Jest to pierwsza edycja modowego wydarzenia, które odbędzie się Ptak Warsaw Expo, czyli największym w Europie Środkowo-Wschodniej Centrum Targowo-Kongresowym. WFW towarzyszyć będzie V edycja Międzynarodowych Targi Mody Fast Fashion 2016.
Warsaw Fashion Week to 3 dni i prawie 50 pokazów polskich i zagranicznych projektantów oraz marek odzieżowych. Wśród polskich projektantów dwie swoje kolekcje zaprezentuje Eva Minge - laureatka Oskara Mody oraz wielu innych nagród.
Innym wybitnym projektantem biorącym udział w Warsaw Fashion Week będzie Maciej Zień. Wśród pokazów zobaczymy również kolekcję Michała Starosta, uznawanego za jednego z najbardziej wszechstronnych polskich artystów w branży mody.
11 000 zagranicznych kupców
Warsaw Fashion Week towarzyszyć będą międzynarodowe targi mody Fast Fashion. Celem organizatora jest zbudowanie platformy biznesowej, niezbędnej dla rozwoju polskiego rynku mody. W tym celu zaproszonych zostanie ponad 11 000 kupców i importerów reprezentujących butiki i sieci handlowe z całego świata. Są to kupcy aktywnie współpracujący z Organizatorem i doceniający jakość polskich produktów.
- Mamy powody do dumy, to właśnie nasze, polskie firmy szyją ubrania dla najbardziej ekskluzywnych domów mody na świecie. Jeśli ktoś poszukuje najwyższej jakości, to znajdzie ją właśnie w naszych rodzimych firmach. Liczymy na to, że projekt znajdzie uznanie w świecie biznesu modowego w Europie i na świecie, gdyż mamy mocne argumenty w postaci choćby lokalizacji Ptak Warsaw Expo z szybkim dojazdem z lotniska i centrum Warszawy oraz tuż obok węzła autrostadowego – mówi Dawid Ptak, właściciel Ptak Warsaw Expo.
Kolekcje projektantów, którzy wezmą udział z Warsaw Fashion Week zostaną zaprezentowane na międzynarodowych wydarzeniach modowych, takich jak targi w Paryżu, Las Vegas czy Moskwie, w których bierze udział Ptak Moda.
- Trzeba pamiętać, że najważniejszymi czynnikami pozwalającymi polskim markom rywalizować z konkurentami z zagranicy są: jakość wytwarzanych wyrobów przy atrakcyjnej cenie oraz ciekawe wzornictwo. Niebagatelną rolę w skutecznym rozwoju ma ich zdolność do pozyskiwania międzynarodowej sieci sprzedaży. Warsaw Fashion Week daje w tym zakresie ogromne możliwości – mówi Karolina Wirowska, dyrektor projektu.
Informacja prasowa