Wyniki badania Philips Global Beauty Index 2019

Opublikowano: 2019-10-24
Jaką rolę odgrywa piękno w życiu kobiet.
Firma Philips opublikowała wyniki piątej edycji corocznego badania Philips Global Beauty Index, w którym wzięło udział ponad 12 000 kobiet z 12 państw.

To obszerne, międzynarodowe badanie pozwala poznać postawy i przekonania kobiet z całego świata na temat tego, czym jest dla nich piękno, jaką rolę odgrywa w ich życiu oraz co oferuje im przemysł kosmetyczny. Najważniejszym wnioskiem z tegorocznych badań jest rosnące zainteresowane kobiet rozwiązaniami dostosowanymi do ich indywidualnych potrzeb.

Tegoroczna edycja badania Philips Global Beauty Index ukierunkowana jest na przyszłość - firma Philips przeanalizowała zmiany zachodzące w rytuałach pielęgnacyjnych w różnych miejscach na świecie oraz rolę, jaką w przyszłości odegrają nowe technologie i spersonalizowane rozwiązania. Wyniki ukazują nie tylko najbardziej wyczekiwane zmiany, lecz również kształtującą się nową definicję piękna. Badanie zwraca uwagę, w jaki sposób technologie wspomagają kobiety w świadomym dobieraniu produktów i jak wpływają na to gdzie, jak i kiedy kobiety szukają wskazówek na temat pielęgnacji urody.

Choć kobiety dalej czerpią inspiracje z rozmaitych źródeł i są otwarte na różne technologie, najważniejszą zmianą jest fakt, że obecnie poszukują rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb, dzięki którym mogą zidentyfikować własne problemy związane ze zdrowiem i urodą i zaradzić im.

- W tym roku przypada piąta edycja dorocznego badania Global Beauty Index. To bardzo ekscytujące, bo wyniki zebrane w pięciu badaniach pozwalają nam wyciągnąć istotne wnioski na temat dawnych i obecnych trendów w dziedzinie piękna. Na ich podstawie możemy też postawić trafniejsze założenia na temat tego, jak będą się one rozwijały – mówi Iza Rogulska, Communication Manager, Philips Polska. – Wyniki badań są dla Philips bardzo ważne. Dzięki nim możemy realizować naszą wizję: wspierać kobiety i zapewnić im skuteczne, zaawansowane produkty do pielęgnacji urody, które sprostają ich indywidualnym potrzebom.

Zindywidualizowane porady
Tegoroczne badanie wskazuje, że w kategorii technologii pielęgnacyjnych kobiety najbardziej wyczekują zindywidualizowanych porad na temat pielęgnacji włosów i skóry (65%). Dużą rolę w pielęgnacji prawdopodobnie będą odgrywać aplikacje mobilne – ponad połowa respondentek (58%) chętnie skorzystałaby z aplikacji, która bada poziom nawilżenia skóry, stan porów oraz pojawiające się z czasem linie zmarszczek. Podobnie jest w przypadku włosów – 57% ankietowanych chętnie skorzystałoby z aplikacji, która uwzględni rodzaj i strukturę włosów, ich wymarzony wygląd oraz inne preferencje, a następnie przełoży te dane na idealnie dobraną kombinację składników pielęgnacyjnych

Poczucie atrakcyjności
Wyniki tegorocznej ankiety wskazują, że 60% kobiet ogólnie uważa się za atrakcyjne. Mimo że to niższy wynik niż w zeszłym roku (65%), jest on o 13 p.p. wyższy od wyniku uzyskanego w pierwszej edycji badania w 2015 r. (47%), co wskazuje na pozytywny trend. Może to być związane z bardziej całościowym podejściem kobiet do urody; zdecydowana większość respondentek uważa, że pozytywne nastawienie (88%) i poczucie równowagi emocjonalnej (84%) to najważniejsze elementy definicji własnego piękna.

Co więcej, już ponad sześć na dziesięć kobiet postrzega urodę całościowo, a 44% kobiet uważa, że w ciągu następnych pięciu lat podejście łączące zdrowie i piękno będzie coraz częstsze w branży.

Inspiracje na temat pielęgnacji urody z różnych źródeł
Wraz z rozwojem technologii pojawiło się więcej niż kiedykolwiek miejsc, w których można znaleźć inspirację i wskazówki na temat pielęgnacji urody. Podczas gdy wiele kobiet zagląda do społeczności online po poradę, tegoroczne badanie Philips Global Beauty Index pokazuje, że tak naprawdę kobiety w tych kwestiach najczęściej polegają na bliskich. Zaskakujący jest fakt, że w kwestiach pielęgnacyjnych aż 49% kobiet zasięga informacji wśród przyjaciół, rodziny lub znajomych. To o wiele wyższy odsetek niż wynik dla osób szukających porad w mediach społecznościowych (37%).

Mimo to aż jedna na cztery kobiety (25%) przegląda blogi lub vlogi w poszukiwaniu nowych produktów i marek do pielęgnacji urody. Wynik ten, zdecydowanie wyższy niż w przypadku osób czerpiących informacje od celebrytek (15% w skali światowej), wskazuje, jak wiele zyskali influencerzy w relatywnie krótkim czasie.

Fot. Philips
Informacja prasowa




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat
gggasd