Zainspiruj się akcją

Disney z nowym zbiorem opowieści o księżniczkach, aby inspirować do większej życzliwości na świecie – w akcji biorą udział: Agnieszka Więdłocha, Magdalena Lamparska i Bartłomiej Topa
Dwunastoletnia Natalia z Polski znalazła wśród czternaściorga „Dzieci o Wielkich Sercach”, którym dedykowane są Opowieści o odwadze i dobroci.

Disney opublikował Opowieści o odwadze i dobroci, czyli nowy cyfrowy zbiór oryginalnych historii o księżniczkach Disneya, których celem jest inspirowanie dzieci do pomocy w czynieniu świata lepszym. Cyfrowa książka z wyjątkowymi ilustracjami artystów z całego świata jest prezentem dla dzieci w ramach Wielkiego Święta Księżniczek – nowej globalnej kampanii Disneya, promującej odwagę i życzliwość. Inspiracją dla powstania Opowieści o odwadze i dobroci były przygotowane na zlecenie Disneya badania na temat roli życzliwości w codziennym życiu. W akcji biorą udział Agnieszka Więdłocha, Magdalena Lamparska i Bartłomiej Topa.

OPOWIEŚCI O ODWADZE I DOBROCI
Kompletny zbiór Opowieści o odwadze i dobroci dostępny jest dla każdego do pobrania nieodpłatnie ze strony DisneyPrincessStories.pl. W projekcie biorą udział znani i cenieni polscy artyści: Agnieszka Więdłocha, Magdalena Lamparska i Bartłomiej Topa, którzy użyczą swojego głosu, by nowe opowiadania mogły usłyszeć dzieci i ich rodzice odwiedzający kanał Disneya w serwisie YouTube. Wszystkie historię są dostępne w polskim języku migowym.

  • Vaiana: czyta Bartek Topa
  • Roszpunka: czyta Magda Lamparska
  • Ariel: czyta Agnieszka Więdłocha

Opowiadania mają na celu inspirowanie dzieci przygodami i wartościami wyznawanymi przez ich ukochane postaci, z których każda pokazuje, jak ważna jest odwaga i życzliwość w obliczu przeciwności. Centralnym punktem kampanii są Księżniczki Disneya, które według 90% polskich rodziców* pomagają nauczyć dzieci uniwersalnych wartości jakimi są odwaga i dobro. Historie filmowych bohaterek takich jak Ariel z „Małej syrenki”, Pocahontas, Vaiana, Mulan czy Bella z „Pięknej i Bestii” prowadzą do szczęśliwego zakończenia właśnie dzięki aktom odwagi i dobrym uczynkom.

- Jak pokazują badania, polscy rodzice uznają Księżniczki Disneya za źródło dziecięcych inspiracji oraz wielu wartości, w tym życzliwości, przyjaźni i uczciwości. A praktyka pokazuje, że czasami wystarczy jeden drobny uczynek, by znacznie zmienić świat. Znakomitym przykładem jest historia dwunastoletniej Natalii, podopiecznej Fundacji Herosi, która sama walcząc z chorobą nowotworową wyjątkowy sposób pomagała innym młodym pacjentom. Mamy nadzieję, że Natalia będzie wzorem dla innych, dlatego znalazła się w międzynarodowym gronie niezwykłych dzieci, którym zadedykowane są Opowieści o odwadze i dobroci – powiedziała Marta Szafrańska, dyrektor komunikacji korporacyjnej oraz CSR w regionie CEE, Disney

DWUNASTOLETNIA NATALIA Z POLSKI WŚRÓD DOCENIONYCH DZIECI Z CAŁEGO ŚWIATA
Disney współpracował z partnerami charytatywnymi z całej Europy, aby znaleźć prawdziwe historie młodych ludzi, którzy wykazali się niezwykłą odwagą lub życzliwością i którzy zostaną uhonorowani w nowej kolekcji bajek. Każdemu z tych „Dzieci o Wielkich Sercach” zadedykowana została historia, opiewająca ich własne czyny, co ma służyć inspirowaniu innych młodych ludzi.

Wśród czternaściorga dzieci wybrano również dwunastoletnią Natalię z Polski, której dedykowana jest historia tytułowej bohaterki filmu Disneya „Vaiana”.

Podobnie jak bohaterka animacji, Natalia mierzy się z przeciwnościami losu, jednocześnie nie zapominając o innych. Walcząc w szpitalu z chorobą nowotworową, w wyjątkowy sposób okazywała wdzięczność personelowi oraz wspierała innych pacjentów. Dzięki sprzedaży własnoręcznie robionych upominków (medale, akwarele, figurki, obrazy) zbierała fundusze na leczenie nowotworów u dzieci, które jak ona, borykają się z tą chorobą. Jednocześnie, czas spędzony na oddziale poświęcała na pełne życzliwości rozmowy z innymi dziećmi, często robiąc dla nich drobne prezenty, takie jak kolczyki, bransoletki i filcowe ozdoby. Dziewczynkę w jej działaniach wsparła Fundacja Herosi. Więcej o historii Natalii można przeczytać na www.thewaltdisneycompany.eu/princesscelebration.

BADANIA DISNEYA NA TEMAT ŻYCZLIWOŚCI I DOBROCI W ŻYCIU CODZIENNYM - WYNIKI
Opowieści o odwadze i dobroci są efektem nowych badań Disneya, który zapytał polskich rodziców i dzieci o postrzeganie, rolę oraz formy życzliwości w życiu dzieci.

Respondenci są zgodni, że życzliwość jest jedną z najważniejszych cech na świecie (92%). Tyle samo osób twierdzi, że zawsze stara się byś życzliwym dla innych, jednocześnie podkreślając (91%), że to ważne, żeby być w życiu odważnym. Aż 76% zgadza się, że ostatni rok sprawił, że mają więcej empatii i zrozumienia dla innych.

Większość uczestników badania zauważyło, że ich dzieci w ostatnim czasie zaczęły okazywać życzliwość na nowe sposoby (80%). Najczęściej było to pragnienie spędzania czasu z rodzicami/członkami rodziny lub oferowanie pomocy w obowiązkach domowych (kolejno 59% i 57%). Wśród 5 badanych krajów, okazywanie życzliwości przez swoje dzieci w nowych sytuacjach zauważyli ostatnimi czasy najczęściej mieszkańcy Hiszpanii oraz Polski (kolejno 83% i 80%).

Z kolei na pytanie „Jakie są najważniejsze rzeczy / lekcje, których starasz się nauczyć swoje dziecko?” najwięcej wskazań, bo 73%, padło na uczenie szacunku do innych ludzi i zwierząt. W tym samym czasie rodzice zapytani „W jaki sposób uczysz dziecko, żeby było miłe dla ludzi?” w pierwszej kolejności rozmawiają z dzieckiem o życzliwości i sposobach jej wyrażania (73%), a w drugiej pokazują na własnym przykładzie (66%).

Dzieci natomiast w większości za najważniejsze zasady dobrego zachowania uznają bycie dobrym przyjacielem (65%) i bycie miłym dla innych (63%). Dodatkowo aż 77% z nich stwierdza, że to ważne, żeby robić dobre uczynki. Najczęściej swoją życzliwość wykazują pytając rodziców, czy nie potrzebują pomocy (53%), prosząc rodziców, żeby przeczytali z nimi książkę (51%) lub zrobili coś razem (49%).

Rodzice dostrzegają także rolę Księżniczek Disneya w rozwoju życzliwości u dzieci. 90% uważa, że pomagają nauczyć dzieci uniwersalnych wartości, a kluczową wartością jest życzliwość (68%).

*Niezależna firma badawcza Fly Research przeprowadziła ankietę w marcu 2021 roku na 5000 osób dorosłych w 5 krajach.

Fot. Materiały prasowe
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat