc, zwłaszcza teraz, przed Bożym Narodzeniem. Dlatego marka Kamis po raz kolejny wspiera Świąteczną Zbiórkę Żywności i zachęca wszystkich do przyłączenia się do akcji.

Zakupy i podejście do gospodarowania żywnością podczas pandemii
Trendy zakupowe podczas pandemiiJak wynika z danych badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności1 na temat gospodarowania żywnością podczas pandemii, nastąpiły zmiany w naszych zwyczajach zakupowych i wciąż próbujemy zaadaptować się do nowej sytuacji. Wzrósł odsetek osób planujących zakupy z wyprzedzeniem – z 49% do 54%. Jednocześnie o 12% zwiększyła się liczba osób, które starały się nie dopuścić do zepsucia się czy zmarnowania produktów spożywczych, a niemal połowa respondentów (47%) przyznała, że robiła znacznie większe zakupy „na zapas”. Z drugiej części badania wynika także, że obecna sytuacja przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania niemarnowaniem żywności2, np. poprzez mrożenie produktów spożywczych czy robienie przetworów. Na popularności zyskał temat Zero Waste, czyli tzw. kuchnia resztkowa. Zmianie uległ też sposób odżywiania badanych. Większa ilość czasu spędzanego w domu spowodowała, że 69% ankietowanych zaczęło jeść częściej i więcej domowych posiłków. W czasie lockdownu niektórzy odkryli pasję do gotowania i pieczenia, głównie chleba i ciast, i nic nie wskazuje na to, że zaprzestaną to robić wraz z nadejściem końca pandemii. Jak wskazują badania, zmieniły się także nawyki Polaków dotyczące samego planowania zakupów – popularne stało się np. odwiedzanie sklepów w godzinach nocnych oraz wczesnych godzinach porannych, ze względu na mniejszy ruch.

Dzielić się tym, co dobre
W czasach pandemii pogłębił się także kryzys i zwiększyła liczba osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności z prośbą o pomoc. Marka Kamis od lat wspiera Federację Polskich Banków Żywności, m.in. edukując Polaków w zakresie niemarnowania jedzenia. W ramach programu „Kulinarnie Mocni” wspólnie organizują oni warsztaty ekspertów Kamis dla edukatorów Banków Żywności, podczas których mogą się oni dowiedzieć, jak gotować z prostych składników, ziół i przypraw i poszerzyć swoje kulinarne umiejętności. Teraz marka zachęca też wszystkich do udziału w Świątecznej Zbiórce Żywności, której jest partnerem. Zbiórka ta ma na celu stworzenie możliwości przeżycia Świąt potrzebującym zgodnie z tegorocznym hasłem akcji, czyli aby były one godne, a nie głodne.

– Cieszymy się, że możemy być częścią tej akcji i kolejny raz nieść świąteczną radość dla osób w trudniejszej sytuacji życiowej. Świąteczna Zbiórka Żywności w tym roku potrwa dłużej, więc każdy zdąży zajrzeć do sklepu i wspomóc tę szczytną inicjatywę. Przekazujmy produkty spożywcze do specjalnych koszy, skąd trafią one do Banków Żywności, a następnie będą przekazywane podopiecznym lokalnych organizacji charytatywnych wspierających najuboższych. Ten niewielki gest ma naprawdę wielkie znaczenie – mówi Łukasz Śliwiński, CEE Marketing Director w McCormick Polska.

Zbiórka inna niż wszystkie
24. Świąteczna Zbiórka Żywności odbędzie się między 23 a 28 listopada w 2200 sklepach w całej Polsce, a jej formuła w tym roku została nieco zmieniona. Klienci będą mogli jak dotychczas przekazać zakupione produkty z długą datą ważności, jak makaron, kasza, mąka, konserwy, przetwory owocowe i warzywne itp., do koszy ustawionych przy kasach. Natomiast dla tych, którzy unikają wizyt w sklepach stacjonarnych, został uruchomiony wirtualny sklep http://www.zbiorkazywnosci.pl, gdzie będzie można dokonać wpłaty darowizny poprzez zakup symbolicznego, wirtualnego koszyka z zakupami. Zebrane pieniądze zostaną rozdysponowane pomiędzy 28 Banków Żywności, które zakupioną z tych środków żywność dla potrzebujących osób. Celem tegorocznej akcji jest zebranie 750 ton żywności, które pomoże zapewnić 1,5 mln posiłków dla ubogich.

Fot. Kamis
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat