W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


„Zdrowe koktajle” Ewa Chodakowska, Lefteris Kaovukis, Marta Kielak

Opublikowano: 2017-05-12
Nowość wydawnicza „Zdrowe koktajle” Ewa Chodakowska, Lefteris Kaovukis, Marta Kielak.
Ewa Chodakowska miksuje! 100 przepisów na zdrowe, smaczne i energetyczne koktajle

Warzywa i owoce to podstawa zdrowego żywienia. Ale jak wprowadzić te cenne składniki diety do naszego codziennego jadłospisu i jednocześnie zachęcić do ich regularnego spożywania wszystkich członków rodziny? Ewa Chodakowska, Lefteris Kavoukis i Marta Kielak mają na to prosty sposób – to zdrowe i pyszne koktajle! Książka „Zdrowe koktajle” (Edipresse Książki, premiera 10 maja) to dawka energetycznej mocy od trojga ekspertów.

Tradycyjne i znane w polskich kuchniach przepisy na koktajle to zwykle mieszanka owoców oraz kefirów lub jogurtów. Ich walory są doskonale znane, jednak jak nadać im nowy, oryginalny smak, a przy tym sprawić by były wartościowymi posiłkami, a nie tylko przekąskami? Ewa Chodakowska  oraz Lefteris Kavoukis i Marta Kielak w książce „Zdrowe koktajle” udowadniają, że wystarczy dodać  do przepisów nowe, nietuzinkowe składniki, by koktajle stały się wspaniałym źródłem warzyw i pełnowartościowym posiłkiem, pełnym witamin, błonnika i drogocennych antyoksydantów, których potrzebujemy w naszej codziennej diecie.
Autorzy przygotowali koktajle dla osób zabieganych i zapracowanych, dla których czas odgrywa dużą rolę. Koktajle mogą być idealnym rozwiązaniem gdy szybkość przygotowania posiłków jest najważniejszym warunkiem, by mogły one znaleźć się  w codziennym menu. Wystarczy mieć pod ręką mikser, np. w domu lub w pracy, a składniki można kupić w każdym warzywniaku lub sklepie. Większym jednak wyzwaniem jest nakłonienie do jedzenia warzyw najmłodszych domowników. Dzieci z reguły unikają warzyw. Nawet te, które nie stronią od ich spożywania, trudno jest namówić do jedzenia ich przy każdym posiłku. Rozwiązanie mogą stanowić słodkie i kolorowe koktajle, tym bardziej jeśli są podane w pomysłowych naczyniach. Koktajle to również idealne rozwiązanie dla kobiet w ciąży, które muszą dostarczać swoim organizmom ekstra dawki witamin, a nie zawsze wszystkie smaki i zapachy im odpowiadają. Różnorodność składników w przypadku koktajli zaspokoi każde kubki smakowe.

Książka ma prostą i przystępną konstrukcję. Przepisy na owocowe i warzywne napoje zostały podzielone na cztery rozdziały: śniadania, przekąski, health&beauty i dla panów.
W pierwszym rozdziale śniadania zaskakują komponenty. Poza standardowymi owocami, czytelnik otrzymuje całą gamę innych składników, które są nie tylko  łatwo dostępne, ale też z pewnością wzbogacą smak koktajlu – są to np. migdały, mleko kokosowe, wiórki kokosowe, orzechy czy miód. Do porannych koktajli Chodakowska, Kavoukis i Kielak radzą dorzucić nasiona chia, awokado, płatki owsiane, plaster twarogu lub kaszę jaglaną. Dzięki takim koktajlom można z powodzeniem wprowadzić do diety śniadanie, najważniejszy posiłek zaspokajający nawet do 35% dziennej porcji energii.

W części przekąski znajdują się propozycje na drugie śniadanie lub podwieczorek. Te dwa posiłki są na ogół drobne, spożywane w przelocie. Mają nam dostarczyć porcję energii między większymi posiłkami. Szklanka pożywnego koktajlu, przygotowanego rano i wypitego o odpowiedniej porze to rozwiązanie w sam raz. „Prawidłowe żywienie od razu staje się łatwiejsze!” – przekonują autorzy. W przepisach można znaleźć zdecydowaną większość owoców dostępnych w sklepach, są ananasy, maliny, melon, gruszka, banany, jabłka, pomarańcze, mango i wiele innych. Zaś wśród warzyw są to: jarmuż, natka pietruszki, rzodkiewki, buraczki, seler naciowy, szpinak, marchew, ogórek czy rukola.

Sekcja health & beauty zawiera przepisy na koktajle, których główną funkcją jest wspieranie zdrowia i odporności. Dzięki wykorzystaniu mocy antyoksydantów niwelują zły wpływ wolnych rodników na organizm, a dzięki dużej zawartości błonnika znika ochota na podjadanie słodyczy co ma wspaniały wpływ na urodę i zgrabną sylwetkę. Tu również znajdą się interesujące składniki, wzbogacające smak koktajli, takie jak: migdały, mak niebieski, kurkuma, oliwa z oliwek, cynamon, nasiona sezamu, ostropest, imbir, goździki, koper czy papryczki chili.

W rozdziale dla panów autorzy przygotowali całą gamę przepisów dla mężczyzn, dla których prostota przygotowania posiłku stanowi ważny atut. Koktajle mogą być nie tylko źródłem magnezu, selenu, cynku i potasu oraz witamin z grupy b, ale także wsparciem po wyczerpującym treningu. Panowie znajdą tu dobre i sprawdzone smaki truskawek, jabłek i wiśni w oryginalnych i wartościowych połączeniach z płatkami żytnimi, owsianymi, olejem kokosowym, jogurtem czy awokado.

Każdy przepis, poza składnikami i ich ilością, opatrzony jest informacją o kaloryczności porcji i jej wartości odżywczej, a także zdjęciem z propozycją podania. Wszystkie przepisy mają oznaczenia czy dany koktajl zawiera mleko lub gluten. Autorzy gorąco zachęcają:

Komponujcie koktajle stosownie do Waszych potrzeb, smaków i godzin posiłków.
Książka dostarczy Wam mnóstwa cennych inspiracji, jak dzięki świeżym składnikom zachować najwięcej ich wartości odżywczej.

O autorach:
Ewa Chodakowska – najpopularniejsza trenerka fitness w Polsce. W ciągu ostatnich 5 lat rozkochała Polki w treningu. Jest dla nich nie tylko trenerką, ale też coachem. Dzień w dzień niezłomnie motywuje je, by były lepszą wersją siebie. Określana mianem „trenerki wszystkich Polek” czy „królowej fitnessu”, jest jedną z najbardziej wpływowych kobiet w Polsce. Jej książki i płyty DVD nie schodzą z list bestsellerów, a na oficjalnym fanpage'u ma ponad 2 miliony fanów. Wydała 18 DVD z programami treningowymi. Ma na swoim koncie rekord Guinnessa w największym otwartym treningu fitness i cykliczne warsztaty fitness, które nieprzerwanie gromadzą tłumy w Polsce i zagranicą. Ewa prowadziła program telewizyjny „Be Active. Ewa Chodakowska” na kanale Kuchnia+. Na stałe gości na łamach prasy i telewizji jako ekspert z zakresie aktywności fizycznej oraz zdrowego odżywiania. Od czerwca 2015 roku jest redaktor naczelną miesięcznika „Be Active”, jej autorskiego projektu. Autorka książek „Myślnik. Twój codzienny motywator” i kalendarza na 2017 r.  które ukazały się nakładem Edipresse Książki. Zwolenniczka holistycznego podejścia do aktywności fizycznej, przeciwniczka drakońskich diet i obsesyjnej kontroli wagi ciała.  Jej programy treningowe przyczyniły się do zmiany życia milionów Polek.

Lefteris Kavoukis trener personalny, absolwent Wydziału Wychowania Fizycznego i Sportu Uniwersytetu w Atenach. Jeden z najbardziej znanych i cenionych trenerów fitness w Grecji i Polsce. Autor wielu programów treningowych oraz współautor kilku książek, wydanych wspólnie z Ewą Chodakowską, prywatnie jego żoną. Lefteris Kavoukis w swojej pracy trenerskiej propaguje holistyczne podejście do zdrowia i aktywności fizycznej człowieka.

Marta Kielak dietetyk kliniczny i psychodietetyk. Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu
Medycznego i Uniwersytetu SWPS w Warszawie. W życiu i pracy kieruje się zasadą: prawidłowe odżywianie powinno być nie tylko zdrowe, ale przede wszystkim smaczne. W wieloletniej praktyce stawia na edukację żywieniową swoich podopiecznych, a nie drastyczne diety. Pomaga im zmagać się z własnymi słabościami i towarzyszy w osiąganiu celu jakim jest zdrowie. Pobudza apetyt na… zdrowy tryb życia. Należy do zespołu Ewy Chodakowskiej – Be Active Team.

Dane wydawnicze:
Autor: Ewa Chodakowska, Lefteris Kaovukis, Marta Kielak, tytuł: „Zdrowe koktajle”, Edipresse Książki, ISBN 9788379458158, cena: 39,90 zł, oprawa: twarda, format: 165 mm x 235 mm, liczba stron: 219, data premiery: 10 maja 2017 r.




Społeczność
Reklama